• Jenni80

Är det OK att gå naken framför sina barn?

Hur tycker ni och hur gör ni?

Nakenhet är naturlig, men är det så naturligt att gå naken inför sina barn? Isåfall tils när, hur gamla får baranen vara inna man som mama och pappa bör behålla trasorna på och inte går naken i hemmet, eller framför dem?

Är det bekvämt att gå naken framför sin 12 åriga son, eller dotter?

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Är det OK att gå naken framför sina barn?
  • LaTjej

Alla är olika :p jag tar på mig något om jag går upp och tar ett glas vatten. Ända gången jag INTE klär på mig är om jag vaknar mitt i natten och behöver kissa :p. Har dock alltid minst trosor på mig nu när jag är gravid *s* (flytningar osv)

• SuzR

mina föräldrar gick oftast nakna till och från badrummet, tex om mamma inte hade handduk kunde hon gå naken och hämta en och pappa kunde gå naken till badrummet för att bada eller så och vi badade tillsammans upp till jag var kanske 5 eller så. det är väl ok tycker jag.

• Mandel

För ett tag sedan när jag klädde av mig för att duscha så kom minsta sonen in (knappt 2 år) och ställer sig och tittar.
    Sedan pekar han på "tofsen" och lägger på ett asgarv...

Att vara naken i samband med dusch anser jag vara helt natruligt. Om nu någon vill bära med sig sina kläder till badrummet och åla sig i dem med fuktig kropp så helt ok för mig.
    Själv vill jag dock torka ordentligt och tar på mig både underkläder och vanliga kläder i sovrummet. 

Vid vilken ålder på barnen som jag tycker att det är dags att sluta gå naken bestämmer jag när jag känner att det är dags. Inget jag vet än.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • MrsMcC
    tebax skrev 2009-08-06 09:50:34 följande:
    det är ju lite skillnad på småbarn och lite äldre barn eller hur? Men jag skulle tycka det vore obehgligt att sova naken med min son. Om han av misstag råka komma åt mitt "könsorgan" . Det skulle kännas så fel. Ett nyfött barn läggs ju knappast så han/hon når de intima delarna.
    Självklart är allt det här olika, och har naturligtvis med både kulturell bakgrund och personligt ställningstagande att göra.

För mig har inte den nakna kroppen, ens de nakna könsorganen, en laddning. Självklart är det mysigt när någon man tycker om och attraheras av pillar lite här och där, men pillrandet behöver liksom inledas av något.

Kanske har det med att göra att jag under många år arbetat inom vård, men jag har inte en omedelar sexuell tanke när jag tänker på underliv.
  • Me o Mike

Hmm när min son blir 12 år så kommer jag kanske inte "flasha" mig näck. Jag kommer ju kunna gå naken från dusch osv men inte mer än så!

Min dotter däremot kommer jag nog kunna gå naken framför längre än 12.

• Me o Mike

Jag har AAALDRIG sett pappas snorre! Och det är jag rätt glad över!

SuzR skrev 2009-08-06 09:55:02 följande:
    mina föräldrar gick oftast nakna till och från badrummet, tex om mamma inte hade handduk kunde hon gå naken och hämta en och pappa kunde gå naken till badrummet för att bada eller så och vi badade tillsammans upp till jag var kanske 5 eller så. det är väl ok tycker jag.
  • jagharbyttnick

Zack o Bella skrev 2009-08-06 10:00:50 följande:

Hmm när min son blir 12 år så kommer jag kanske inte "flasha" mig näck. Jag kommer ju kunna gå naken från dusch osv men inte mer än så! Min dotter däremot kommer jag nog kunna gå naken framför längre än 12.
    Varför?
    Varför är det mer okej att gå naken inför sin dotter men inte för sin son?
    Jag säger det igen, familjemedlemmars nakenhet är inte något sexuellt vare sig det handlar och pojkar eller flickor.
    Så utveckla gärna varför det skulle vara mer okej med nakenhet inför dottern.
  • mammatill2rara

Just nu är min son bara 2 år och både jag och min sambo brukar gå omkring i bara underkläder ofta.. Dock för ett tag sedan kunde jag gå i bara trosor men eftersom min son började bli "fixerad" (fel ord men jag kommer inte på något annat ord nu) vid att titta och vilja ta på dem tyckte jag att det kändes obehagligt... så nu är det alltid BH minst, dock ej om vi badar med varandra.. Men jag skulle nog aldrig kunna visa mig naken för honom när han blir äldre, skulle kännas konstigt. och jag tror inte han skulle uppskatta att se sin mamma naken heller i äldre ålder:P inte sin pappa heller..

• SuzR

Zack o Bella skrev 2009-08-06 10:02:00 följande:

Jag har AAALDRIG sett pappas snorre! Och det är jag rätt glad över!
    hahaha äh, den såg ut (vad jag minns) som allas snorrar! däremot sov jag i deras säng en gång när dom hade sex! det minns jag än!! fyyy faaaaan! Hippies ni vet....
  • Me o Mike

Ja jag vet inte.. Som jag ovan skrev. Jag har aldrig i hela mitt liv sett min pappa naken!! Och det är jag glad för! Min mamma har jag sett miljoner gånger..
    Hänger väl ihop med det säkert.

jagharbyttnick skrev 2009-08-06 10:03:36 följande:
    Zack o Bella skrev 2009-08-06 10:00:50 följande:
    Varför?Varför är det mer okej att gå naken inför sin dotter men inte för sin son?Jag säger det igen, familjemedlemmars nakenhet är inte något sexuellt vare sig det handlar och pojkar eller flickor.Så utveckla gärna varför det skulle vara mer okej med nakenhet inför dottern.
Svar på tråden Är det OK att gå naken framför sina barn?