• Jenni80

Är det OK att gå naken framför sina barn?

Hur tycker ni och hur gör ni?

Nakenhet är naturlig, men är det så naturligt att gå naken inför sina barn? Isåfall tils när, hur gamla får baranen vara inna man som mama och pappa bör behålla trasorna på och inte går naken i hemmet, eller framför dem?

Är det bekvämt att gå naken framför sin 12 åriga son, eller dotter?

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Är det OK att gå naken framför sina barn?
  • Dr Mupp

Ja. min äldsta är bara 6 men vi rantar runt nakna hela familjen. Om vi gör det om 10 år får vi se.

• Björnmossa

Inget konstigt med det, i min släkt är vi utan vidare nakna över generationsgränserna. Alltså när det finns anledning, vi sitter inte nakna och fikar men råkar man dyka upp när nån just har duschat är det ingen panik med det. Vi bastar nakna och badar nakna ute på landet när man vet att ingen kommer.

• Anouschka
    KristenTjej84 skrev 2009-07-23 02:09:41 följande:
    Ja jag tycker det är okej att gå naken framför sina barn, så länge de inte tycker det är pinsamt.De flesta barn mellan 0-10 tror jag inte bryr sig så mycket.Dock ska man tänka på att det dom ser kan dom glatt dela med sig av på dagis så att alla hör:P haha, det har jag märkt då jag jobbat på dagis.."Min mamma har JÄTTESTORA TUTTAR!!" eller tvärtom har man hört några ggr fast man inte ens frågat om sånt..Själv brukar jag ta med handuken & kläderna i badrummet då jag ska duscha så det lär jag fortsätta med även när jag skaffar barn..men skulle de råka se mig vore det ju inte hela världen.
    Siri är 2 ar och 8 manader och sa häromdagen "mamma har ingen tjockmage men hon har stoooora tuttar" (jag har typ liten B-kupa sa direkt enorma är de ju inte...). Sambon satte kaffet i vrangstrupen och vi bada bad en stilla bön om att denna information inte skulle föras vidare till grann eller- dagisbarnen...
  • Anouschka

Jag har en avslappnat förhallande till nakenhet. Växte upp med min pappa och HAN började känna sig obekväm med nakenhet da jag var 13-14 kanske. Här badar vi och duschar tillsammans och ser ingen anledning till att inte göra det förrän dottern själv säger ifran.

• lokisse
    Anouschka skrev 2009-07-23 05:50:03 följande:
    Jag har en avslappnat förhallande till nakenhet. Växte upp med min pappa och HAN började känna sig obekväm med nakenhet da jag var 13-14 kanske. Här badar vi och duschar tillsammans och ser ingen anledning till att inte göra det förrän dottern själv säger ifran.
    jamen precis!!
    snorkrakornas barn heter snorungar
  • lokisse

mot fraga är det ok at barnen gar nakna inför föräldrarna???

snorkrakornas barn heter snorungar
  • miss nöjd

Nu har jag inte 12åringar än. Men en 5åring iaf och jag går runt naken hemma ibland. Kanske inte kommer springa runt så uppenbart naken om 10 år när han är 15år men jag kommer inte panikgömma mig heller, det tror jag ej.

• miss nöjd
    lokisse skrev 2009-07-23 08:22:18 följande:
    mot fraga är det ok at barnen gar nakna inför föräldrarna???
    såklart det är. Man har ju sett sina barn sen de var små - nakna.
  • Lattjo

Här hemma är det ingen som har problem med att visa sig naken. Jag sover näck och det tänker jag fortsätta med. Sonen ser mig nog naken varje dag och bryr sig inte ett skvatt. Mina föräldrar har alltid visat sig nakna för oss och jag har aldrig brytt mig så jag gör lika med sonen.

Svar på tråden Är det OK att gå naken framför sina barn?