Tack Akita06.
Det här med blodprov har som sagt inte våran läkare pratat om, men jag ska fråga om det när jag ska dit nästa gång. Då ska jag göra det du kallar spolning tror jag, läkaren sa inte just det ordet men det är om jag har fri passage som undersökningen ska ge svar på.
Vad länge ni fick vänta på svar?!? Kan det bero på att ni även lämnat blodprov? Vi var där en torsdag första gången och då gjorde jag som sagt en första undersökning och sen sa läkaren att min sambo skulle komma in med spermaprovet veckan där på. Sambon "fixade" provet hemma och åkte sen direkt till mottagningen, då tittade de på det tillsammans. Så han fick både se och veta hur de var på en gång. Och eftersom allt såg bra ut skulle jag ringa och boka en tid efter mens men innan ägglossning. Tyvärr hade jag precis haft ägglossning när jag fick veta att denna tid ska bokas, så nu får jag vänta tills efter nästa mens vilket är så gott som idag...men då hinner det, som jag skrev tidigare, gå över nästa ägglossning också med tanke på jul, nyår och öppettider på mottagningen...och då får jag vänta ÄNNU en mens.
Vet inte om jag orkar berätta för föräldrarna?!?
Hoppas ni får positiva svar på tisdag, håller tummarna!
Och här kommer vad jag tror är svaret på din fråga Pixan:
Eftersom läkaren inte pratat om blodprov så tror jag att det är för att han ska vara säker på att jag inte är gravid när han gör spolningen. Har du fått någon information om när i cykeln man gör en spolning Akita06?
Pixan du skriver att du har ammat fram till maj -09, vilket gör att man förstår att ni i alla fall har ett barn, hade ni svårt att bli gravida den gången?
Hoppas att allt ser bra ut även för er!
/Cickan4