Jenni80 skrev 2009-07-22 20:43:31 följande:
Hur tycker ni och hur gör ni?Nakenhet är naturlig, men är det så naturligt att gå naken inför sina barn? Isåfall tils när, hur gamla får baranen vara inna man som mama och pappa bör behålla trasorna på och inte går naken i hemmet, eller framför dem?Är det bekvämt att gå naken framför sin 12 åriga son, eller dotter?Vad tycker ni?
Ni ska iallafall absolut inte förbjuda nakenhet hemma hos er. Jag kan räkna på en hand hur många gånger jag såg mamma utan kläder och det fick mig att tro att man som kvinna ska skämmas över sin kropp, detta gjorde att jag fortfarande emellanåt hatar min kropp, när jag var yngre gömde jag alltid undan min kropp när vi tex duschade efter gympan, då hade jag en handduk och höll ut bakom ryggen så ingen skulle se mig naken.
Det är nog lite upp till var och en hur man känner om när det är dags att börja ha kläderna på sig jämt. Det finns säkert de som tyckte som min mamma att nakenhet ska man skämmas för och kroppen ska gömmas undan (jag tycker man ger sina barn en björntjänste genom det tankesättet eftersom det inte varit bra för mig och min syster)
När vi var små badade vi tillsammans med pappa, det gjorde att jag såg nakenhet runt pappa mer naturligt. Nakna karlar känns mer naturligt det känns fortfarande förbjudet för mig att se nakna kvinnor och jag är rätt säker på att det har med min mammas inställning till nakenhet att göra ärligt talat.