• linjes

LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.

Tezzan1981 skrev 2009-09-24 07:16:01 följande:
    äggmjölk och en lchf macka med mkt smör/ost äter jag. blir nästan som en klassisk frukost. annar kan man ju äta tex avocado, olika CF-röror. kanske du kan äta mosat ägg m smör eller var det lika äckligt på morgonen?
    Tja det är ju värt ett försök med ägg och smör iaf,går det inte så får jag väl leta vidare..
  • linjes
    Pixxi skrev 2009-09-24 07:40:19 följande:
    åt just på kalla ägg. Kan säga att det är en enorm skillnad på kalla och ljumna ägg.
    Negativt eller positivt?
  • linjes
    Pixxi skrev 2009-09-24 07:44:06 följande:
    Det är mycket godare med varma/ljumna ägg. Glömde skriva det
    Hehe oki ska pröva det då
  • linjes

rosa helikopter skrev 2009-09-24 09:58:45 följande:

När jag läste om fakir som ni tidigare diskuterade här så bestämde jag mig för att pröva det eftersom jag går ner så långsamt då jag normalt håller mig till 20 - 30g kh/dag. Efter att jag började med att bara äta fett+protein så går jag ner 0,8kg/dag (jag har en ovana att väga mig varje morgon), det kan väl ändå inte vara hälsosamt?!
    Näe jag brukar väga mig en gång i veckan typ..
  • linjes

rosa helikopter skrev 2009-09-24 10:07:38 följande:

Haha nu menade jag ju om det är hälsosamt att gå ner så mycket på en dag
    Haha jaha det vet jag inte men det är väl bra om det är ner i vikt du ska

vill oxå
  • linjes

Nu hittade jag frukost som kanske funkar turkisk youghurt utspätt med grädde och vaniljsocker el kanel i

Då känner man kanske inte den syrliga smaken på ty så mycket*hoppas*

• linjes

Vad är det för vaniljsocker man får äta

Namn

• linjes
    gizen skrev 2009-09-24 11:12:23 följande:
    mumriksfru: jag vet inte hur du lägger in en bil i inlägget men lägg upp en bild i ditt galleri så kan vi titta där... linjes: ekologiskt vaniljPULVER inte vaniljSOCKER... har på coop. 39kr för en pytteliten burk...
    oki

idag har jag gjort misslyckade lchf våfflor,dom var goda men dom fastnade i järnet så det blev våffelsmul

Jaja man kan ju inte lyckas jämt
  • linjes

Hittade receptet på lady dahmers blogg..

2 ägg
    3/4 dl grädde
    1/4 dl smält smör
    1 dl kokosflingor

Så grädde och ev lite hallon ihopmixat

Jag hade bara jordgubbar hemma så jag tog det istället

• linjes

Mamma Cia skrev 2009-09-24 14:03:36 följande:

Usch det har jag provat som kokosplättar, det var inget som gick hem i min mage
Svar på tråden LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.