• linjes

LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.

Alla regarerar ju olika,jag har inte känt av några "bieffekter" men visst finns det.

• linjes
    Supersoniclove skrev 2009-10-25 13:39:03 följande:
    Hur fasen får ni i er äggmjölken. Jag tog det en dag o höll på att kräkas
    Det smakar ju som skummjölk så det var inte så farligt

Krydda med lite kanel o kardemumma så blir det kanon
  • linjes

Vad är sesambröd? Låter som om jag har missat nått

• linjes

Ja nu har jag gått ner dom 2 kilona iaf jag gick upp,nu är det bara 25 kvar

Nu har jag matångest,har tröttnat på ägg och bacon smör och allt fett står mig verkligen upp i halsen Måste komma över svackan och ta mig vidare..Dessvärre när jag hamnar i mina svackor brukar jag ge upp..

• linjes
    Supersoniclove skrev 2009-10-26 09:33:40 följande:
    käkar också en skål med vispad grädde dagligen
    Uäk
  • linjes

Jag tycker du ska satsa mer på rent fett istället för grädde och cf

Supersoniclove skrev 2009-10-26 09:49:41 följande:
    Ja fy fan jag fick kasta resten nu. Höll på o krääkas o dottern bara sgravar mot morsan som urklar och får spyattacker haha, fattar inte varför hon garvar hihi
  • linjes
    Supersoniclove skrev 2009-10-26 11:59:52 följande:
    Ska man göra egen majonäs elelr går köpe majonäs lika bra? Den fetaste köpemajonäsen då eller för det ska väl inte vara den med nyckelhål?
    Köpemajo går bra
  • linjes
    Tezzan1981 skrev 2009-10-26 12:37:46 följande:
    någon som vet om det finns någon fler lchf tråd? kanske en för lite mer inbitna lchf:are där man inte behöver dra nybörjarfrågorna ;) (inget illa menat)
    Tror inte det,så fort någon startar en tråd blir dom hitskickade
  • linjes

Jag är typ aldrig hungrig numera,kan äta en liten portion sen är jag spymätt,går jättelång tid mellan måltiderna oxå..Mår rätt dåligt psykiskt just nu,kan ju vara det som spökar oxå,inte gör det mig nått bara jag loosar vikten men frågan är ju om den här metoden är den rätta då?

• linjes

Usch idag höll jag på att bara stunta i allt och äta pasta carbonara med pastan

Tog mig i kragen sista sekund och slängde in bacon och paprika med grädde och ost i ugnen

• linjes

Ja jag är glad att jag tog mig i kragen,hade bara fått ont i magen av pastan ändå så..Men ibland blir man så less på att fixa 2 maträtter

• linjes

Villa Nordåker skrev 2009-10-27 18:32:50 följande:

Jag lagar nästan aldrig två maträtter till familjen. De äter min mat med ris/pasta/potatis till jag kokar oftast gröna bönor till eller äter sallad till.
    Ja så gör jag med men jag tycker ändå det blir jobbigt ibland Just nu går min energi till annat än att laga mat tyvärr
  • linjes

Tackar för mig e den här tråden,jag kommer fortsätta med viktnedgången mer än nånsin men kommer nog inte vara så aktiv på fl på ett tag pga av diverse orsaker

Lycka till

• linjes

Hej alla

Jag har haft en apjobbig månad,ligger i skilsmässa

Jag slutade med lchf och nu har jag gått ner 6 kilo,känns rätt bra att ha tagit rätt beslut iaf..Lchf funkar tydligen inte på mig,synd det för det är en väldigt bra livsstil

Lycka till

Svar på tråden LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.