• PMS Princess

Varför vill inte Svenska mammor vara hemma med sina barn?

Jag undrar bara varför Svenska mammor har såååå brottom tillbaka till jobbet efter att dom har fått barn? Och varför tycker dom att det är synd om dom som är hemma med barnen? Jag själv kan inte tänka mig att lämna mitt barn med en främmande människa som måste samtidigt ta hand om massa andra barn. Varför skulle någon främmande tjej veta bättre vad mitt barn behöver? Och hur kan mitt barn lära mer i en dagis? Jag är högutbildad (Msc) och har bott i många olika länder och har mycket erfarenhet som en dagis fröken kan inte ens drömma om. Det är klart att min son kan lära mycket mer om livet med mig än på dagis. Förlåt men jag förstar mig inte på svenska kvinnor... Min man är svensk och jätteglad att hans son inte behöver gå på dagis. Hjälp mig att förstå varför man inte orkar ta ansvaret för sitt eget barn?

• Svar på tråden Varför vill inte Svenska mammor vara hemma med sina barn?
  • F A M E

Vad vi vet JA, allt kommer tyvärr inte ut i media hela tiden.

grön banan skrev 2009-07-27 23:57:02 följande:

F A M E skrev 2009-07-27 23:55:52 följande: Så länge det är sällsynt är det extremt.
  • grön banan
    älskarlivet81 skrev 2009-07-27 23:55:29 följande:
    Du har fortfarande inte svarat på de frågor jag ställde till dig ovan.. grön banan skrev 2009-07-27 23:54:42 följande:
    Då får du fråga om.
  • älskarlivet81

Nej det säger inte sig självt, förklara nu!

grön banan skrev 2009-07-28 00:00:26 följande:

Säger sig väl självt.
  • Me and my life
    vittra skrev 2009-07-27 23:55:26 följande:
    Så tolkar jag det inte, men faktum är ju att det ofta ÄR så. Och vanligt är det ju hur du än ser det, att barn börjar redan när de är 1 år. Ibland till och med tidigare.
    enligt svensklag får inte barn under 1 år börja på dagis! det har dom varit jätte noga med där jag bor.. nu blir min dotter snart 1 år och vi har redan dagisplats till henne.. de är inte det att jag inte vill ha henne hemma utan att jag är ensamstående och det är bara jag som har vårdnaden om henne.. så jag kämpar på förfullt.. för när hon börjar på dagis så kan ja antingen plugga, gå som lärling eller hitta ett bra jobb för att kunna försörja oss så som jag vill..
  • TessaS

Nja, mitt liv består av så mycket mer än att vara mamma... precis som det är mer än att bara vara fru.
    Varför kan man inte vara lite av allt och njuta av det?

vittra skrev 2009-07-27 23:58:45 följande:
    Givetvis ska man vilja vara med sitt eget barn, under hela livet Tycker man livet som förälder är så jäkla tråkigt och hemskt så varför skaffar man då barn?
  • Ariella
    Givetvis ska man vilja vara med sitt eget barn, under hela livet Tycker man livet som förälder är så jäkla tråkigt och hemskt så varför skaffar man då barn?
    Men, att man jobbar betyder väl inte att man inte vill vara med sitt barn? Jag vill ju vara med min man hela livet också, det betyder ju inte att vi sitter ihop och är tillsammans jämt.

Livet som förälder är ju inte bara de timmar per vecka som man jobbar.
  • quilla
    men är det någon som har sagt att de tycker att livet som förälder är "så jäkla tråkigt och hemskt"?
  • älskarlivet81

Varför är mamman bättre än pappan?
    Tryck på "visa endast" så kan du se de saker jag skrivit..

grön banan skrev 2009-07-28 00:00:51 följande:

Då får du fråga om.
  • Danitra
    Det är tråkigt att bara vara hemma. Alltså på HELTID.
    Inte att vara med mina barn öht.
Svar på tråden Varför vill inte Svenska mammor vara hemma med sina barn?