• linjes

LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.

För övrigt så ratade dottern äggmjölken i morse,hon smakade inte ens så jag gör ett nytt försök i morgon,då är det ju helg så då behöver man ju inte äta frukost på en gång man vaknar

Jag hade lite extra grädde och honung samt en tepåse,så det skulle bli lite tesmak

• linjes
    bakeacake skrev 2009-10-02 11:31:55 följande:
    Alla vet vi ju vad ja säger om LCHF, men döm om min förvåning när min mamma ringde igår å berättade att om ja ska bjuda på middag ikväll måste de bli enlig den dieten.. inga problem eftersom jag ska göra lax, med svamp, haricot verts och potatis.. å en sås till det. potatisen kan ja ju servera vid sidan om för oss som äter det. men nu till såsen.. det ska vara grönsaksbuljong enligt receptet.. vad kan ja byta mot.. fond?
    CF går utmärkt att göra sås på,blir tjockt och gott
  • linjes
    bakeacake skrev 2009-10-02 11:39:54 följande:
    Jag ska faktiskt svälja min stolthet å prova de här.. som ett expriment.. 2 månader ger jag det.. :)
    '
    Var det inte du som startade sekt-tråden ?
  • linjes
    bakeacake skrev 2009-10-02 11:42:29 följande:
    absolut.. men ja kan säga.. OM ja gillar det, så kommer ja inte gå runt å frälsa alla ja känner.. de är det ja inte gillat hos anhängarna.. :)
    Men alla går inte runt och frälsar alla

Jag har oxå en prövperiod
  • linjes
    bakeacake skrev 2009-10-02 11:45:45 följande:
    haha nej, men ja verkar ha råkat ut för just de där frälsande.. de enda som saknas är en kör som sjunger bakom.. å bågra haleluja.. :P
  • linjes
    skånetös78 skrev 2009-10-02 13:42:58 följande:
    Adams Family: Jag vill jättegärna ha ditt bearnaise recept, låter ju perfekt!
    Tror det ligger i recepttråden om jag inte missminner mig
  • linjes

Blä idag mår jag pyton,värsta huvudvärken och illamående,speciellt efter en äcklig beasås till middag ja o kött oxå såklart...

• linjes
    mayasmama skrev 2009-10-02 17:35:46 följande:
    asså det här känns helt otroligt - jag har gått ner 8 kilo på 3 veckor och två dar!! känns nästan som att jag går ner för fort - har alltid levt i viktväktartänk att man skall gå ner max 0.5 - 1 kg i veckan. någon som vet ngt om detta? en annan sak jag undrar - jag äter mycket sojaprodukter, men det är inge annan som verkar göra det? jag dricker osötad sojamjölk i kaffet och använder en blandning av sojagrädde och vanlig grädde i maten. äggmjölk har jag testad och det vände sig kan jag säga - fast jag hade bara vanligt saltat smör - tänker absolut prova igen, fast med kokosolja tror jag, kan man använda kokosfett också? från en som inser att jag måste köpa lite nya kläder!!
    Jag använder cocosfett
  • linjes
    mayasmama skrev 2009-10-03 08:49:20 följande:
    aha skall man bara använda äggulorna? jag använde två hela ägg!
    Ska man Nää
Svar på tråden LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.