• Jenni80

Är det OK att gå naken framför sina barn?

Hur tycker ni och hur gör ni?

Nakenhet är naturlig, men är det så naturligt att gå naken inför sina barn? Isåfall tils när, hur gamla får baranen vara inna man som mama och pappa bör behålla trasorna på och inte går naken i hemmet, eller framför dem?

Är det bekvämt att gå naken framför sin 12 åriga son, eller dotter?

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Är det OK att gå naken framför sina barn?
  • Amazina

Och om det hade varit min svärfar, dvs barnets farfar som hade legat naken i sängen med min dotter hade det varit lika ok?

• Triskele

Jag ser inga problem med att gå naken inför egna eller andras barn. Det är bisarrt att sammankoppla nakenhet med sex i den utsträckning som görs idag.
    Hud är bara hud.
    Men sen är jag naturist...

• AnnaKlara
    Amazina skrev 2009-08-07 11:10:15 följande:
    Och om det hade varit min svärfar, dvs barnets farfar som hade legat naken i sängen med min dotter hade det varit lika ok?
    Ja för mig hade det då det...alltså, att bara vara naken har jag inga problem med. Många sover ju nakna och då faller det sig ju så att de är det t.ex om barnet sover med dem eller klättrar upp i sängen på morgonen.
  • Elsans

Klart man kan det! Vad är ni rädda för? Att någon ska tro att ni är pedofiler om ert barn ser er nakna? Varför har en naken kropp automatiskt med sex att göra?

• Alvi

Jag spenderade alla mina somrar på en naturistcamping och är uppvuxen med väldigt mycket nakenhet.

Klart man kan strutta omkring naken hemma, börjar barnen klaga får man väl visa lite hänsyn, men att gå från duschen till sovrummet borde inte få vara något man ens funderar på...!

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • 071001

Det hoppas jag verkligen annars ligger jag risigt till!

• Vasen

Om/när barnen börjar skrika eller fly hemmet får man väl klä på sig. Annars går jag naken i mitt hem när det behagar mig, det behagar mig inte att gå naken inför andra än närmsta familjen ska väl tilläggas, så jag kommer inte att medvetet genera barnen genom att flasha mig inför deras kompisar.

• Eisa

Nej jag tycker inte det är okej att vara naken inför sin 12-åring. Då är barnet i den åldern att det inte vill se föräldrarna nakna.

• Mälaröbo

Jag har svårt att se att JAG någonsin skulle få problem med att visa mig naken för mina barn oavsett ålder. Däremot kommer jag att respektera om DE blir generade av det.
    Har inga problem med att se min mamma naken, eller att hon ser mig. Vi springer inte runt nakna, men ibland kanske man hämtar nåt i badrummet när hon duschar eller dyl. tror det kommer att bli detsamma med mina barn.

• Louvre

Haha, jag hade inte ens tänkt på vad olika vi är.... att man kan ha så väligt olika syn på saker.
    I mitt hem är det ok att vara naken
    Nakenhet i sig är ju inte sexuellt.

Svar på tråden Är det OK att gå naken framför sina barn?