PMS Princess skrev 2009-07-27 21:55:29 följande:
Jag undrar bara varför Svenska mammor har såååå brottom tillbaka till jobbet efter att dom har fått barn? Och varför tycker dom att det är synd om dom som är hemma med barnen? Jag själv kan inte tänka mig att lämna mitt barn med en främmande människa som måste samtidigt ta hand om massa andra barn. Varför skulle någon främmande tjej veta bättre vad mitt barn behöver? Och hur kan mitt barn lära mer i en dagis? Jag är högutbildad (Msc) och har bott i många olika länder och har mycket erfarenhet som en dagis fröken kan inte ens drömma om. Det är klart att min son kan lära mycket mer om livet med mig än på dagis. Förlåt men jag förstar mig inte på svenska kvinnor... Min man är svensk och jätteglad att hans son inte behöver gå på dagis. Hjälp mig att förstå varför man inte orkar ta ansvaret för sitt eget barn?
*Försöker samla orden *
1 . Många mammor och pappor i Sverige är hemma bra mycket längre än föräldrar i andra länder . tex USA och Puerto Rico . Visserligen har det kanske en farmor /mormor som ställer upp men det finns de som går tillbaka till arbetet efter 2 månader .
2. Alla har inte råd att vara hemma hur länge som helst . Du och din man kanske har planerat lääänge och sparat . Men för din upplysning så finns det barn som kommer till utan planering .
3. Alla människor tycker och känner olika och gör olika val . Man kan faktiskt ta hand om sitt barn OCH jobba .
Man är inte en bättre förälder för att man prioriterar bort jobb .
Att arbeta eller studera och lyckas vara en bra förälder är ett stort jobb OCH en bra förebild för barnet .
Tycker att det är olyckligt att dömma människor utan större eftertanke .
Att klappa sig själv på ryggen och tycka att man är förbannat mycket bättre för att man är hemma längre än andra med sina barn är sorligt och dessutom tror jag att du behöver ett redigt "wake up call "