• Danitra

Varför vill inte Svenska mammor vara hemma med sina barn?

TS: För att det är TRÅKIGT. Jag vill inte vara hemma på heltid någon längre tid.

• Danitra
    vittra skrev 2009-07-27 23:51:32 följande:
    Om man resonerar som så att man hellre dumpar av ungen på dagis för att det är såååå tråkigt att umgås med sitt egna barn, ja då anser jag faktiskt ärligt att man inte varit redo för familj. Tycker man det är tråkigt kan man kompromissa och pappan kan vara hemma ett tag, barn har två föräldrar, det är upp till dem att också ta det ansvar som följer!
    Min man är hemma istället ja.
    TS verkar tyvärr inte se den möjligheten utan likställer "mamma tillbaka till jobbet"= tidig dagisstart.
  • Danitra
    grön banan skrev 2009-07-27 23:55:10 följande:
    Bäst för barnet den tiden.
    Varför då?
    Amning? Några biologiska band som pappan inte har?
  • Danitra
    vittra skrev 2009-07-27 23:58:45 följande:
    Givetvis ska man vilja vara med sitt eget barn, under hela livet Tycker man livet som förälder är så jäkla tråkigt och hemskt så varför skaffar man då barn?
    Det är tråkigt att bara vara hemma. Alltså på HELTID.
    Inte att vara med mina barn öht.
  • Danitra
    vittra skrev 2009-07-28 00:02:38 följande:
    Ja, kika i tråden bara så ser du ju.
    Jag tycker det är tråkigt att vara hemmaförälder "på HELTID" inte att det är tråkigt att vara förälder.
    Nu när barnet är lite äldre så kan jag till och med uppskatta längre perioder där jag bara är ledig med barnet.
  • Danitra
    vittra skrev 2009-07-28 00:04:14 följande:
    Ja det vore väl helt perfekt?
    Och det är ju möjligt att ha det så också!
  • Danitra
    vittra skrev 2009-07-28 00:07:09 följande:
    Ställer mig fortfarande frågande till varför man känner att det är tråkigt att vara "hemma" på heltid, med andra ord, att vara med sitt barn om dagarna? Barnet behöver dig ju, det är ditt ansvar och det är du som skaffat barn. Dagarna blir vad man gör dem till och har man tråkigt får man väl hitta på något roligt då? Förstår öht inte problemet, särskilt inte när lösningen istället i många fall blir på bekostnad av barnet.
    Nej, barnet behöver inte ha mig hemma på heltid. Och lösningen sker inte alls på bekostnad av barnet utan är tvärtom till barnets fördel
  • Danitra
    vittra skrev 2009-07-28 00:11:32 följande:
    Då tycker vi olika. Själv är jag fullt på det klara med att 1-åringar inte har något som helst behov av förskola.
    Men jag har inte pratat om förskola.
Svar på tråden Varför vill inte Svenska mammor vara hemma med sina barn?