• linjes

LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.

Supersoniclove skrev 2009-10-16 13:09:13 följande:
    Cocosfett jaså vad brukar du ha det till? Pris?
    Till äggmjölken,har inte hittat nått annat att använda den till

Pris vet jag inte 20-30 spänn typ
  • linjes
    bakeacake skrev 2009-10-16 13:19:38 följande:
    men köper du den frå mataffären? för ja har fått höra att den inte är nå bra, å man ska köpa från hälsokosten..
    Det är ju 100 g fett men inte vet jag om den är bra eller ej
  • linjes

Tant Elin skrev 2009-10-16 13:31:04 följande:

tror det är att den är så hårt raffinerad som den inte är bra, den man köper på hälsokost har nyttigheterna kvar i sig
    Ok finns ingen hälsokost här så jag får nog hålla mig till icas
  • linjes

Nu har jag gjort jordgubspannacotta,inte vet jag om det blir gott eller om det ens blir pannacotta men det är ju värt ett försök,nått gott till idol måste man ju ha

Tänkte göra på hallon med det var samma kalorier så det va väl strunt samma

• linjes
    Kianas Mami skrev 2009-10-16 20:14:50 följande:
    Hjälp kom precis hem ifrån affären. Ville köpa hem lite "fredagsmys" så jag köpte hem frysta osockrade hallon och milda visp grädde 20 % hittade ingen annan grädde förutom en annan skum variant. Nu när jag kommer hem så ser jag att grädde innerhåller 5 gram kalorier per 100 gram och att den är SOCKRAD.....Är det "farligt" för mig att äta grädden?
    Farligt Näe men man ska ju lixom inte äta socker,det är ju vitsen med dieten
  • linjes
    Kianas Mami skrev 2009-10-16 20:20:50 följande:
    Nej det förstår jag ju. Blev så förvånad och besviken när jag kom hem eftersom jag tog för givet att det inte är socker i grädde
    Hehe förstår det
  • linjes
    Kianas Mami skrev 2009-10-16 20:58:49 följande:
    Jag äter strikt lchf-kost. Mycket protein och fett men trots det så blir jag aldrig mätt imorn går jag in på min 7:e dag...Vrf blir jag inte mätt som ni andra? Vad gör jag för fel?
    Du äter väl för lite?
  • linjes
    Kianas Mami skrev 2009-10-16 21:59:51 följande:
    Jag äter lagom stora portioner med ganska mkt fett. Det sägs ju at fettet ska göra en mätt..Men det verkar inte riktigt som det hjälper för mig. Har inte märkt av några hälsoskillnader heller eller att jag känner mig piggar m.m Kan det vara pga jag bara hållt på i 6 dagar?
    Inte jag heller,börjar fundera om jag gör nått fel
  • linjes

Åh vad äckligt det är med majonäs,kunde bara äta det när jag var gravid,hade värsta nojan på det då..Nu kommer det upp snabbare än det åker ner..Tvingade i mig 2 ägg med massa majonäs uäk

• linjes

Nu fick jag till värsta opsiebröd,hade ju vart bra om man skulle ha dom som bröd men nu tänkte jag ha dom till pizzabotten

Svar på tråden LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.