• Rafiiki

Ryggmärgsbråck/ MMC del 7

Öppnar nu tråd nr 7 för den gamla hade gått ut.
    Detta är en tråd för oss som har någon i sin närhet med ryggmärgsbråck eller liknande!
    Här kan vi berätta framsteg, gnälla lite, ge varandra tips, stötta eller bara diskutera olika saker kring detta ämne!
    Alla är välkomna med sin åsikt!

• Svar på tråden Ryggmärgsbråck/ MMC del 7
  • trollet1985
    johlinn skrev 2009-10-22 17:55:05 följande:
    trollet - hoppas hoppas att ni får åka hem! Du behöver inte svara om du inte vill, men har E. några men av dränincidenten som ni kan se nu?
    De enda vi ser just nu är att vänsterögat inte e som de ska. Annars verkar han va liksidig i sina rörelser o nyper mamma lika hårt me båda höger o vänster hand AJ!!!
    Till o från är ögat centrerat, men när han e trött eller tittar uppåt så faller ögat iväg. Men ja HOPPAS HOPPAS att de blir bra igen...

Nu åker vi HEM!!! Ska bli så skönt o försöka komma in i en vardag igen. Hoppas bara att allt går vägen o att vi har haft vår beskärda del nu!
  • johlinn

trollet - fira helg ordentligt nu *kramar*
    Håller tummarna att ögat ska bli bra igen!

• Oskis

Önskar alla en trevlig helg. Vi va på HAB i dag lillkillen har haft en intensiv hand träning i 8 veckor nu är det sista helgen o därför filmade dom honom för att se skilnaden mot före o efter träningen ( pga hans cp skada lindrig variant) det är STOR skillnad han använder vänster hand mycket mer nu än förrut.

• Christina77

Hej!
    Måste bara få klaga lite, nu har L brutit andra benet!!!
    1 ben i gips, och nu 1 ben i sträck. Op gick snabb 1 tim. Men med mina hormoner som är ÖVERALLT så var det inte lätt att inse att benet är av vi måste in till akuten.
    Men godingen är ju bara för tålig, hon sitter och förklarar för pappa att chokladpudding får man bara om man brutit benet så du får ingen pappa.
    Jag älskar den ungen och skulle så gärna byta med henne.
    Just nu är livet tungt. Som tur var så var Micke på väg hem så denna op slapp jag att sitta ensam och gråta under op, denna natten tar M så jag är hemma och packar lite till och ska tvätta lite.
    Så skönt att man kan vända sig hit och bara häva ur sig allt.

• Christina77
    johlinn skrev 2009-10-24 17:01:09 följande:
    Åh nej Christina, vad jobbigt för henne Vet du vad som hände?
    Nej, men ortopeden sa att den var ett spiralbrott, tror jag att det heter,.
    Så antagligen så har hon vridit på benet så mycket att det brutits, och då hennes skelett är så tunt så kunde de inte fixa det med skruv och gips utan det fick bli i sträck i stället.
    Men de la henne i en transportsäng på en gång så de har nog tänkt att vi ska åka hem ialla fall.
    Måste bara tillägga att vi har världens bästa ortoped och ligger på världen bästa avd, dast man vill ju hem ändå.
  • johlinn

christina - oavsett hur bra sjukhuset är längtar man alltid hem! Men det känns tryggt o höra att ni får bra vård! Krama tjejen från oss!

• Tingeling1974

christina77: Fy vad tråkigt! Hoppas det löser sig. Hur lång tid blir det i sträck? När V bröt lårbenet ville de att han skulle ligga i 6 veckor i sträck. Jag vägrade och honom lyckades de skruva ihop under en operation...styrkekram till er alla!

Svar på tråden Ryggmärgsbråck/ MMC del 7