• Jenni80

Är det OK att gå naken framför sina barn?

Hur tycker ni och hur gör ni?

Nakenhet är naturlig, men är det så naturligt att gå naken inför sina barn? Isåfall tils när, hur gamla får baranen vara inna man som mama och pappa bör behålla trasorna på och inte går naken i hemmet, eller framför dem?

Är det bekvämt att gå naken framför sin 12 åriga son, eller dotter?

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Är det OK att gå naken framför sina barn?
  • Me o Mike

Med din 4 månaders ser jag inga problem, men att hon går in i duschen när du är där var ju heltokigt!

Amazina skrev 2009-08-07 08:43:58 följande:
    Min svärmor ser väldigt naturligt på nakenhet. Hon kan gå in och ställa sig i duschen när jag står och sminkar mig (utan att okeja det med mig först) och har vid något tillfälle när de sovit över hos oss näckat i vardagsrummet när hon skulle byta om. En gång hittade jag min fyramånaders dotter i hennes säng när s.m. hade bar överdel. Vet ej vad hon bar på underkroppen eller OM hon bar något. Jag tycker det är asjbbigt för vi har inte ALLS samma kultur i min familj. Jag har sett min mamma i bikini men aldrig i vanliga underkläder vad jag kan minnas.Min s.m. är extremt snygg, fit och vältränad för sin ålder, så troligen har hon inte direkt komplex för sin kropp... Men ska vi andra behöva utsättas för det ändå???
  • SFHelen
    Zack o Bella skrev 2009-08-07 08:24:28 följande:
    Perverst tycker jag..
    kotka skrev 2009-08-07 08:14:45 följande:
    ja varför inte? jag och mina föräldrar kan utan problem visa oss nakna. inte så att man går omkring naken, men om man har duschat, eller byter om osv. inget konstigt alls i min familj. jag är 27 och mina päron över 60. såhär har det varit hela tiden och jag antar att det är därför jag har fått en avslappnad inställning till nakenhet.
    tycker inte alls att de är perverst att man kan byta om framför sina föräldrar. Kanske inte skulel stå helt naken framfrör min pappa. Vi har alla oliak uppväxter.

jag skulle inte byta om framför min pappa eller manlig släkt, för ja känenr mig obekväm o dem blir skenerade. Men framför mamma o andra nära släkt går de hur bra som helst.

Går naken ibland framför min son på 2 år, inge konstigt med de. Men skulel hanbli skenerad skulel ja sluta. Oftast blir de att man går runt i trosor bara. Nakenhet är en naturlig sak, så varför ska man  inte kunan gå runt naken framför andra?
    bara man tar häänsyn tilld e andra är de helt okej för mig. Man kan ju klä på sig lite om de är jobbigt för andra att se ens kropp.
  • Amazina

Zack o Bella skrev 2009-08-07 08:45:27 följande:

Med din 4 månaders ser jag inga problem, men att hon går in i duschen när du är där var ju heltokigt!
    Men man kan väl ändå inte ligga naken i sängen med ett barn som inte är ens eget???
  • Geléhallon89

att man går runt utan överdel gör mig inget. bröst är så naturligt. men gå runt och flasha könet är annan sak.

• Me o Mike

Precis!

SFHelen skrev 2009-08-07 08:46:06 följande:
    tycker inte alls att de är perverst att man kan byta om framför sina föräldrar. Kanske inte skulel stå helt naken framfrör min pappa. Vi har alla oliak uppväxter. jag skulle inte byta om framför min pappa eller manlig släkt, för ja känenr mig obekväm o dem blir skenerade. Men framför mamma o andra nära släkt går de hur bra som helst. Går naken ibland framför min son på 2 år, inge konstigt med de. Men skulel hanbli skenerad skulel ja sluta. Oftast blir de att man går runt i trosor bara. Nakenhet är en naturlig sak, så varför ska man  inte kunan gå runt naken framför andra? bara man tar häänsyn tilld e andra är de helt okej för mig. Man kan ju klä på sig lite om de är jobbigt för andra att se ens kropp.
  • Moflo

Jag brukar sova utan kläder och ibland när barnen kommer inte till oss på morgonen så har de ju sett mig naken, likadant om jag går från duschen till garderoben. Vi har aldrig gjort någon större affär av det och barnen ser nakenhet som något rätt naturligt.
    Däremot höll sonen för ögonen och tyckte att det var pinsamt sist jag skulle klä på mig, han blir 8 nu i oktober.

• kotka

ja lätt att man tar hänsyn. jag skulle inte gå naken inför nån utanför mig familj. om det inte var i en bastu eller på ett nakenbad förstås. och i duschen på badhus, gym osv. varför är det okej där förresten? är nakenhet plötsligt inget att skämmas över när man kommer in just på gym och badhus?

• Me o Mike

Min son är lite rädd för oss nakna!!

Vi är ju väldigt naturliga av oss med barnen nu.. Dom är små. Men han vill inte ligga brevid när jag är naken!! Han är rädd att min STJÄRT ska nudda honom! hahaha...

• Me o Mike

Men det var ju ett spädbarn!
    Vad gjorde hon med barnet då??

Men man kan väl ändå inte ligga naken i sängen med ett barn som inte är ens eget???
  • 0Elli0

ja det tycker jag att man kan..min mamma har ALLTID vart en nakenfis! :P

Svar på tråden Är det OK att gå naken framför sina barn?