• linjes

LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.

bakeacake skrev 2009-10-09 10:23:15 följande:
    Tant Elin skrev 2009-10-09 10:21:58 följande: ja tänker, ju mer fett desto bättre.. :) men ja gillar det inte.. jag håller för näsan när ja dricker.. men de går ner, å stannar där.. :)
    Men det smakar ju mjölk typ Har du hävt i kanel och kardemumma för lite bättre smak?
  • linjes

Jag brukar suga på några hallon om suget tar över

Nu är jag så sugen så jag håller på o dör men jag vägrar åka till affären hihi

Äggmjölk är inte så äckligt som det låter

• linjes
    bakeacake skrev 2009-10-09 15:42:25 följande:
    kanel, vanilj, kaffe.. ja de är väl va dja provat.. men äggsmaken slår igenom..
    Oj hur många ägg använder du?
  • linjes
    bakeacake skrev 2009-10-09 15:45:27 följande:
    2 stycken.. men ja tror kanske att de kan bero på att ja börjat äta väldigt mycke ägg nu.. :)
    Ja det är väl så kanske,själv får jag inte i mig äggsmör uäk,det vänder direkt
  • linjes

Jessica med Seth skrev 2009-10-10 10:56:53 följande:

Jag måste nog också dra in på mejeriprodukterna för att det ska hända något. Denna veckan har det blivit en hel del grädde och jag har gått upp nästan TRE kilo! Jag kan bara hitta grädde och 1/4 chokladkaka med 86% choklad som inte är ok. Tycker ändå tre kilo är mycket, jag har ju inte ätit tre kilo grädde precis... Men det är såå lätt att hälla i grädde i maten för att mätta. Smör är inte gott, allt smakar smör tillslut. Vet inte hur jag ska lösa kosten utan mejeriprodukter...
    Jag måste oxå minska på mejerierna,jag har gått upp 1 kilo och det är verkligen inte mitt mål
  • linjes
    Maddisen80 skrev 2009-10-10 12:55:27 följande:
    Bakeacake kan man ha sojamjölk tro ? För jag tål inte vanlig eller laktosfri mjölk
    Man ska inte ha mjölk alls i äggmjölk...

En stor klick smör el cocosfett
    2 ägg
    2 dl kokande vatten

Mixa ihop för smak kan du krydda med kanel el kardemumma
  • linjes
    Maddisen80 skrev 2009-10-10 13:09:31 följande:
    linjes ska man smälta cocosfett först ? Tack så mycket för tipset .
    Ja och mixa med ägget,häll sen i vattnet och mixa lite till
  • linjes
    mayasmama skrev 2009-10-10 15:27:24 följande:
    ahh jag är så godissugen så jag tror jag dör!!! och hela huset är faan fullt med godis - och ingen är hemma mer än jag !!! hur skall jag klara av att stå ut? HJÄLP MIG!!!
    Släng allt godis
  • linjes

Provade hallon kokos och viskgrädde i går men nä det vart ingen höjdare,speciellt om man är sugen lakrits och choklad

I morgon fyller maken år och jag har lovat att baka tårta,suck stackars moi

• linjes
    Maddisen80 skrev 2009-10-10 16:11:31 följande:
    mayasmama de låter ju bra att de fungerade med grädde och städning. linjes kan du inte göra lchf tårta?
    Vad är det för tårta?
Svar på tråden LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.