Karin86 skrev 2009-11-17 13:18:54 följande:
mijjo: vad skönt att det gick s¨bra :) cherrybabe: usch vad jobbigt, vad ska du prata med arbetsttera...... om då? vem har du? stackars samuel, hoppas då att ni får svar vaddet kan vara. E det ärftligt med migrän? ram på er. rafikii: läste att ida inte har så mycket funktion i sina ben eller? B har ju nästan ingen alls, så det blev inte gåskenor till henne som vi trodde då hon inte kan hjälpa till när hon e så liten. vi väntar nu på hennes ståskal ( efter frakturen läkt ) och ska då få hjälpmedel till det, vad tycker du har varit bäst? Stårulle med stora hjul eller den som har småhjul som hade något djur på sig som hon stod i på bilden.... tittade på era bilder nämligen :) så jag kan se vad vi tycker verkar bäst. tänkte att stårulle kunde vara bra så hon kunde lära sig att rulla fram sen kanske, eftersom hon ska få rullstol nästa år.... när fick ida sin rullstol? alla andra får gärna svara på detta med :)... e tacksam för alla hjälp och tips vi kan få :)
Jag har Irene Eberlen och det gick bra! Tror jag fick med allt!
Vi har ju lite anpassningar som behöver göras bla en taklift från badrum till sovrum, han börjar bli tung! Sedan behövs en special duschvägg för blöjor,skydd och katetrar på ena sidan som han når när han RIKar själv.. plus att vår automatiska dörröppnare behöver lagas etc...
Gick bra trots att huset är fullt av flyttkartonger.. :-P Mikael flyttar sina sista grejer från sin gamla lägenhet och min äldsta son tar över M´s gamla lägenhet..
Samuel har en bra stårulle som du kan få komma och kolla på om du vill!

jag är ju hemma hela dagarna pga sjukskrivning pga illamående, blödningar och begynnande foglossning..