• Jlind

Vi som har börjat en infertilitetsutredning...

Nu i morgon ska jag gå o lämna in prover...

och på måndag så ska sambon lämna in sperma prov...

känns skönt att äntligen vara på G :)

nu är det bara 2 saker till jag måste fixa de är 1. sluta röka 2. gå ner i vikt!

någon mer som har börjat med utredning?

skulle vara kul att följas åt, för jag vet själv hur tungt detta känns, och helst
    av allt skulle jag vilja vara gravid nu!!!!!!

• Svar på tråden Vi som har börjat en infertilitetsutredning...
  • LillaJenny

Jag har börjat utredning i sept, har lämnat båda blodproverna och sambon har lämnat sitt spermaprov...nu väntar vi bara på svaren...

• akita06

Vi har oxå startat fertilitetsutredning i sept-okt. Lämnade sista blodprovet för 3 veckor sen så nu väntar vi på att bli kallade....

• Jlind

han har sina blod prover kvar, men alla andra är fixade.....

• Beccah81

Vi startade vår utredning i går, efter över ett års försökande. Så skönt att äntligen få ta reda på vad som kan vara fel.

• LillaJenny

Hoppas det går bra nu för alla här i tråden och hoppas vi alla kan följas åt!
    Efter flera veckor väntan av svar på proverna ringde jag tillslut BM..Vi får inga svar av dem som tog proverna utan vi måste vänta på kallelse av läkaren (som ligger i en annan kommun) Den kallelsen säger dom ska komma till oss i Januari, så får hoppas den kommer då så man får veta..Tur det händer mkt nu dom kommande månaderna så tiden går fort.

• akita06

LillaJenny: I JANUARI??? Det e ju jättelångt dit..fy vad jobbigt..antar att det bara e att fortsätta försöka på egen hand så länge. Håll ut!
    Vi har ju inte heller fått varken kallelse eller provsvar ännu..man e ju lite orolig för vad dem ska visa..tänk om man inte kan få barn alls..FY VILKEN HEMSK TANKE. Faktist e det så att jag har mer o mer börjat "smaka på känslan" hur det skulle vara ...ett liv utan barn..men kan inte riktigt ta in det. Får ju hoppas att man ändå går att hjälpa på nått sätt..kanske bara e spänning o fel tid i livet :)

JLind: Ska din man oxå ta blodprover?? Har ni kanske kommit längre med eran utred.?

• lotie

Hej!
    Vi har försökt ett år exakt nu och jag har haft ett MF. Börjat utredning nu och fick provsvaren i fredags och det visar att mannen är normal men jag har inte ägglossning längre så nu har de bestämt att jag ska genomgå en titthål för att se om jag har endometrios och sammanväxningar runt livmodern och äggstockarna de ska även göra en spolning så det är fri passage efter det ska jag börja äta ägglossningsstimulerande medicin.. så är ett tag kvar väntar på tid nu..inom tre månader sa de så hoppas det går snabbt..kram

• LillaJenny
    akita06 skrev 2009-11-09 09:46:27 följande:
    LillaJenny: I JANUARI??? Det e ju jättelångt dit..fy vad jobbigt..antar att det bara e att fortsätta försöka på egen hand så länge. Håll ut!Vi har ju inte heller fått varken kallelse eller provsvar ännu..man e ju lite orolig för vad dem ska visa..tänk om man inte kan få barn alls..FY VILKEN HEMSK TANKE. Faktist e det så att jag har mer o mer börjat "smaka på känslan" hur det skulle vara ...ett liv utan barn..men kan inte riktigt ta in det. Får ju hoppas att man ändå går att hjälpa på nått sätt..kanske bara e spänning o fel tid i livet :)JLind: Ska din man oxå ta blodprover?? Har ni kanske kommit längre med eran utred.?
    Ja, det är en lång väntan till Januari..det är ju inte så att tiden springer iväg direkt när man väntar på att få komma på ett läkarbesök.. Men va ska man göra..bara försöka på egen hand trots att hoppet nästan gett upp..Men en vacker dag kanske det är våran tur..man har ju iaf börja ställa in sig på de värsta, att vi inte kan få barn..och kollar på andra utvägar och som sista utväg adoption..
  • akita06

LillaJenny:Förstår det...tror inte jag skulle vilja adoptera...känns inte så just nu iallafall. Skulle ant börja samla på djur istället..skämt å sido!! :)
    Får hoppas att vi alla här kan få ett lyckligt slut iallafall!! Även om det kommer ta tid. I mitt fall börjar det kännas som tiden springer ifrån en..är 31 år och vill gärna hinna med 2 barn iaf..men som sagt..bara att invänta provresultat.

lotie: Hoppas de hittar problemet och kan lösa det och att du inte behöver vänta så länge..e ju jättejobbigt fast ändå..nu e ni ju på väg!! :)

Svar på tråden Vi som har börjat en infertilitetsutredning...