• PMS Princess

Varför vill inte Svenska mammor vara hemma med sina barn?

Jag undrar bara varför Svenska mammor har såååå brottom tillbaka till jobbet efter att dom har fått barn? Och varför tycker dom att det är synd om dom som är hemma med barnen? Jag själv kan inte tänka mig att lämna mitt barn med en främmande människa som måste samtidigt ta hand om massa andra barn. Varför skulle någon främmande tjej veta bättre vad mitt barn behöver? Och hur kan mitt barn lära mer i en dagis? Jag är högutbildad (Msc) och har bott i många olika länder och har mycket erfarenhet som en dagis fröken kan inte ens drömma om. Det är klart att min son kan lära mycket mer om livet med mig än på dagis. Förlåt men jag förstar mig inte på svenska kvinnor... Min man är svensk och jätteglad att hans son inte behöver gå på dagis. Hjälp mig att förstå varför man inte orkar ta ansvaret för sitt eget barn?

• Svar på tråden Varför vill inte Svenska mammor vara hemma med sina barn?
  • TessaS

Ja och det är så jag har det...
    Men du har skrivit om att man då inte tar ansvar för barnet, man inte var redo att skaffa barn osv.
    Jag undrade därför när du tycker det är ok att inte vilja gå hemma med sitt barn längre. 3 år? 5 år? 10 år? 15 år?
    Du svarade hela livet... fine. Hoppas du trivs med det lika mycket som jag trivs med mitt val. Trist med din attityd om mitt bristande ansvar och engagemang bara.

vittra skrev 2009-07-28 00:04:14 följande:
    Ja det vore väl helt perfekt?
  • vittra
    Danitrass skrev 2009-07-28 00:09:28 följande:
    Nej, barnet behöver inte ha mig hemma på heltid. Och lösningen sker inte alls på bekostnad av barnet utan är tvärtom till barnets fördel
    Då tycker vi olika.
    Själv är jag fullt på det klara med att 1-åringar inte har något som helst behov av förskola.
  • Danitra
    vittra skrev 2009-07-28 00:11:32 följande:
    Då tycker vi olika. Själv är jag fullt på det klara med att 1-åringar inte har något som helst behov av förskola.
    Men jag har inte pratat om förskola.
  • vittra
    TessaS skrev 2009-07-28 00:10:54 följande:
    Ja och det är så jag har det... Men du har skrivit om att man då inte tar ansvar för barnet, man inte var redo att skaffa barn osv. Jag undrade därför när du tycker det är ok att inte vilja gå hemma med sitt barn längre. 3 år? 5 år? 10 år? 15 år? Du svarade hela livet... fine. Hoppas du trivs med det lika mycket som jag trivs med mitt val. Trist med din attityd om mitt bristande ansvar och engagemang bara.
    Var någonstans har jag kommenterat om ditt personliga engagemang och ansvar menar du?
  • vittra
    Danitrass skrev 2009-07-28 00:12:09 följande:
    Men jag har inte pratat om förskola.
    Nej, men det är vad jag pratar om. Du skrev tidigare att pappan var hemma med barnet, så vad bråkar du i?
  • Me and my life

kan inte tänka mig att någon här har fått in sitt barn på dagis innan hon/han varit 1 år som vittra säger att de förekommer..

Eller??

• MYCHILD2007
    vittra skrev 2009-07-28 00:12:24 följande:
    Var någonstans har jag kommenterat om ditt personliga engagemang och ansvar menar du?
    skulle du gå hemma med ditt barn i 15 år om du kunde?
  • MYCHILD2007

Me and my life skrev 2009-07-28 00:13:50 följande:
    [citat]
    kan inte tänka mig att någon här har fått in sitt barn på dagis innan hon/han varit 1 år som vittra säger att de förekommer.. Eller??
    [/cita

hela östergötland har krav på över 12 mån innan de får ta in barn på dagis.

• vittra

Me and my life skrev 2009-07-28 00:13:50 följande:

kan inte tänka mig att någon här har fått in sitt barn på dagis innan hon/han varit 1 år som vittra säger att de förekommer.. Eller??
    Jag vet en häromkring som fick dispens eller vad man säger för sin 10-månaders. Jag vet en som i höst ska skola in sin som då är 11 månader. Som sagt, skriv en tråd så får du se. Det må hända att det inte är vanligt, men det existerar i allra högsta grad. Det finns "hål" eller vad man nu ska kalla det för.
  • Me and my life
    MYCHILD2007 skrev 2009-07-28 00:14:37 följande:
    Me and my life skrev 2009-07-28 00:13:50 följande: [citat] kan inte tänka mig att någon här har fått in sitt barn på dagis innan hon/han varit 1 år som vittra säger att de förekommer.. Eller?? [/cita hela östergötland har krav på över 12 mån innan de får ta in barn på dagis.
    de va de jag sa att de inte är så någonstans alls.. men tror ej hon kan ha barn så som hon resonerar.. och min dotter är nu 9 månader och får ej börja förens hon fyllt 1år
Svar på tråden Varför vill inte Svenska mammor vara hemma med sina barn?