• Jenni80

Är det OK att gå naken framför sina barn?

Hur tycker ni och hur gör ni?

Nakenhet är naturlig, men är det så naturligt att gå naken inför sina barn? Isåfall tils när, hur gamla får baranen vara inna man som mama och pappa bör behålla trasorna på och inte går naken i hemmet, eller framför dem?

Är det bekvämt att gå naken framför sin 12 åriga son, eller dotter?

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Är det OK att gå naken framför sina barn?
  • Me o Mike

Men varför ska man vara naken för sin son som är tonåring?!
    Inte sjutton skulle jag gå naken framför min pappa!

Skulle ni det??

• kotka

ja varför inte? jag och mina föräldrar kan utan problem visa oss nakna. inte så att man går omkring naken, men om man har duschat, eller byter om osv. inget konstigt alls i min familj. jag är 27 och mina päron över 60. såhär har det varit hela tiden och jag antar att det är därför jag har fått en avslappnad inställning till nakenhet.

• Me o Mike

Perverst tycker jag..

kotka skrev 2009-08-07 08:14:45 följande:
    ja varför inte? jag och mina föräldrar kan utan problem visa oss nakna. inte så att man går omkring naken, men om man har duschat, eller byter om osv. inget konstigt alls i min familj. jag är 27 och mina päron över 60. såhär har det varit hela tiden och jag antar att det är därför jag har fått en avslappnad inställning till nakenhet.
  • Bei Bei

Zack o Bella skrev 2009-08-07 08:24:28 följande:

Perverst tycker jag..
    Vad är det som är perverst?
  • Me o Mike

Att gå naken framför sin pappa..

Bei Bei skrev 2009-08-07 08:27:18 följande:

Zack o Bella skrev 2009-08-07 08:24:28 följande:
    Vad är det som är perverst?
  • kotka

varför är det perverst? när blir det det? en viss ålder? när man får mens? eller ska en pappa aldrig se sitt nakna barn?

• Bei Bei

Zack o Bella skrev 2009-08-07 08:36:02 följande:

Att gå naken framför sin pappa.. Bei Bei skrev 2009-08-07 08:27:18 följande:
    men om det inte ligger något sexuellt i det så är det i mina ögon inte perverst. Jag badar bastu med min pappa, inte har vi baddräkter på oss då. När vi var små badade vi alltid nakna på semestern eftersom vi var på en öde ö. Helt naturligt och inget fel med det, anser jag.
  • mian7373

Varför skulle inte det vara OK. Har en som på 11 år och jag har inte ens tänkt på att "gömma mig" när jag är naken eller går i bara trosor...

• Me o Mike

När man är BARN är det ok, för då är barnet inte medvetet på samma sätt som en vuxen.

Nej det spelar ingen roll vad ni säåger. JAG tycker det är pervo och JAG kommer aldrig visa mig naken för pappa..
    Sen får ni gärna göra det!

• Amazina

Min svärmor ser väldigt naturligt på nakenhet. Hon kan gå in och ställa sig i duschen när jag står och sminkar mig (utan att okeja det med mig först) och har vid något tillfälle när de sovit över hos oss näckat i vardagsrummet när hon skulle byta om. En gång hittade jag min fyramånaders dotter i hennes säng när s.m. hade bar överdel. Vet ej vad hon bar på underkroppen eller OM hon bar något. Jag tycker det är asjbbigt för vi har inte ALLS samma kultur i min familj. Jag har sett min mamma i bikini men aldrig i vanliga underkläder vad jag kan minnas.

Min s.m. är extremt snygg, fit och vältränad för sin ålder, så troligen har hon inte direkt komplex för sin kropp... Men ska vi andra behöva utsättas för det ändå???

Svar på tråden Är det OK att gå naken framför sina barn?