• Jenni80

Är det OK att gå naken framför sina barn?

Hur tycker ni och hur gör ni?

Nakenhet är naturlig, men är det så naturligt att gå naken inför sina barn? Isåfall tils när, hur gamla får baranen vara inna man som mama och pappa bör behålla trasorna på och inte går naken i hemmet, eller framför dem?

Är det bekvämt att gå naken framför sin 12 åriga son, eller dotter?

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Är det OK att gå naken framför sina barn?
  • Emjah

Jag tycker absolut det är naturligt att gå naken framför sina barn, upp tills barnet närmar sig tonåren. Därefter tycker jag att det fortfarande är ok om barnet har samma kön som en själv.

Jag skulle nog inte springa naken framför en son som typ fyllt 14. Hade känts konstigt antagligen både för mig och honom.

Men som tur är, har jag bara tjejer, så jag kan fortsätta springa omkring naken =)
    Däremot har jag sagt till pappan till vår äldsta dotter att det är kanske dags att han börjar tänka sig för....

• Shadilly
    Emjah skrev 2009-07-23 00:16:44 följande:
    Jag tycker absolut det är naturligt att gå naken framför sina barn, upp tills barnet närmar sig tonåren. Därefter tycker jag att det fortfarande är ok om barnet har samma kön som en själv. Jag skulle nog inte springa naken framför en son som typ fyllt 14. Hade känts konstigt antagligen både för mig och honom. Men som tur är, har jag bara tjejer, så jag kan fortsätta springa omkring naken =) Däremot har jag sagt till pappan till vår äldsta dotter att det är kanske dags att han börjar tänka sig för....
    Jag som inte alls bryr mig eller ser någon laddning i det blir lite nyfiken. Varför?
    TILL ATTACK!
  • Emjah
    Shadilly skrev 2009-07-23 00:18:45 följande:
    Jag som inte alls bryr mig eller ser någon laddning i det blir lite nyfiken. Varför?
    Känns bara konstigt.
    Tror att det kommer från min egna barndom, som jag inte vill gå in närmare på.

Men för övrigt är vi väldigt nakna av oss och har alltid varit. Jag traskar alltid omkring (på morgonen, eller vid duschtid) naken och likadant min sambo.
    Däremot gör inte min dotter det....hon gömmer allt hon kan, även brösten hon ännu inte fått....Så har hon alltid varit!
  • lobj

Klart att man ska kunna vara naken inför sina barn/ familj!!!
    Hos oss är de inte en smula kostigt, vi badar även varmpool nakna med nära bekanta och ingen tycker att de e konstigt.

• KristenTjej84

Ja jag tycker det är okej att gå naken framför sina barn, så länge de inte tycker det är pinsamt.
    De flesta barn mellan 0-10 tror jag inte bryr sig så mycket.
    Dock ska man tänka på att det dom ser kan dom glatt dela med sig av på dagis så att alla hör:P haha, det har jag märkt då jag jobbat på dagis..
    "Min mamma har JÄTTESTORA TUTTAR!!" eller tvärtom har man hört några ggr fast man inte ens frågat om sånt..
    Själv brukar jag ta med handuken & kläderna i badrummet då jag ska duscha så det lär jag fortsätta med även när jag skaffar barn..men skulle de råka se mig vore det ju inte hela världen.

• vadskajaghetadå

jag går naken framför min 4,5 åring självklart.

men gränsen kanske går om några eller nåt år, när dom blir mer medvetna.

• LyckligtSlut

Beror väl på sammanhang. Jag minns att jag som tonåring skrek: "Pinigt!!!" till mina föräldrar när de pussades och kramades i köket nakna efter bastubad. Egentligen blev jag bara glad för att de var kära.

I bastusammanhang är det klart tillåtet! Och bad osv. Har märkt att många svenska inte tycker det. Fattar inte varför. Man ska väl kunna byta om i badhus med morsan liksom.

• LyckligtSlut

Beror väl på sammanhang. Jag minns att jag som tonåring skrek: "Pinigt!!!" till mina föräldrar när de pussades och kramades i köket nakna efter bastubad. Egentligen blev jag bara glad för att de var kära.

I bastusammanhang är det klart tillåtet! Och bad osv. Har märkt att många svenska inte tycker det. Fattar inte varför. Man ska väl kunna byta om i badhus med morsan liksom.

• MissLilo
    LyckligtSlut skrev 2009-07-23 02:18:47 följande:
    Beror väl på sammanhang. Jag minns att jag som tonåring skrek: "Pinigt!!!" till mina föräldrar när de pussades och kramades i köket nakna efter bastubad. Egentligen blev jag bara glad för att de var kära.I bastusammanhang är det klart tillåtet! Och bad osv. Har märkt att många svenska inte tycker det. Fattar inte varför. Man ska väl kunna byta om i badhus med morsan liksom.
    håller med!
    i bastubad ska man avar naken.
    tjen jag badad enaken med mina föräldrar tillls jag kom i tonåren. Då sa jag stopp och det respkterades.

Men jag kan inte fatta, vad är så farligt med nakenhet?
Svar på tråden Är det OK att gå naken framför sina barn?