• Jenni80

Är det OK att gå naken framför sina barn?

Hur tycker ni och hur gör ni?

Nakenhet är naturlig, men är det så naturligt att gå naken inför sina barn? Isåfall tils när, hur gamla får baranen vara inna man som mama och pappa bör behålla trasorna på och inte går naken i hemmet, eller framför dem?

Är det bekvämt att gå naken framför sin 12 åriga son, eller dotter?

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Är det OK att gå naken framför sina barn?
  • Achillea

Jag går inte runt och spatserar naken i hemmet eller liknande, men visst har jag gått naken från duschen till garderoben ect, ser inget konstigt alls i det.

♥Why does my heart, feel so bad? (Moby)♥
  • dukat
    Lattjo skrev 2009-07-23 09:58:31 följande:
    Här hemma är det ingen som har problem med att visa sig naken. Jag sover näck och det tänker jag fortsätta med. Sonen ser mig nog naken varje dag och bryr sig inte ett skvatt. Mina föräldrar har alltid visat sig nakna för oss och jag har aldrig brytt mig så jag gör lika med sonen.
    Nämen precis Likadant här Sonen fyller 14 snart Inga konstigheter alls.Både han o jag har ett naturligt förhållande till nakenhet Han var på ridläger f 2v sedan och delade duschar m 12 tjejer.Gick hur bra som helst Varför försöka göra ngt konstigt som är så naturligt.
  • Jenni80

Jag som startat tråden har inga barn, men två är på väg och kommer snart!

Jag grundade denna diskussion på jobbet då vi pratade lite och alla tyckte olika.

Jag tycker vissa att nakenhet är naturligt och att det är helt ok att vara nakna hemma tills baren blir medvetna  på ett annat sätt, som runt en ålder då de blir nyfikna på könsorgan osv.Då tycker inte jag att mmama och pappa ska gå runt nakna hemma och definitivt inte i tonåren.Det var de flesta överens om.

• Viewsonic

Kvinnor duschar nakna på ex.vis Friskis och Svettis, så jag förstår inte problemet om man är av samma kön åtminstone (pratar om tonåren).

• Jenni80
    Viewsonic skrev 2009-07-23 12:31:39 följande:
    Kvinnor duschar nakna på ex.vis Friskis och Svettis, så jag förstår inte problemet om man är av samma kön åtminstone (pratar om tonåren).
    Nja nu tänker jag utifrån alla i familjen.Oftast är man ju en mamma och en pappa, kanske inte är helt fräckt vatt se pappas snopp vid 12 års åldern
  • LaFontaine

Jag har långt större problem att visa mig naken i badhuset än inför min egen pappa. Nu bor jag inte ens hemma men är över hos mamma och pappa då och då för att bubbelbada lite och visst händer det att mamma, pappa eller lillebror stövlar in i badrummet under tiden. Det är verkligen inget konstigt för mig. Detsamma gäller för nära vänner. Okända däremot... Det är jag hemskt bekväm med.

• MissLilo
    Jenni80 skrev 2009-07-23 12:43:03 följande:
    Nja nu tänker jag utifrån alla i familjen.Oftast är man ju en mamma och en pappa, kanske inte är helt fräckt vatt se pappas snopp vid 12 års åldern
    E ju olika!
    Men i den åldern var jag fullt utvecklad och skämdes för min kropp då den var ny för mig. Så inte var jag naken inför honom. Men idag kan jag springa framför honom i underkläder, eller trosor ocm jag håller för brösten med armen, inget som bekymrar mig.
  • Björnmossa
    Jenni80 skrev 2009-07-23 12:43:03 följande:
    jag tänker att om jag skulle börja undvika min pappa när han är naken så skulle han tro att jag får konstiga tankar av hans nakenhet och skulle han tro det så skulle jag skämmas ihjäl. Familjen är ju det mest asexuella som finns.
  • Mandragora
    Jenni80 skrev 2009-07-22 20:43:31 följande:
    Hur tycker ni och hur gör ni? Nakenhet är naturlig, men är det så naturligt att gå naken inför sina barn? Isåfall tils när, hur gamla får baranen vara inna man som mama och pappa bör behålla trasorna på och inte går naken i hemmet, eller framför dem? Är det bekvämt att gå naken framför sin 12 åriga son, eller dotter? Vad tycker ni?
    Ja det är okej. Finns ingen poäng med att börja skyla sig bara för att ungarna växer upp.
  • Mamma 2b

Av vilken anledning skulle jag gå naken framför mina barn? Kan inte se en enda situation där det skulle vara nödvändigt faktiskt..

~ Längtan är stor, men vägen är lång ~
Svar på tråden Är det OK att gå naken framför sina barn?