Inlägg från: sthlmstjejen |Visa alla inlägg
  • sthlmstjejen

Augustibebisar 2008, del 8

Melva: Ja, när vi hade våra problem ang aborten tog maken ut barnen mkt mer än vanligt, det var skönt att bara ligga i soffan o glo på TV och bara få vara för sig själv. Inte för att det hjälpte konkret eftersom "problemet" fanns ju kvar men jag hämtade iaf krafter. Har ni pratat mer sen du kom hem eller låter ni det vara ett tag?

Kul att ni fick till det

• sthlmstjejen

Carina: ett plus är ett plus Men sen får man inte övertolka plusset med att kolla efter ett streck under stark lampa osv, då tror jag att det visar fel

Heidi: Hoppas på ett plus för er också, och även om ni är i sorg nu så är graviditeten lång och den där stora glädjen kommer, det lovar jag!

Idag har jag som vanligt varit ute med barnen, blev ute 4 tim och herregud jag är helt slut. Var typ 10 pers som sa till mig att: ojj, vad tätt du har mellan barnen, då har ni jobbat på bra! Men det ser jobbigt ut nu.

Jaha? Vad ska jag göra? Känns väldigt jobbigt till o från men mkt glädje också.

• sthlmstjejen

Carina: Du är redan höggravid låter det som

Idag fyller jag 28 år, tänk vad åren går. Blir väl inte så mkt firande nu men släktingarna kommer hit på fika på söndag.

• sthlmstjejen

Tack för alla grattis!

Har fått presentkort på Lindex, en fotlänk, ett fint kort och en blombukett av make och barn. Finfint!!

Melva: ja, du förstår mig nästan alltid Blir som sagt liiite stressigt ( ) med 3 barn ute, F är den jobbigaste ute nuförtiden. Hon vägrar att sitta i vagnen, ska iväg och krypa överallt och äta ALLT! Och samtidigt ska jag passa de andra så att det inte händer något. Var tog min lugna bebis vägen som nöjd satt i vagnen och kikade på syskonen?

VT: Visste inte att ni också planerade en till, lycka till! Själv har jag faktiskt aldrig planerat barn, kan tänka mig att det är jobbigt om det tar tid.

• sthlmstjejen

Måste bara höra, ni som har facebook, hur gör man för att endast vänner ska kunna läsa ens info och meddelanden??

• sthlmstjejen

Melva: Vad bra att det löste sig med dagiset, man säger ju när barnet börjar hur många timmar per vecka den ska gå, tänkte inte på det

Hade också tänkt att köpa en gåvagn till F i födelsedagspresent, vår gamla har gått sönder efter att ha använts av två barn. Men F har precis börjat stappla lite runt möbler så jag tror att en gåvagn blir lagom om 1,5 mån då hon fyller

• sthlmstjejen

lille: vad underbart det lät att få sova en HEL natt, och på hotell dessutom Det hoppas jag att jag och mannen ska kunna göra snart också. Men första målet är att komma iväg på en dejt, hoppas på nästa vecka då barnens farmor är hemma igen.

Välkommen tessiej! Jag har en liten Frida född 29/8-08, sen har hon 2 storasyskon också.

• sthlmstjejen

Lina: Spådde inte Carina dig att du skulle bli gravid inom snar framtid

Melva: Har tyvärr inga bra tips angående din mellan, mina barn har alltid blivit olyckliga om de kissat på sig. Tycker gott att han kan torka upp kisset själv åtminstone.

F är så söt, om hon är utan blöja och kissar (på golvet) så sitter hon där i pölen och säger: kiss, kiss, kiss... tills man flyttar på henne och torkar upp kisset. Försöker vara pedagogisk och sätta henne på pottan men det vägrar hon.

• sthlmstjejen

Trött idag, men det beror inte på barnen utan på att jag vaknade vid kl 2 med en sådan huvudvärk, kanske jag druckit för lite under dagen?

Igår var jag iaf med barnen och shoppade lite saker för mina presentkort, köpte några böcker och lite kläder både till mig själv och barnen. Sen lekte de lite och sen skulle vi äta mellis. Då ramlar mellan igenom bänken, han backade liksom för långt, och slog i huvudet stenhårt i marken. Som tur är var det ingen fara, men jag (som oftast inte blir så orolig när de slår sig) tyckte att det var jätteobehagligt och mellan skrek länge och fick sen en stor bula. Stackaren!

VT: Lät som ni hade en väldigt fin dag, och vilka svärföräldrar du har som mer än gärna passar Lyckeli ofta

Suss: Duktig hon är Miranda, så skönt när de är blöjfria. Smygtränar F lite redan

• sthlmstjejen

Måste höra om det är fler än jag som fått mkt mindre bröst efter graviditeterna? Fasiken, innan jag blev gravid med nr 1 hade jag C-kupa, sen har tuttarna minskat i strl sakta men säkert och nu har jag bara A Kan ha med att jag gått ner en del i vikt också men så mkt har jag inte gått ner!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8