Inlägg från: sthlmstjejen |Visa alla inlägg
  • sthlmstjejen

Augustibebisar 2008, del 8

Har lagt in några nya bilder i galleriet... hör ju inte till vanligheterna

• sthlmstjejen

Vad spännande med de små som skolas in på dagis. F ska börja om 2,5 mån men jag tycker inte alls att det känns jobbigt, är sugen på att komma ut och jobba igen! Med nåt som förhoppningsvis blir kul också. Tror jag hade känt annorlunda om det varit första barnet men nu vet jag ju att barnen trivs på dagis och att det är bra där

Melva: Har Stora börjat dagis än?

Heidi: Synd att det inte blev plus men du verkar inte uppgiven iaf, förr eller senare kommer det

• sthlmstjejen

MissH: Gulligt med en liten bebis men är det bara jag som känner när jag ser en nyfödd att: Gud vad söt, men skönt att det inte är min! Tycker att det är så härligt att F närmar sig året.

• sthlmstjejen

Melva: kollar maken på hus, betyder det att han accepterat en liten till? Kul att det gick bra på dagis, hade du alla barnen med dig? Hoppas det går lika bra att lämna sen

carina: lycka till, nu får du testa dig så vi får veta om du är gravid eller inte

lina: hoppas ni kan köpa huset, och sälja ert gamla!

• sthlmstjejen

Saliva: Jaså bor du i Sthlm? Vart då? Vi bor i Märsta. Är född och uppvuxen i Sthlm, dock lite mer centralt men vi flyttade längre ut för barnen skull, men kommer garanterat att flytta till innerstan på ålderns höst

Jag förstår absolut att du vill flytta tillbaka när du har släkten där, passa på nu när Beata är liten och innan hon börjar skolan. Om ni nu ska flytta

• sthlmstjejen

Melva: Har du ringt än eller struntar du i det och låter tiden ha sin gång?

Rimfo: Usch vad läskigt att hon ramlade ur sängen! Tur att det gick bra! SJälv skulle jag aldrig våga ha F i vår säng och snurrar och kränger hela tiden så det känns skönt att hon är i sin spjälis

• sthlmstjejen

Melva: sådär har jag varit under graviditeterna också, haft svårt att fokusera för att jag helst velat sova. Hoppas att du får sova snart!

Ouinny: Jättetråkigt med separation och det låter ännu tråkigare då det inte är båda som tycker det! Hoppas att allt går bra.

Usch vilken skitjobbig dag det varit, barnen har varit helt galna och bråkat, slagits och F har gnällt och klängt. Nu har de lagt sig, Stora ligger och läser bok. Snart kan jag vila, är ensam ikväll.

• sthlmstjejen

VT: Ja det kan vara en pärs ibland med 3 vilda barn, men jag fick iaf vila sen. Låg i soffan och glodde på TV och mumsade på en stor chokladkaka

Melva: Är du orolig för att ni också ska separera? Vad menar L med att det löser ni efterhand? Alltså prata kan ni väl göra redan INNAN barnet är fött, känns som det finns lite mer tid då?! Ja, nåt beslut måste ni ju ta, stackars dig! Det är ju inte enbart du som försatt dig i den situationen direkt.

Rimfo: Skönt med tidiga morgnar Låter som trevliga aktiviteter idag iaf. Här spöregnar det så det händer nog inte så mkt idag, min mamma kommer hit och leker lite med barnen. Imorgon ska jag och de två stora köpa presenter till F.

• sthlmstjejen

VT: Gud vad bra skrivna råd till Melva!

jucea: skönt att du fick lite tid ifred igår och hoppas att bröllopet blir trevligt även om du inte har lust att gå.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8