• Jlind

Vi som har börjat en infertilitetsutredning...

Nu i morgon ska jag gå o lämna in prover...

och på måndag så ska sambon lämna in sperma prov...

känns skönt att äntligen vara på G :)

nu är det bara 2 saker till jag måste fixa de är 1. sluta röka 2. gå ner i vikt!

någon mer som har börjat med utredning?

skulle vara kul att följas åt, för jag vet själv hur tungt detta känns, och helst
    av allt skulle jag vilja vara gravid nu!!!!!!

• Svar på tråden Vi som har börjat en infertilitetsutredning...
  • Cecan

Jag tillhör dalarnas landsting...undrar om det är nått specifikt som dom har? jag ska ta och googla lite och se.

• JaneD

Det är säkert fler som har, men alla är ju olika. Mest nyfiken på om jag ska förvänta mig att bli erbjuden det eller om man ska fråga om det. Får nog fråga.

• akita06

Tyckte min läkare var jättebra..förklarade det nödvändigaste och sa att "nu testar vi detta så får ni mer info om det andra när och om det blir aktuellt". Bra för annars hade det bara snurrat i mitt huvud tror jag! Har inte blivit erbjuden någon kurator ..tror inte det hör till vanligheterna..men kan ju inte säga det helt 100...vill man ha det får man det säkert om man frågar!

Jane D: När det gäller manlig infertilitet tror jag det är IVF som gäller..kanske med "tvättade" spermier..vet inte riktigt hur det går till men dem "piggar" väl upp dem eller sållar bort alla dåliga på nått vis!

God jul allihopa!!

• Caf10

Hej på er igen!

Akita06
    Skönt att höra att ni fått positiva besked. : )
    Förhoppningsvis "tar det sig" under de två månaderna på egen hand. Lycka till!!!

JaneD
    Jag håller med dig, en rackare som hittar rätt borde ju vara det som behövs!?!
    Och känn dig inte ensam, vi är väldigt många som förstår dig - har samma tankar och funderingar.

Sen verkar det vara väldigt olika i alla Landsting som sagt var.

Vi har inte fått veta några antal på min sambos spermier. Där emot så fick han se dem direkt när han var där och lämnade provet. Det enda läkaren sa var att det var godkänt...

Blodprov på speciella dagar har det inte varit tal om för min del?!?

Kurator är inte heller något som läkaren nämnt.

Jag har bara träffat läkaren en gång än så länge, men fick ett bra intryck av honom. Ska förhoppningsvis dit den 7 januari och träffa honom igen för att göra min spolning. Allt beroende på om jag hunnit få ägglossning eller inte...
    Men han var lugn, berättade hela förloppet för IVF, men sa precis som din läkare Akita06, vi tar det mer genomgående om och när det blir aktuellt.

Nu ska jag försöka att njuta lite av julen med snön och kylan som vi ändå har fått och "inte tänka så mycket"-som mina kompisar säger...

Hoppas ni andra också lyckas med det!

God Jul!

• Cecan

God Jul!

Nästa år hoppas jag våras alla familjer består av tre. eller i alla fall två och en stor mage!

Kram

• JaneD

God Jul, hoppas att ni alla har haft en bra dag och en fortsatt bra julhelg! Jag känner redan stor trygghet i att ha er att ventilera med. Tack!

• LillaJenny

hur går det här? alla haft en bra jul och ett bra nyår!? 

• Caf10

Hej på er igen och god fortsättning!

Har tagit det lugnt jul och nyår men inte kunnat släppa alla tankar....

Ska göra min spolning imorgon bitti!!!???!!!
    Och vad jag läst mig till här så är det blandade upplevelser, hoppas jag överlever??!!??

Hur har ni andra det?

Mvh
    Cickan4

• enjy

Hej!

Hoppas det är okej att jag hoppar in här....
    Jag o mannen började vår utredning i höstas förra året efter att ha försökt i 1½ år. Har fått reda på att mannen har för lite spermier så det kommer förmodligen bli en ICSI för oss.
    Med anledning av det låga antalet var han tvungen att ta ett kromosomavvikelseprov o det skulle ungefär ta 4 veckor att få ett svar....efter 5 veckor ringde jag o undrade om det hade kommit  men det hade det inte.....Efter 6 veckor o precis innan julhelgerna fick min man ett samtal om att provet kommit bort o det måste tas ett nytt men det kan inte göras förrän efter julhelgerna....stor SUCK!!!!!
    Nu har han dock tagit nytt prov o denna gång ska det "bara" ta 2-3 veckor (?)..
    Så nytt år o nya tag!!.......

• akita06

Välkommen enjy!

Lycka till imorgon cickan..gjorde inte ont men jag tycker hela grejjen  e helt fruktansvärd-känner mig så utlämnad. Du fixar det! Inga problem!

Här händer inte så mycket ..fick min mens 11 dagar för tidigt denna månaden-har varit helt sjuk de sista månaderna o kommit lite när den själv velat..nåja..Nya tag igen!

Svar på tråden Vi som har börjat en infertilitetsutredning...