• PMS Princess

Varför vill inte Svenska mammor vara hemma med sina barn?

Jag undrar bara varför Svenska mammor har såååå brottom tillbaka till jobbet efter att dom har fått barn? Och varför tycker dom att det är synd om dom som är hemma med barnen? Jag själv kan inte tänka mig att lämna mitt barn med en främmande människa som måste samtidigt ta hand om massa andra barn. Varför skulle någon främmande tjej veta bättre vad mitt barn behöver? Och hur kan mitt barn lära mer i en dagis? Jag är högutbildad (Msc) och har bott i många olika länder och har mycket erfarenhet som en dagis fröken kan inte ens drömma om. Det är klart att min son kan lära mycket mer om livet med mig än på dagis. Förlåt men jag förstar mig inte på svenska kvinnor... Min man är svensk och jätteglad att hans son inte behöver gå på dagis. Hjälp mig att förstå varför man inte orkar ta ansvaret för sitt eget barn?

• Svar på tråden Varför vill inte Svenska mammor vara hemma med sina barn?
  • grön banan
    NicoleSthlm skrev 2009-07-27 23:48:00 följande:
    grön banan skrev 2009-07-27 23:46:27 följande:
    Men hur kommer det sig att du kommenterade så på min text?? Ingen logik alls...
    Minns inte din text.
  • vittra

Om man resonerar som så att man hellre dumpar av ungen på dagis för att det är såååå tråkigt att umgås med sitt egna barn, ja då anser jag faktiskt ärligt att man inte varit redo för familj. Tycker man det är tråkigt kan man kompromissa och pappan kan vara hemma ett tag, barn har två föräldrar, det är upp till dem att också ta det ansvar som följer!

• quilla

Varför bör mamman det? Vad grundar du det på?

grön banan skrev 2009-07-27 23:38:47 följande:
    Bara nån är hemma om man KAN, men mamman bör va hemma 6 mån.
  • Danitra
    vittra skrev 2009-07-27 23:51:32 följande:
    Om man resonerar som så att man hellre dumpar av ungen på dagis för att det är såååå tråkigt att umgås med sitt egna barn, ja då anser jag faktiskt ärligt att man inte varit redo för familj. Tycker man det är tråkigt kan man kompromissa och pappan kan vara hemma ett tag, barn har två föräldrar, det är upp till dem att också ta det ansvar som följer!
    Min man är hemma istället ja.
    TS verkar tyvärr inte se den möjligheten utan likställer "mamma tillbaka till jobbet"= tidig dagisstart.
  • NicoleSthlm

grön banan skrev 2009-07-27 23:51:19 följande:

Minns inte din text.
    Men gud... du vill ju bara ha saker att skriva.... om du inte "minns" min text så har du ju bara tagit din sjuka kommentar från det blå....
  • grön banan
    NicoleSthlm skrev 2009-07-27 23:53:04 följande:
    grön banan skrev 2009-07-27 23:51:19 följande:
    Men gud... du vill ju bara ha saker att skriva.... om du inte "minns" min text så har du ju bara tagit din sjuka kommentar från det blå....
    Kan inte minnas allt.
  • grön banan
    quilla skrev 2009-07-27 23:52:10 följande:
    Varför bör mamman det? Vad grundar du det på?
    Bäst för barnet den tiden.
  • vittra
    Danitrass skrev 2009-07-27 23:53:03 följande:
    Min man är hemma istället ja.

TS verkar tyvärr inte se den möjligheten utan likställer "mamma tillbaka till jobbet"= tidig dagisstart.
    Så tolkar jag det inte, men faktum är ju att det ofta ÄR så. Och vanligt är det ju hur du än ser det, att barn börjar redan när de är 1 år. Ibland till och med tidigare.
  • älskarlivet81

Du har fortfarande inte svarat på de frågor jag ställde till dig ovan..

grön banan skrev 2009-07-27 23:54:42 följande:

Kan inte minnas allt.
  • F A M E

Nej de behöver vi inte, men vem säger att detta är extremfall. Flera sådan saker har ju faktiskt kommit fram på senare år.

grön banan skrev 2009-07-27 23:47:01 följande:

F A M E skrev 2009-07-27 23:44:57 följande: Vi behöver ju inte rabbla extremfall.
    Nej jag förstog de..... och håller med dig.
    parvati skrev 2009-07-27 23:49:00 följande:
    F A M E skrev 2009-07-27 23:43:15 följande: Var skrivet med lite humor från min sida. Jag tycker trådstarten är konstig redan från början kvinnor ska ha dåligt samvete. Svenska kvinnor? Vi har ju en jättebra föräldrarförsäkring så svenska barn är hemma länge jämfört med andra länder i västvärlden.
    De jag saknar i denna värld är medkänsla för sina medmänniskor omkring sig. Men vi är å väg åt helt fel håll tyvärr.
Svar på tråden Varför vill inte Svenska mammor vara hemma med sina barn?