Inlägg från: sthlmstjejen |Visa alla inlägg
  • sthlmstjejen

Augustibebisar 2008, del 8

Tjohoooo! Vi ligger 1a på en femma i grannområdet! Det är bostadssnabben så det är tllträde direkt men vem bryr sig? Finns bara 7 st 5or i det området och barnen kan gå kvar på dagis och senare i skolan som de tillhör redan nu. KANON! Nu väntar jag bara på att de ska ringa mig så vi kan kika på lgh och sen skriva kontrakt!

• sthlmstjejen

jucea: haha jag vet, och jag har kikat på bostadsbolagets hemsida typ 100 ggr per dag för man vet ju aldrig och nu kommer det ut en! Ärligt talat så struntar jag i hur den ser ut, eftersom det är hyresrätt så beställer vi bara av hyresvärden nya tapeter/golv etc ifall det är slitet brukar det inte kosta mkt alt vara gratis Vi har redan bestämt att vi ska ta den haha, men det kan ju vara kul att titta på den iaf.. Lycka till kl 14 förresten!

luzor: tack

• sthlmstjejen

Jag är med där men har inte fått vara med på så många kampanjer och en hel del "tråkiga" saker som att testa nåt program till datorn mm... yoghurt låter mkt roligare!

• sthlmstjejen

I natt har F sovit katastrofalt dåligt, undrar om det är fjärde kindtanden som håller på att komma upp?

I övrigt sitter jag mest och läser på om allt man måste kunna för att starta eget företag. MKT att lära sig! Och sen måste jag ju få några kunder också Ska ringa en redovisningstant som ska hjälpa mig lite att komma igång. Men jag kommer inte igång på riktigt förrän F börjat dagis men det är bäst att planera allt innan.

• sthlmstjejen

Ja såhär är det, jag och maken skulle starta ett jättespännande företag men det krävdes en hel del pengar i insats för att kunna starta det. Så vi skulle låna en del från banken och sen skulle makens mamma låna ut resten. Hur som helst så idag så säger hon att hon inte tror att vi kommer att klara av det och att hon inte vill satsa sina pengar! Ja jag har ju hela tiden känt mig tveksam att ha henne med MEN vi hade inget annat val. Så nu verkar det inte bli nåt med det, däremot har jag tänkt starta egen redovisningsbyrå istället. Så jag kommer ändå jobba hemifrån.

Lina: Tack ska fråga om det behövs Ska gå en del kurser nu under hösten som skatteverket ordnar, hoppas på att få svar på en del där.

• sthlmstjejen

Amelie: Jag känner det samma, förutom att jag slutat försöka få F att äta om hon vägrar sitta i stolen, då får hon väl gå hungrig då.

Mareld: Låter som Julia är ett drömbarn när det gäller maten, jag är glad om F sitter i 5 min vid matbordet, oftast blir det mindre än så! Och det är så stökigt när vi andra vill äta i lugn och ro.

• sthlmstjejen

Lina: Vilket jättefint hus! Kan inte förstå att ni vill flytta

• sthlmstjejen

RosaNapp: Tycker inte att det lät nåt vidare positivt från L, hoppas att det löser sig iaf.

VT: Skönt med tid tillsammans för dig och Marcus (fast ni har det ganska ofta tycker jag ) och kul att filmen var bra! Jag har inte heller sett den, men å andra sidan var det år och dagar sen jag var på bio haha. Har däremot boken hemma.

Mareld: Skönt att få sitta i lugn och ro! Har det blivit bättre nu när Julia börjat dagis nu? Eller går du och Daniel fortfarande om varandra när ni ska till jobbet?

Igår var jag och lämna in arbetsgivarintyg så nu ska det skrivas kontrakt nästa vecka hoppas jag, inget får gå fel. Det är en DRÖMLÄGENHET!

• sthlmstjejen

Woho! Såg precis att jag fått ett meddelande på bostadsbolagets hemsida att vi nu erbjuds att teckna ett kontrakt! De skulle ringa oss i veckan. Såååå glad!! En 5a, större än vi trodde att vi skulle få och i ett kanonområde! Det var 80 sökande till lgh!

• sthlmstjejen

VT: Nej men hoppas att det inte är cancer!! Och vad hemskt att det varit så mkt cancerfall runtomkring dig! Känns som du inte hunnit hämta dig från ett så kommer ett nytt... Kramar till dig!

RosaNapp: Hoppas att samtalet kan hjälpa dig! Förstår dig, är det verkligen värt att kämpa för något och så lämnar han er? Eller du honom?

Lina: Ja visst är det kul att många flyttar nu, och det känns så skönt att flytta till ett ställe där man vet att man kan bo LÄNGE! Tanken är nu att Stora ska ha eget rum, de två små dela, mannen och jag ett rum och sen ska jag ha ett arbetsrum. Blir ju perfekt. Och 2 toaletter, slipper vi köa som nu haha.

Och klart ni får ert hus sålt, det var ju sååå fint!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8