• linjes

LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.

skånetös78 skrev 2009-09-25 17:13:26 följande:
    Jag med..tyvärr..
    Jag "råkade" äta en glass men men..
  • linjes
    skånetös78 skrev 2009-09-25 17:22:35 följande:
    Ja det är hemskt konstigt vad man plötsligt kan stoppa i munnen.. Men det är ju faktiskt fredag och då tycker åtminstone jag att man kan få synda en smula! Jag har köpt ett sånt här 30g 70%choklad som jag ska äta om jag är sugen efter middagen ikväll..jag har ju ändå sabbat dagen så..
    Jag tänkte i samma tankar så jag har bakat brownie med mörk choklad ägg och smör,serveras med grädde och hallon..
  • linjes

Ska nog pröva mig på äggmjölk i morgon bitti

Idag blandade jag keso turkisk yoghurt och kardemumma och det va inte gott

• linjes
    tobiq skrev 2009-09-25 23:45:45 följande:
    Ja men det är ju jättegott! Har varit sugen på ugnsgrillade grönsaker hur länge som helst så detta är ju ett perfekt tillfälle:) Måste fråga er som går på dieten, är det dyrt? Både kött och grönsaker kostar ju en del och det blir ju större mängder när man inte fyller upp med potatis/pasta/ris. Gud vad pinsamt att jag trodde att fakir var en spikmatta? Blev lite förvirrad och googlade och spikmattor är ju poppis nu:)
    Hehe jag googlade oxå fakir men fick inget vettigt svar på vad det är

Dyrt är det inte,det är billigare än vad det brukar vara när jag handlar..
  • linjes

Kan man dricka äggmjölk till lunch Jag har stressat hela morgon med sjuka hunden så nu blev jag döhungrig och har inte haft en tanke på lunch

• linjes
    linjes skrev 2009-09-26 13:13:53 följande:
    Kan man dricka äggmjölk till lunch Jag har stressat hela morgon med sjuka hunden så nu blev jag döhungrig och har inte haft en tanke på lunch
    ja inte va det gott inte,men inte äckligt heller..Vanesak

Hävde i lite kanel oxå...
  • linjes

Nu pratar jag med mig själv här tydligen Men fan vad illa jag mår av äggmjölken

Känns som om allt fett står mig upp i halsen nu som jag har ätit sista dagarna,ont i huvet har jag oxå

• linjes
    mammapuh skrev 2009-09-26 22:50:49 följande:
    Så blev jag med! Jag kommer aldrig mer att prova det! Det konstiga är att innan jag skrev detta här så hade jag bara läst om hur positiva alla var över denna äggmjölk! Usch mår illa fortfarande en vecka efter bara jag pratar om det! *S*
    Haha ja inte var det gott men mätt blev man,men nä jag provar det nog inte igen

Håller mig till ägg med mosat smör eller majonäs
  • linjes

Grattis till er som börjar komma i gamla kläder

För mig är det en låååång väg dit

• linjes

Hm jag började i måndags och här syns då inget på vågen..Hade iofs inte räknat med det heller...

Svar på tråden LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.