• Jenni80

Är det OK att gå naken framför sina barn?

Hur tycker ni och hur gör ni?

Nakenhet är naturlig, men är det så naturligt att gå naken inför sina barn? Isåfall tils när, hur gamla får baranen vara inna man som mama och pappa bör behålla trasorna på och inte går naken i hemmet, eller framför dem?

Är det bekvämt att gå naken framför sin 12 åriga son, eller dotter?

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Är det OK att gå naken framför sina barn?
  • tebax

Inte springa runt spritt språngande naken. Det tyckte jag själv var obehagligt när jag var yngre om min mamma gjorde.

Ännu värre är att Sova naken brevid sina barn.

• MrsMcC
    tebax skrev 2009-08-06 09:27:49 följande:
    Ännu värre är att Sova naken brevid sina barn.
    Varför?
  • tebax
    MrsMcC skrev 2009-08-06 09:33:59 följande:
    Varför?
    Har inget vettigt svar på det men det låter helt sjukt. Jag skulle må illa om jag såg någon som gjorde det.
  • MrsMcC
    tebax skrev 2009-08-06 09:34:57 följande:
    Har inget vettigt svar på det men det låter helt sjukt. Jag skulle må illa om jag såg någon som gjorde det.
    Det är ju bara varm hud...
    Tycker du det är sjukt när de lägger en nyfödd på moderns nakna bröst också?
  • LaTjej
    Anouschka skrev 2009-08-06 09:03:47 följande:
    Vi springer inte heller runt nakna "till vardags", men da nakenheten är naturlig (som vid situationer som den ovan) da har vare sig jag eller min sambo nagra som helst problem att visa oss nakna för var dotter.
    Mitt svar var ingen pik till dig :) jag svarade bara hur jag själv känner.
  • syrra
    Zitah skrev 2009-08-06 03:15:00 följande:
    Barn har ingenting att göra med nakna kroppar från midjan o neråt.
    Nej, jag döljer alltid mina anklar för mina barn, de kan ju bli skadade om de ser dem!!! ha, ha ha.
  • jagharbyttnick
    syrra skrev 2009-08-06 09:38:06 följande:
    Nej, jag döljer alltid mina anklar för mina barn, de kan ju bli skadade om de ser dem!!! ha, ha ha.
    HAHAHAHAHAHAHA. Score!
  • anne h
    Jenni80 skrev 2009-07-22 20:43:31 följande:
    Hur tycker ni och hur gör ni?Nakenhet är naturlig, men är det så naturligt att gå naken inför sina barn? Isåfall tils när, hur gamla får baranen vara inna man som mama och pappa bör behålla trasorna på och inte går naken i hemmet, eller framför dem?Är det bekvämt att gå naken framför sin 12 åriga son, eller dotter?Vad tycker ni?
    Svar: ja.
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • tebax
    MrsMcC skrev 2009-08-06 09:36:14 följande:
    Det är ju bara varm hud... Tycker du det är sjukt när de lägger en nyfödd på moderns nakna bröst också?
    det är ju lite skillnad på småbarn och lite äldre barn eller hur? Men jag skulle tycka det vore obehgligt att sova naken med min son. Om han av misstag råka komma åt mitt "könsorgan" . Det skulle kännas så fel.

Ett nyfött barn läggs ju knappast så han/hon når de intima delarna.
  • anne h
    LaTjej skrev 2009-08-06 08:54:44 följande:
    Jag är inte så glad för att springa runt naken och tror inte det komer ändras när bebisen är här :). Trivs bäst med kläder på kroppen om jag inte sover eller nåt.
    Jag springer inte runt naken, springer knappt alls om jag inte måste det efter lillebror, då..
    Men inte sjutton klär jag på mig bara för att jag ska gå till köket och ta ett glas vatten.. eller på muggen.. eller släppa ut hunden på morgonen.

Jo, har tonåringarna kompisar/pojkvänner hemma så tar jag på mig något, men inte annars om jag nu inte fryser, såklart.
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
Svar på tråden Är det OK att gå naken framför sina barn?