Inlägg från: sthlmstjejen |Visa alla inlägg
  • sthlmstjejen

Augustibebisar 2008, del 8

Lina: Vad jobbigt det låter, precis så har vi hemma nu under sommarlovet. Mellan slår F och Stora bossar mellan. Och det känns som det aldrig är nog med aktivering. I början hade jag dåligt samvete och kände mig så otillräcklig, nu har jag börjat känna att de faktiskt får LÄRA sig att roa sig själva. Så får vi se om det funkar

Mareld: Hoppas att ni får det bra tillsammans på er lediga dag och att ni kan göra något mysigt alla tre. Och att ni som par kan mysa på kvällen. Kan inte föreställa mig hur jobbigt det skulle vara att inte ha någon som håller om en varje kväll i soffan osv. All lycka till er!

• sthlmstjejen

Melva: Jag kan hålla med dig om att det är klart aatt syskon bråkar och jag tror inte att de älskar varandra mindre för det. Men jag orkar inte en hel dag med bråk om precis allt, du måste ha mer tålamod än jag

Lille: Hoppas att den lille i magen och W kommer bra överens, kan ju bli lite mer konkurrens eftersom det blir så tätt. Men å andra sidan kan de leka jättefint tillsammans också när den lille blir större.

Lina: Haha, ja jag håller med dig helt angående att det var så mkt lättare när man hade en liten att ge så mkt kärlek till barnet och inte skälla och gnälla. När tex jag och F är ensamma hemma då de stora är på dagis är jag inte alls irriterad och dessutom har jag massa tålamod när de stora kommer hem. Det är också då i stunderna när jag är ensam med F som jag känner att vi visst skulle klarat av en till nu, sen kommer de stora hem och så inser jag att vi har fullt upp.

jucea: jag tror iofs på familjerådgivning, det kan vara ett jättebra sätt att kunna prata med varandra och se saker från partnerns sida också. Hoppas att ni löser en hel del innan bebisen kommer.

• sthlmstjejen

Melva: Vad söta de är!! Såå finklädda.

jucea: jag var vaken, brukar ju vara jag som startar dagarna i tråden Men hade typ inget att skriva om, dagen igår såg ganska lik mina andra dagar. Längtar efter lite barnvakt, har ju barnens farmor 10 min härifrån men man kan inte vänta sig mkt från henne tyvärr.

• sthlmstjejen

Jag klarar inte av att se annat än komedier sen vi fick barn, börjar gråta eller blir livrädd av allt annat som har mer allvar i sig.

VT: Häftigt att ni snart har en 1-åring hemma, och gulligt med slängkyssar

Melva: Ett tips som brukar hålla våra barn sysselsatta om vi vill vara lite passionerade dagtid: Dora - utforskaren på dvd och datorspel för stora!

• sthlmstjejen

Amelie: Spännande att försöka få en liten till, ni får ta er tid att jufsa Hade faktiskt heller aldrig hört det uttrycket.

Melva: Stackare! Klart att du överlever, men är du ensam med barnen eller kan du fixa en barnvakt ett tag? Annars får barnen överleva en dag med mkt Tv tex.

• sthlmstjejen

VT: Jag har inte lust med något heller, kan bero på att mina hormoner alltid är upp och ner inför och under de första dagarna av mensen.

Melva: Mina barn har också varit snälla och lugna idag! Iaf nu under andra halvan av dagen Då var vi ute i parken och de stora lekte så fint ihop hela tiden, F försökte klättra lite i en liten klätterställning och åkte en liten rutchkana. Sen på vägen hem så gick de stora hand i hand. Då blir man glad.

Ang en till så tror jag nog att det blir en till för er, men det är klart, jag har lättare att tänka med känslorna och säga att jag vill ha en till senare medan maken tänker mer på det ekonomiska som självklart är viktigt.

Lina: Härligt med en så bra man! Min man och jag bråkar, men inte ofta, och vi grälar på ett bättre sätt nuförtiden och blir sams fort.

• sthlmstjejen

Heidi: Men vad sorgligt!! Stor kram till dig!!

Kvack: Vad duktig hon är som kan gå!

Melva: Önskar att jag kunde slippa den hemska mensvärken...

• sthlmstjejen

lille: lycka till idag! jag förstår att du är nervös men jag skulle föredra att få reda på svaret tidigt än att gå och oroa mig i några månader. Bra att du var och kollade upp det så snabbt iaf!

Jag är så arg på min äldsta. Hon hade fått tillåtelse att vara med en kompis i en park som jag inte kan se från fönstret. Efter trekvart eller nåt så ska jag gå och hämta henne och då var hon inte där. Och inte i nån annan park i närheten heller, blev sååå orolig. Ringer på hos kompisen och så var hon där, fast jag sagt 1000 ggr att hon måste säga till om hon går till en annan park eller hem till någon, Så nu får hon vara inne resten av dagen!

• sthlmstjejen

Melva: Sluta skriv sådär! Du får "prata" hur mkt du vill här, känns som om de flesta av oss gör det! Hur mkt har inte jag pratat med er här om aborten tex? Och andra om sina problem?

Jag förstår hur jobbigt det måste vara för dig att vilja ha en till och att mannen absolut inte vill, iaf inte just nu. Senast du skrev så lät det lite mer hoppfullt som att han kunde tänka sig en till men ni hade vissa problem? Har tyvärr inga råd att ge dig, förstår att du vill ha en till men att tjata sig till en är inget jag heller rekomenderar, kan tänka mig att du mer känner att det är ditt barn då, ditt ansvar?!

Hur skyddar ni er då? Slarvar ni lite kan det ju bli en bebis utan att någon planerat

Angående min dotter så verkar hon ha fattat allvaret i det hela att hon inte gjorde som jag sa, hon fick vara inne hela dagen och trots att kompisar kom och ringde på och att hon såg dem leka ute fick hon inte gå ut. Och nu i morse när hon vaknade sa hon att hon skulle lyda mig, hoppas att hon håller det!

• sthlmstjejen

Melva: Ja det ska vara gratis för henne så säg till, för oss kostar en plats 1100 kr så det tycker jag är mkt pengar. Förstod inte riktigt varför du inte skulle kunna ha mellan på dagis också?

Angående ett till barn så tror jag att jag är som Lina beskrev, tror inte att min bebislängtan kommer att avta oavsett antal barn haha. Däremot känner jag mig riktigt trött på bebistiden och ser framemot att ha lite större barn omkring mig, sen blir det en liten till här. Så känner mannen också.

Förstår inte varför terapi skulle hjälpa om man ska ha fler barn eller ej, jag menar det går ju inte att kompromissa i den frågan. Men det blir såklart avstånd mellan partnerna om man vill helt olika saker. En kompis till mig hade en jättelängtan efter nr 3 och blev såå besviken varje gång hennes man tog fram kondomerna när de hade sex. Efter ett bra tag insåg hon att det inte skulle bli fler och fokuserade på en utbildning istället och på de 2 barn de faktiskt hade.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8