Inlägg från: sthlmstjejen |Visa alla inlägg
  • sthlmstjejen

Augustibebisar 2008, del 8

Melva: Men vad konstigt! Tänk att det kunde ta 1 år att bli gravid med ettan och sen med de andra har det gått lätt (vad jag förstår eftersom du har dem tätt!)

KaOI: Jo jag kan förstå om du använde äl-tester, men kändes det inte pressande att NU måste vi ha sex annars blir det ingen bebis?

Själv har jag blivit väldigt lätt gravid, inom 1-2 mån så det är väl därför jag inte förstår poängen med testandet, men så har vi sex ofta också.

• sthlmstjejen

VT: Nej det låter ju mkt Riktigt så ofta har vi inte haft det även om jag velat :-O

• sthlmstjejen

Heidi: GRATTIS!!! Vad roligt!!

KaOI: Usch vad äckligt med mask! Minns att jag och syskonen hade det när vi var små, bläe! Hoppas att mina barn slipper

Melva: Gumman, snart kommer magen inte att dölja och då kommer han dagligen att påminnas om att du är gravid så du kan väl visa byxorna redan nu iaf

VT: Tänk att det inte passar så bra med en bebis just nu så blir du säkert gravid Ärligt talat tror jag inte psyket spelar så stor roll i det hela, om man inte är så stressad så att man inte har äl men det ska väl mkt till.

• sthlmstjejen

Har en sjuk man här hemma, undrar om han åkt på influensan som det skrivs så mkt om. Han är så hängig och orkar typ ingenting, har feber och förkyld. Egentligen är jag inte orolig för svininfluensan, tycker att det är uppförstorat, men det är klart att man blir lite orolig ändå.

Nu har jag och F varit och storhandlat, usch vad trist det är (om man inte får ha det som "egentid" då är det jättetrevligt, eller hur Melva? ) men det är iaf skönt att ha en massa mat hemma nu och slippa handla på ett tag igen.

• sthlmstjejen

Ja just det boendet är ju en fråga. Vi bor ju i en trea med 3 barn och nu börjar vi tycka att det är i minsta laget, kikar varje dag på lgh men det kommer så sällan ut en fyra i vårt område och jag vill verkligen inte flytta härifrån. Stora ska börja skolan nästa år och den ligger precis bredvid barnens dagis (de äldsta på dagiset äter redan lunch i skolan varje dag för att vänja sig) och det är jättesmidigt att hämta från dagis och fritids när de ligger precis bredvid varandra så nu får det allt komma en fyra här!

• sthlmstjejen

Grattis Ask!!!

Melva: Ja om ni redan pratat om att ni ska sova i vardagsrummet så känns det väl inte så stor skillnad på om det är ett eller två barn i ena sovrummet. Själv skulle jag inte vilja ha vår säng i vardagsrummet, dels för att mannen och jag aldrig somnar samtidigt och jag skulle bli störd av honom på kvällarna och han av mig/oss på morgonen och dels så vill jag ha lite avskilt.

VT: två barn i en trea är ju jättebra, mysigt för dem att dela. Hade vi haft två barn hade jag inte ens funderat på en fyra faktiskt.

• sthlmstjejen

Melva: Nä men gumman Blir sååå ledsen när jag läser ditt mess. Jag kan förstå att du funderar på att lämna L då, vad jag tycker, han gör det så mkt svårare för dig. Hoppas det löser sig.Synd att du ska lämna oss men om du känner att det är bäst för dig så gör det! Men lova att du hör av dig och berättar hur det gick osv, sen vet du var jag/vi finns på facebook. KRAM!

Här var vi på 1 års kontroll idag, F väger 11000 gram och är 79 cm lång.

• sthlmstjejen

jucea: jag tycker inte att du ska hetsa upp dig för mkt kring influensan. Anledningen till att de vill vaccinera alla är ju att arbetsplatser ska fungera och att inte så många ska bli sjuka för det är inte bra för samhällsekonomin. Det är ju inte så att alla dör som får influensan. Förresten om jag vore gravid skulle jag inte vaccinera mig eftersom man inte har testat vaccinet och ingen vet vad det kan ha för konsekvenser för fostret.

• sthlmstjejen

VT: Min äldsta hade borrelia förra sommaren, en pencillinkur och sen var det borta

• sthlmstjejen

VT: Stackare som känner dig på uselt humör, jag känner mig inte irriterad men nedstämd och då har jag INTE pms så ärligt talat vet jag inte varför jag känner mig så. Ang att du känner att du inte kan ha dina kläder så bra, skit i det! Snart blir du gravid och då får du ändå ha andra kläder!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8