• linjes

LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.

bakeacake skrev 2009-10-19 17:46:50 följande:
    nu blir det stekt strömming med mumsig dressing och rivna morötter.. föresten har ja tappat bort min egen expriment tråd.. kan nån passa länken?
    Den finns i dina trådar
  • linjes
    bakeacake skrev 2009-10-19 19:32:21 följande:
    nej ja har tydligen raderat den när jag rensat bland gamla trådar..
    Men kan man ta bort sin egna trådstarter

Där det står Mina favoriter under så finns det en kategori där det står Mina trådar
  • linjes
    mayasmama skrev 2009-10-20 07:02:29 följande:
    god morgon - idag skall jag gå och lägga upp byxor jag haft i garderoben i snart två år, som jag köpte medvetet för små! i januari 2008 gick jag ner i vikt med GI, höll på i ca 6 vekcor ttro jag och upptäckte sen att jag vart gravid. jag mådde skit under grav så att äta massa fett var inte en chans. hur som helst då köpt ejag ett par jeans som jag aldrig kom i - men nu passar de, lite tajt men inte så farligt! det lustiga är att jag väger ungefär samma nu som i slutet då men då passade de aldrig. men kroppen har väl ändrats antar jag. Känns väldigt kul med jeans - jag som gått i tigths och stretch-byxor i flera år! ngn som vet ngt bra ställe att lägga upp byxor i göteborg?
    Vad roligt och skönt det måste kännas

Själv e jag fortfarande på tights-stadiet fast jeans lär jag nte sätta på mig även om jag går ner i vikt så..
  • linjes
    Supersoniclove skrev 2009-10-20 10:59:05 följande:
    Tillhör paprika sånt man får äta? Någons som vet nått gott recept på fyld paptika?
    Det är väl bara fylla den med någon kött eller grönsaksröra..
  • linjes
    Supersoniclove skrev 2009-10-20 11:36:33 följande:
    Jopp ska göra det till ikväll Håler på o gör massa olika rätter så jag slipper o göra det var eviga dag nu 5:e dagen med denna metoden. Ska verkligen bli intressant om fettet försvinner sen.
    Mm jag undrar när mitt fett ska försvinna
  • linjes
    Supersoniclove skrev 2009-10-20 18:25:10 följande:
    Snälla hjälp fort! Min man kom hem nu och tänkte mysa till det lite här då barnen somnat med revben som han köpt,men är det nått man kan käka på? Dom är alltså färdig grillade redan... Tänkte vilken olja osv dom varigt i osv
    Troligtvis är den ju marinerad och då med socker i marinaden..
  • linjes
    Supersoniclove skrev 2009-10-20 18:32:29 följande:
    Oki nej då blir det nada för mig
    Haha,jag är ju ingen expert men jag skulle tro att det är så
  • linjes
    pezz skrev 2009-10-21 10:48:31 följande:
    kolisar är det kolhydrater? men är det inte mindre kolhydrater i det med lågt gi då?
    Näe
  • linjes

Jag är inte alls påläst om GI men det finns ju tex GI bröd man kan köpa på affärn,med högre kolhydrater än vanligt bröd tom

Jag vet inte riktigt vad du vill veta men du får läsa på om GI och LCHF och jämföra helt enkelt

• linjes

Men åh blir så less på mig själv..Svängde ihop en fiskgratäng o skitstolt över att jag fått med både grädde cf o smör,så jag mitt nöt hällde i chillisås..Kom på det nu när den står i ugnen

Svar på tråden LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.