• Rafiiki

Ryggmärgsbråck/ MMC del 7

Öppnar nu tråd nr 7 för den gamla hade gått ut.
    Detta är en tråd för oss som har någon i sin närhet med ryggmärgsbråck eller liknande!
    Här kan vi berätta framsteg, gnälla lite, ge varandra tips, stötta eller bara diskutera olika saker kring detta ämne!
    Alla är välkomna med sin åsikt!

• Svar på tråden Ryggmärgsbråck/ MMC del 7
  • trollet1985

Tänkte lite på de här me Babysim lr sim via hab o så. Har ni gått på simskola eller liknande med era barn när dom va små?
    Hade ni vanliga badbyxor/badblöjor?
    Läckte era barn bajs när dom var små? E gjorde inte det innan operationen men gör det nu. Vi hoppas ju givetvis på att de ska bli som det var innan, men hur gör man om det inte blir det? Bör man hoppa över att bada?

• catmat

Trollet: A har i peroder läckt avföring. Det blev bättre när vi startade med lavemang regelbundet. Vi gick på babysim när hon var i bra peroder. Jag hade badbyxa /blöja som man kan köpa på badhuset. Jag hade även analpropp. !00% säker kunnde jag ju aldrig bli .  Simma är väldigt bra träning för våra barn.

• johlinn

trollet - vi har köpt badbyxor via imsevimse.se De är tillräckligt täta för våra behov. E. läcker inte så mycket längre sen vi började klyxa.

• Tingeling1974

Trollet: Det finns "läckagefria" badbyxor att få via Hab. Det har vi fått...

• trollet1985

E har feber igen... hoppas bara att de e tänder lr en vanlig förkyling...
    Huvudomfånget har inte ökat, o de verkar inte läcka varken ihuvudet eller ryggen. *håller tummarna så dom e blå* Han e skaplig pigg o inte alls jätte pipplig.
    Han har ju kvar katetern i magen, o de e 5 dagar sen han slutade på bactrimet...
    har gett honom panodil nu får se om febern går ner.

Usch ja vill bara inte läggas in igen!!!

• Tingeling1974

trollet: hålller tummarna för er att det "bara" är vanlig feber...krya på er!

• Oskis

Hej hoppas ni har det bra. Vi hade besök förra veckan av arbetsterap. och lillkillen ska få en sits som är gjord av tjockt " sittunderlags" material till toan när han ska rikas. Sitsen vi hade innan funkade inte. Har nån av er erfarenhet av denna? Hur funkar det när han ska bajsa senare på toan vi ger resulax fortfarande vid skötbordet.
    Johlinn: Hör av er om ni ska träffas i stockholm, jag träffas gärna oxå om det e ok.

• Trelletös

Oskis: Vår uroterap. kallar det sitsen för "katten sits".Vi använder inte den som bajssits.Den är helt plan och fungerar inte för oss när A ska bajsa.Vi köpte en Babybjörn sits när A skulle bajsa funkade perfekt för oss.
    Kram

Svar på tråden Ryggmärgsbråck/ MMC del 7