• Rafiiki

Ryggmärgsbråck/ MMC del 7

Öppnar nu tråd nr 7 för den gamla hade gått ut.
    Detta är en tråd för oss som har någon i sin närhet med ryggmärgsbråck eller liknande!
    Här kan vi berätta framsteg, gnälla lite, ge varandra tips, stötta eller bara diskutera olika saker kring detta ämne!
    Alla är välkomna med sin åsikt!

• Svar på tråden Ryggmärgsbråck/ MMC del 7
  • Rafiiki

Hkmamma:Vad roligt att allt såg bra ut med ögonen!
    Hoppas ni får till d med bajsandet!

Här fungerar d ganska bra nu!
    I sitter i sin toastol och vi ger klyx med vattenlavemangs påse! Då kan vi hålla emot så att allt inte rinner ut med en gång!
    I kniper för mkt så vi har haft d problemet men nu fungerard och hon sitter ganska länge på toaletten men d går bra!
    Känns skönt!

johlinn: Härligt m en bra dag!

Vi kommer gärna till en träff I Stockholm om ni har lite framförhållning!
    Kom m förslag!

• trollet1985

Vi kan me komma på träff i sthlm om de blir av =)

E har börjat smaka lite mat. Lite gröt o ida blev det lite mosad potatis men margarin. Han har öven smakat äppelmos, sockerchock ;)

• johlinn

trollet o rafiiki - ska fundera över datum och återkommer!

trollet - vad tyckte E. om maten?

• trollet1985

Johlinn: Jodå, de går rätt bra. Dock har han en förmåga att hela tiden dra tassen runt munnen ;) så hela han, tröjan o handduken e fulla me mat. Tur de finns tvättmaskin :P

Sen har vi även uppmärksammat en "tråkig" sak. E viker hela tiden huvudet åt vänster när han ska äta...O de har han INTE gjort innan dom satte dränet i huvudet... Hoppas bara en e en olat, o att han kommer ifrån de snart.

• Trelletös

Någon som provat kalsonger/trosor med inbyggt skydd i? Har fått det utskrivit av Hab ssk o de kommer väl när som.Ville bara höra om det är ngn som använder dom.Rikar A var 3e tim nu o tycker att han inte läcker lika mycket.Jag vill streta mot medicinering så länge det går.Vi får se.Nu ska vi prova kalsongerna iallafall.De är lite "tuffa" iallafall grå/svarta.Nu väntar snart ultraljud,cystemetrin gjordes för 1v sedan o gick bra.

Kram Therese

• johlinn
    Trelletös skrev 2009-10-28 23:12:41 följande:
    Någon som provat kalsonger/trosor med inbyggt skydd i? Har fått det utskrivit av Hab ssk o de kommer väl när som.Ville bara höra om det är ngn som använder dom.Rikar A var 3e tim nu o tycker att han inte läcker lika mycket.Jag vill streta mot medicinering så länge det går.Vi får se.Nu ska vi prova kalsongerna iallafall.De är lite "tuffa" iallafall grå/svarta.Nu väntar snart ultraljud,cystemetrin gjordes för 1v sedan o gick bra.Kram Therese
    Låter jättespännande med såna kalsonger! Berätta gärna hur det fungerar!!!!
  • catmat

Trellös: A har provat sådana underbyxor. Hon gillade dem inte. Om hon läcker mellan rikningar beror på vad hon gör.  A kännde/tyckte att de blev äkliga ganska fort. Hon bytte underbyxa varje gång hon rikade sig.
    Jag har hört andra där det funferar jättebra.

Vi skulle gå på bio i dag och se filmen upp. Några minuter in i filmen så säger A att hon mår dåligt och börjar att spy. Blir sen "borta" och ca 1 min senare så börjar hon att krampa. Hon fick sitt 10 anfall på bion. Min syster blir rädd och ringer ambulans. Det fanns ingenstans att lägga henne så vi blev sittande i biostolen till ambulanspersonal kom. Då stängde man av filmen så de skulle se. Hon var jätteledssen. Har lovat henne att vi går på bio en annan dag.

• Dreamrose

jag och robin kommer den 8:e. tror att storebror får vara med sin moster och få en massa uppmärksamhet därifrån. Känns svårt med aktivitet. men en fika eller något sådant. Ni får bestämma, bara ni kommer ihåg att berätta för mig *ler*

• trollet1985

Dreamrose; vilka krav du har ;)

Ni som kommer, har ni nummer till nån annan som kommer på träffen? Kan ju va lite smidigt om man kan få tag på varandra :P

Svar på tråden Ryggmärgsbråck/ MMC del 7