• linjes

LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.

här sitter jag och slurpar i mig äggmjölk,har insett att jag helt enkelt få ge upp filmjölken till frukost om jag ska ner nått i vikt har inte hänt ett skit på vågen,lite besviken e jag allt..

• linjes
    Tezzan1981 skrev 2009-09-28 09:28:38 följande:
    men hade inte du hållit på väldigt kort tid? kan ta månader innan man går ned i vikt, speciellt om man jojobantat tidigare
    jo men det kan väl visa ett gram iaf
  • linjes
    Tezzan1981 skrev 2009-09-28 09:32:04 följande:
    behöver faktiskt inte göra det i början. sedan kanske det bara sätter igång. visst, jag skulle också skippa filmjölk om jag var du. men ändå, du måste ha TÅLAMOD (och jag vet att det är supersvårt när man vill ned i vikt) men är det någon som lchf INTE är så är det en quickfix.....man måste låta det ta tid eftersom det är helt nytt för kroppen
    Ja jag vet,men man vill ju snabba resultat tyvärr..Får väl ut och springa lite mera så jag känner mig nyttig istället
  • linjes
    Misery skrev 2009-09-28 10:50:49 följande:
    ja till frukost så äter jag turkisk yoghurt en skvätt grädde o cocos på d....till lunch bacon o äggröra med en skvätt grädde i steker i smör...till middag i går kycklingsallad med vitlökssås till.....jag hör ju till dem som jojobantat o även varit överviktig väldigt många år...lyckades gå ner ca 35 kilo med pulverdiet o sen efter d gått upp fyra kilo sen jag började med lchf...jag är livrädd för att gå upp i vikt igen vill verkligen inte d.
    Började du med lchf direkt efter pulverdieten är det inte så konstigt att du har gått upp några kilon..
  • linjes

Så här ser min dag ut ungefär
    Kom gärna med kritik

Frukost Äggmjölk eller 3 kokta ägg med smör

Lunch 1 laxbit el kycklingfile med en klick cf

Middag Typ samma som lunch med kryddsmör och lite ungstekt paprika och zuccihini
    Middagen kan ju vara köttfärssås eller baconsås eller annan sås oxå

Om jag blir sugen under dagen har jag köpt babybelostar el ev ett finncrisp med philadephiaost

För lite fett?

• linjes

Liten måne skrev 2009-09-28 17:28:38 följande:

Nu måste jag fråga..har läst lite till och från i tråden för att jag försöker hjälpa min make att äta enligt lchf (det går lite upp och ner men i sakta men säkert i rätt riktning). Men av vad jag försått så är det mycket grädde, men ingen mjölk. Så varför är grädde ok men inte mjölk??
    För mycket mejerprodukter har jag fattat det som att man får i sig mer kolhydrater
  • linjes
    Beasessan skrev 2009-09-29 09:50:38 följande:
    Hej! Nu kommer jag oxå hit : ) Jag började med Lchf igår. Om detta funkar är jag jätteglad. Jag är glutenintolerant så dessa recept passar ju utmärkt för mig : ). Glutenfria produkter innehåller ju MYCKET kolhydrater. Har märkt att jag inte mått så bra på det. Det känns ju lite konstigt det här med smör, vispgrädde osv eftersom jag är uppväxt med lättprodukter. Nu ska jag bara hitta en balans så att jag inte äter för stora portioner eller tar för mycket fett....svårt tycker jag. Tips?
    Man lär sig med tiden..Det blir inte för stora portioner eftersom man blir så mätt av fettet

Fick knappt i mig en kycklingfile med kryddsmör på i går
  • linjes
    Maddisen80 skrev 2009-09-29 10:16:40 följande:
    Beasessan jag har 20 kg ,men har gått ner från 104,4 -89 kg med lchf kost . jag mår inte heller bra av kolhydrater .
    Grattis till din viktnedgång måste jag bara säga Du måste vara stolt själv

Jag väger 85 ska ner till 60
  • linjes
    helene306 skrev 2009-09-29 11:05:32 följande:
    Det klarar du! Känns det mycket, sätt delmål så blir det lite lättare att sträva mot målvikten. Jag vill också ner till 60 men det tar jag tag i i vår.
    Haha så har jag tänkt i 5 år nu,näe det tar jag tag i nästa vecka..Snacka man lever i förnekelse

Jag hoppas att jag klarar det den här gången,bara ge fan i allt godis
  • linjes
    Maddisen80 skrev 2009-09-29 11:40:33 följande:
    linjes jag har en bit kvar ,jag ska ner till 70 kg
    Ja men du har ju kommit långt
Svar på tråden LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.