• linjes

LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.

Mamma Cia skrev 2009-10-01 11:46:06 följande:

Fast jag hade inte gett mina barn äggmjölk, jag e ledsen. Frukt & mackor tycker jag pasar dom bra.
    Ja men hon äter inte det
  • linjes
    littlemisstrouble skrev 2009-10-01 12:11:44 följande:
    vad sjuttan äter man till frukost om man inte vill ha bacon? orkar inte göra nåt sånnt på morgonen lunch och middag är ju enkelt att plocka bort kolhydrater och undvika socker men frukosten är svårare. Vad gör jag?
    Äggmjölk Äggsmör Opsie

Tycker lunchen är knepigare
  • linjes
    littlemisstrouble skrev 2009-10-01 12:16:04 följande:
    nåt annat än ägg då?
    turkisk youghurt med hallon
  • linjes
    littlemisstrouble skrev 2009-10-01 12:28:19 följande:
    okej det skulle jag lätt kunna äta till frukost. det är ju mer frukostlikt än bara ägg, för min del iaf
    Jag åt det ett tag förut men nu får jag kräkkänsla när jag äter det too bad för det är en bra variation när man tröttnar lite på ägg
  • linjes
    tobiq skrev 2009-10-01 14:18:11 följande:
    Lady Dahmer: Nu står "dina" oopsies i ugnen och gräddas, jag trodde aldrig jag skull lyckas men jodå det gick:D
    Mina smakade omelett när jag gjorde dom så jag har inte vågat pröva igen men nu börjar jag bli lite sugen på en bröbit,kanske ska prova igen..
  • linjes

Mamma Cia skrev 2009-10-01 15:46:42 följande:

Ja fast jag kan gärna äta denna kosten, men jag tänker inte muta på mina barn med den. Visst är det nyttigare, men där går min gräns. Barnen får det dom är vana vid & dom har inga problem med vikten heller.
    Hur menar du med muta?

Som jag skrev i mitt inlägg så vägrar min dotter äta frukost och jag har provat rubbet smörgås frukt grönt smothie fil gröt ägg ja you name it..Det är helt enkelt för tidigt för henne att äta då så hon dricker en kopp te

Är det inte bättre då att prova med äggmjölkste med tex honung i som faktiskt är mättande än att hon inte äter alls?
    Jag skrev även att hon inte bantar så jag häller ju givetvis i det som behövs för att få henne att äta

För mig känns det som ett bättre alternativ än att inte äta alls
  • linjes

Ja det är ju inte så att man bantar barnen..

Bakade opsie nu och dottern sa uäk

Men jag vet att hon äter verkligen allt så hon jävlas ju inte när hon inte vill ha frukost utan hon kan bara inte äta den tidpunkten

• linjes

Lady Dahmer skrev 2009-10-01 17:17:12 följande:

prova mitt recept. och se för guds skull till att vispa vitan HÅRD!
    Provade nu och det smakade inte lika mycket ägg som innan,nu hade jag dom på eftervärme oxå vilket jag inte hade förra gången
  • linjes
    The Kittycats skrev 2009-10-02 07:49:43 följande:
    Lady Dahmner: Var la du in receptet på "dina" oopsies? Jag hittar inte, var det i den här tråden, recepttråden eller startade du en LCHF-blogg?
    ladydahmer.blogg.se/lchf/
  • linjes

Mamma Cia skrev 2009-10-02 09:55:26 följande:

Jag äter inte bara detta för att jag tycker att det är bra ! Det är bra för mig o det passar mig o min mage bra. Men jag tänker inte låta mina barn äta det, nej !! Det är ungefär som min kompis som är vegetarian, hon ger sina barn kött & allt annat för hon resonerar som så att om dom senare i livet, när dom själva kan bestämma, vill bli vegetarianer då får dom ta det beslutet då. Jag tänker inte ta bort det som mina barn hitills vuxit upp på för att jag äter så. Sen kan man ju givetvis ge dom av min mat oxå, Om dom vill smaka. Men det är inget jag kommer att propsa på.
    Vem är det som har propsat på att barnen ska äta enligt lchf

Nu lät jag otrevlig men det var jag inte
Svar på tråden LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.