• PMS Princess

Varför vill inte Svenska mammor vara hemma med sina barn?

Jag undrar bara varför Svenska mammor har såååå brottom tillbaka till jobbet efter att dom har fått barn? Och varför tycker dom att det är synd om dom som är hemma med barnen? Jag själv kan inte tänka mig att lämna mitt barn med en främmande människa som måste samtidigt ta hand om massa andra barn. Varför skulle någon främmande tjej veta bättre vad mitt barn behöver? Och hur kan mitt barn lära mer i en dagis? Jag är högutbildad (Msc) och har bott i många olika länder och har mycket erfarenhet som en dagis fröken kan inte ens drömma om. Det är klart att min son kan lära mycket mer om livet med mig än på dagis. Förlåt men jag förstar mig inte på svenska kvinnor... Min man är svensk och jätteglad att hans son inte behöver gå på dagis. Hjälp mig att förstå varför man inte orkar ta ansvaret för sitt eget barn?

• Svar på tråden Varför vill inte Svenska mammor vara hemma med sina barn?
  • grön banan
    älskarlivet81 skrev 2009-07-27 23:39:45 följande:
    Varför just mamman?grön banan skrev 2009-07-27 23:38:47 följande:
    Den första tiden bör hon va hemma.
  • grön banan
    Ariella skrev 2009-07-27 23:40:47 följande:
    grön banan skrev 2009-07-27 23:37:16 följande:
    Är barnet automatiskt på förskolan 24 timmar om dygnet 7 dagar i veckan 365 dagar om året när man jobbar heltid?
    Heltid innebär 40-50 timmar.
  • älskarlivet81

Oj, vad fördomsfull du är! Nej men då är jag väl inte redo för barn då.. Synd att vi planerar barn just nu då.. Stackars barn!

Och stackars barn som slipper gå på förskola/fritids något lov, för jag är lärare så då låter jag ju barnen vara hemma på alla lov..

Ja fy vilken usel mamma jag kommer bli! Och vet du? Min man vill vara pappaledig också.. Kors i taket!

grön banan skrev 2009-07-27 23:40:39 följande:

Att jobba mer än halvtid om man inte måste, innebär att man inte är mogen för barn.
  • älskarlivet81

Men VARFÖR?

grön banan skrev 2009-07-27 23:41:05 följande:

Den första tiden bör hon va hemma.
  • bebek

jag tror faktiskt många vill vara hemma men i sverige kan det vara svårt för en  familj att klara sig på en inkomst. 

• F A M E

Hmm blir de bättre vuxna för de då? Vi har många olika synvinklar på detta självklart.

parvati skrev 2009-07-27 23:39:16 följande:
    F A M E skrev 2009-07-27 23:36:32 följande: Skolstart? vågar man det? Det får bli hemundervisnig som i USA får man anta att några tycker i den här tråden..
  • Ariella

Att jobba mer än halvtid om man inte måste, innebär att man inte är mogen för barn.
    Du glömde tillägga att detta är din åsikt...
  • grön banan
    Ariella skrev 2009-07-27 23:43:21 följande:
    Du glömde tillägga att detta är din åsikt...
    Det är logik.
  • NicoleSthlm

grön banan skrev 2009-07-27 23:39:54 följande:

Finns utländska kvinnor som har det som ts, men får betala med våld.
    Vad menar du med det?
  • F A M E

Är de bättre för barnen då kan man undrar.

Se på bara den familjen där pappan höll hela familjen som fånge. Mår dem barnen bra? Blir dem sargade som vuxna, eller med ödmjuka emot andra.

grön banan skrev 2009-07-27 23:39:54 följande:

Finns utländska kvinnor som har det som ts, men får betala med våld.
Svar på tråden Varför vill inte Svenska mammor vara hemma med sina barn?