• PMS Princess

Varför vill inte Svenska mammor vara hemma med sina barn?

Jag undrar bara varför Svenska mammor har såååå brottom tillbaka till jobbet efter att dom har fått barn? Och varför tycker dom att det är synd om dom som är hemma med barnen? Jag själv kan inte tänka mig att lämna mitt barn med en främmande människa som måste samtidigt ta hand om massa andra barn. Varför skulle någon främmande tjej veta bättre vad mitt barn behöver? Och hur kan mitt barn lära mer i en dagis? Jag är högutbildad (Msc) och har bott i många olika länder och har mycket erfarenhet som en dagis fröken kan inte ens drömma om. Det är klart att min son kan lära mycket mer om livet med mig än på dagis. Förlåt men jag förstar mig inte på svenska kvinnor... Min man är svensk och jätteglad att hans son inte behöver gå på dagis. Hjälp mig att förstå varför man inte orkar ta ansvaret för sitt eget barn?

• Svar på tråden Varför vill inte Svenska mammor vara hemma med sina barn?
  • Ariella

grön banan skrev 2009-07-27 23:41:35 följande:

Heltid innebär 40-50 timmar.
    Jo, jag vet. Men vi har förmånen att vara två föräldrar i vår familj. Pappan får tror det eller ej också spendera tid med dottern när hon inte är på förskolan. Sen har vi ju lite helger och semestrar varje år också.
  • grön banan
    NicoleSthlm skrev 2009-07-27 23:44:34 följande:
    grön banan skrev 2009-07-27 23:39:54 följande:
    Vad menar du med det?
    De som får förmånen att bli försörjda o ha barnen hemma, men som blir slagna för att de inte känner till att det är förbjudet med familje-aga.
  • grön banan

F A M E skrev 2009-07-27 23:44:57 följande:

Är de bättre för barnen då kan man undrar. Se på bara den familjen där pappan höll hela familjen som fånge. Mår dem barnen bra? Blir dem sargade som vuxna, eller med ödmjuka emot andra.grön banan skrev 2009-07-27 23:39:54 följande:
    Vi behöver ju inte rabbla extremfall.
  • Ariella

grön banan skrev 2009-07-27 23:44:30 följande:

Det är logik.
    Inte i min värld.
  • älskarlivet81

Inte i min värld heller..

Ariella skrev 2009-07-27 23:47:03 följande:
    grön banan skrev 2009-07-27 23:44:30 följande: Inte i min värld.
  • NicoleSthlm

grön banan skrev 2009-07-27 23:46:27 följande:

De som får förmånen att bli försörjda o ha barnen hemma, men som blir slagna för att de inte känner till att det är förbjudet med familje-aga.
    Men hur kommer det sig att du kommenterade så på min text?? Ingen logik alls...
  • parvati

F A M E skrev 2009-07-27 23:43:15 följande:

Hmm blir de bättre vuxna för de då? Vi har många olika synvinklar på detta självklart.
    Var skrivet med lite humor från min sida.
    Jag tycker trådstarten är konstig redan från början kvinnor ska ha dåligt samvete. Svenska kvinnor? Vi har ju en jättebra föräldrarförsäkring så svenska barn är hemma länge jämfört med andra länder i västvärlden.
  • Eisa

Men kom igen det är ju skittråkigt i längden. Hjärncellerna degenererar.

Dagis gör ju saker med barnen som man själv aldrig skulle komma på också. Det är bra med lite ny input för dem.

Svar på tråden Varför vill inte Svenska mammor vara hemma med sina barn?