• Jenni80

Är det OK att gå naken framför sina barn?

Hur tycker ni och hur gör ni?

Nakenhet är naturlig, men är det så naturligt att gå naken inför sina barn? Isåfall tils när, hur gamla får baranen vara inna man som mama och pappa bör behålla trasorna på och inte går naken i hemmet, eller framför dem?

Är det bekvämt att gå naken framför sin 12 åriga son, eller dotter?

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Är det OK att gå naken framför sina barn?
  • shitvadjaghatar

Det är alltid ok att gå naken inför sitt barn.

Säger barnet till och tycker att det är jobbigt eller pinsamt tycker jag att man ska respektera det.

• Kan inte bli bättre än såhär

Ja helt klart är det naturligt. Jag går varje dag naken här hos oss, till dusch, sovrum och kan även bli en sväng om köket för att sätta på morgonnyheterna. Likaså dottern.

• Kaydina

Nja, till en viss ålder. För min del är min äldste 5 år och fasligt intresserad av mina tuttar och muff eftersom jag är ensam om detta i en familj på 5 st.
    En vacker dag blir det väl pinsamt för ungarna och då skyler jag mig

• En Tjej

har aldrig visat mig naken för barnen efter de blvit 3 år

• IsadorasMamma

En Tjej skrev 2009-07-23 00:00:56 följande:

Va?? Jagbadar med min dotter som är 4. Inget konstigt tycker jag.

Jag tror barnen visar när det inte är ok längre.
  • Shadilly

Finns det folk som inte är nakna med närmaste familjen? Vi näckar både barn, förälder och morförälder när det finns anledning. Inget konstigt med det.

TILL ATTACK!
  • En Tjej
    Shadilly skrev 2009-07-23 00:06:42 följande:
    Finns det folk som inte är nakna med närmaste familjen? Vi näckar både barn, förälder och morförälder när det finns anledning. Inget konstigt med det.
    vi gör det inte, har aldrig sett föräldrar eller andra släkt nakna o inte de mig heller
  • häxxansurtant

hur gör du i badhuset???

Här hemma är alla nakna det är väl inget konstigt med det!

jag jobbar ju natt så när jag vaknar på eftermiddagen är jag noga med morgonrocken för man vet ju aldrig om den stora tjejen har kompisar hemma för då blir det ju genant för dem!
  • En Tjej
    häxxansurtant skrev 2009-07-23 00:10:17 följande:
    hur gör du i badhuset???Här hemma är alla nakna det är väl inget konstigt med det!jag jobbar ju natt så när jag vaknar på eftermiddagen är jag noga med morgonrocken för man vet ju aldrig om den stora tjejen har kompisar hemma för då blir det ju genant för dem!
    jag badar inte i badhus
Svar på tråden Är det OK att gå naken framför sina barn?