Inlägg från: sthlmstjejen |Visa alla inlägg
  • sthlmstjejen

Augustibebisar 2008, del 8

Lina och luzor: hoppas att ni får det trevligt ikväll!

Blir lite ego nu..

F är såå jobbig med maten just nu. Hon ska absolut äta själv och det har hon velat sen ett par månader tillbaka, annars vägrar hon öppna munnen när jag försöker mata. Nåväl, har funkat tex att jag gett henne brödbitar och sen matar jag med yoghurt till frukost men nu ska hon äta allt själv. Äter visserligen hyfsat med skeden men varannan sked häller hon över axeln, gissa om jag får skura typ 5 ggr omn dagen!

När hon är mätt sitter och skriker jättehögt så att vi andra i familjen inte kan koncentrera oss på att äta, hon äter oftast snabbast. Må denna fas vara över snart

Imorgon åker vi ut på landet till en stuga vi hyrt, blir borta en vecka! Ska bli så skönt!

• sthlmstjejen

Nu är vi hemma igen, skulle varit borta tills på söndag men längtade hem

F har mest strl 86 nu, större än syskonen i den här åldern.

Jucea: Hoppas att UL gick bra, först efter ul brukar jag tro på att jag verkligen är gravid

VT: Hoppas ni är sams nu

• sthlmstjejen

jucea: varför är du så säker på att det är en kille? Jag var tvärsäker att vi bara kunde få tjejer efter första barnet och blev jättepaff när de såg en snopp på ul

Vad skönt det är att ha kommit hem, F är sig lik hon blir inte alls glad av att vara bortrest. de stora är också glada, ute med sina kompisar hela tiden så jag kan slappa här ett tag

• sthlmstjejen

jucea: tycker också att du såg smal ut Men ojjj vilken mage du hade i slutet av förra gravven!!

Sitter här med mensvärk och är på skitdåligt humör, bläe! Jag och äldsta dottern ska iaf iväg och klippa oss idag, ska bli mysigt att umgås bara vi.

• sthlmstjejen

Melva: Men vad lika vi är, vi har 3 barn i liknande ålder och numera också pms och mens nästan samtidigt Haha, var ska det här sluta?

Lina: Håller med VT, Steve är en riktig snygging

• sthlmstjejen

Melva: Jag själv är utbildad ekonom och det är ju "nästan" revisor. Ångrar valet nu litegrann eftersom jag inte är så intresserad av siffror som jag är av människor men jag gick mer efter hur mkt pengar jag skulle kunna tjäna "när jag var ung och dum" än vad jag verkligen ville. Nåväl, nu får jag göra det bästa av situationen Funderar på att starta egen firma, men måste jobba lite mer så jag får erfarenhet igen, har ju varit hemma så länge.

Iaf så kan man lätt plugga ekonomi på distans! Och för mig och mina studiekompisar har det gått bra och alla fått jobb så det är en bra utbildning iaf. Vad vill du egentligen plugga till?

Trist att börja semestern med att du är ledsen över bebis. När är operationen?

Suss: Här är en till som har en oroligare bebis på nätterna nu, måste gå in och stoppa om henne, och ge flaskan osv mkt oftare än förut nu. Ny fas?!

• sthlmstjejen

Jag är redan lite orolig för hur det ska bli i januari, kommer ju troligtvis bli uppsagd och alla jobb jag kikar på är 100 % och det vill j ag INTE jobba nu första året. Vill inte att barnen ska ha så långa dagar på dagis. Får se hur vi ska lösa detta... om jag lyckas hitta något jobb.

I natt började vi med avvänjning av nattvälling, F brukar äta kl 12 och 4 på natten, vi bestämde att trappa ner så att hon skulle äta en gång per natt till att börja med så vi skulle skippa 12-vällingen. Oj, vad arg hon blev, hon skrek och skrek men efter 10 min somnade hon iaf och vaknade 4 åt välling och somnade om. Tyckte det var en bra natt

• sthlmstjejen

Kvack: Gravid?!

VT: Låter mysigt med utflykt, själva var vi på Stadium och köpte vattenflaskor som barnen ska ha med sig till dagis imorgon, inte lika mysigt kanske?

Vad dött det var här då, är nästan alla på semester?

• sthlmstjejen

Grattis Ester!! Haha, den enda födelsedag jag kommer lätt ihåg, förutom Fs, är Lyckelis för att hon fyller först

Tack för tipsen ang att gå ner till 75%, men vet inte om det känns så bra att säga det till arbetsgivaren när man är nyanställd att man inte vill jobba full tid?!

• sthlmstjejen

God morgon! Trevligt att inte vara först

Hallon: Grattis på födelsedagen! Hoppas att du får en bra dag!

Ted grattis på 1 års dagen!!

Lite ego nu.. verkar gå jättebra med avvänjningen av vällingen på natten för F. I natt sov hon lellan 18-4:30 innan hon fick välling och sen somnade hon om en timme till! Helt perfekt.

Lille: Hur gick det för William, har han slutat med välling på natten?

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8