• Anonym (vill ej)

Ska man ha sex för "husfridens" skull??

Jag är egentligen helt emot att ha sex utan att man har lust, men ofta läser man här på fl att "jag hade sex för husfridens skull" - det verkar ganska vanligt tycker jag.

Imorse ville min man ha sex och inte jag. Jag sa nej och han blev sur, vände ryggen till och somnade om. Senare på dagen var han fortfarande sur och ville inte följa med in till stan och gjorde klart för mig att han mådde dåligt av att vi har för lite sex och att han därför ville stanna hemma...SUCK...Så var denna dagen förstörd.

Vad gör man? Ska man verkligen "ställa upp" mot sin vilja?
    Det är ju inte direkt som att "ställa upp och hjälpa till med disken" eller så!! det känns ju som att man skulle bli våldtagen om man bara lät det ske utan lust..eller?

Eller måste man gå varandra till mötes ibland och inte se det som en så stor sak?

Hur gör ni?

Och vad gör era män om ni inte vill? Blir dom också sura och kan förstöra en hel dag?? Och vad gör ni då?

• Svar på tråden Ska man ha sex för "husfridens" skull??
  • Polly S

det låter som om TS får skylla sig själv?

The Man skrev 2009-05-24 16:46:35 följande:
    Menar bra precis vad jag skrev .
  • The Man
    Polly S skrev 2009-05-24 17:05:48 följande:
    det låter som om TS får skylla sig själv?
    JASÅ! Det var en udda tolkning.... nån mer som tolkat mig likadant???
  • Anonym (vill ej)

The man,

ok,men jag kan säga att min man hade VÄGRAT detta. (Liksom en hel del andra män också, tror jag). Han hade inte "ställt upp" och "bjudit till" eftersom han helt enkelt inte hade velat.

Men om du nu ställer upp så för din hustru, så är det ju toppen..

• Bjornis

Jag tycker som några skrivit att man kan ställa upp för husfriden emellanåt. För oss förstörs iofs inte husfriden när vi inte haft sex på ett tag men jag kan få dåligt samvete när maken försökt flera dar i rad och jag bara inte orkar.
    Då brukar jag antingen släppa till eller ge oralsex. Ofta så tycker jag också att det är skönt när det väl är igång men ibland är det bara "ett måste". Men det känns som att man får ge och ta...

• The Man

Anonym (vill ej) skrev 2009-05-24 17:12:48 följande:

The man,ok,men jag kan säga att min man hade VÄGRAT detta. (Liksom en hel del andra män också, tror jag). Han hade inte "ställt upp" och "bjudit till" eftersom han helt enkelt inte hade velat. Men om du nu ställer upp så för din hustru, så är det ju toppen..
    Tackar! Ja hon verkar rätt nöjd...

Tråkigt för alla vars partners inte kan "ställa upp" på saker om än lite motvilligt... det har jag aldrig haft några problem med att göra.
  • Anonym (vill ej)

MEN (och nu talar jag kanske emot mig själv eftersom det var jag som drog in exemplet med shoppingen..) så tror jag att det är svårare att "ställa upp" rent fysiskt med sin kropp än att hänga med på en shoppingtur...eller?

• farytale

Jag vet att när min syster och hennes man skulle kämpa för att få sitt förhållande att fungera så hade de dagar de "skulle " göra det typ tisdag, fredag, söndag varje vecka , för att försöka få igång samlivet igen. Och det fungerade, tog dock ett tag.

• Anonym (vill ej)

Tack förresten alla som svarat! Det är väldigt intressant att se hur olika ni svarar..

• Polly S

då frågar jag igen vad du menar med detta:

The Man skrev 2009-05-24 16:44:26 följande:
    Givetvis ska även TS ha rätt till sina känslor och de eventuella, svårkontrollerade, handlingar som blir följden därav.
    (uppenbarligen är du inteså tydlig som du tror)
  • The Man
    Polly S skrev 2009-05-24 17:36:44 följande:
    då frågar jag igen vad du menar med detta
    (uppenbarligen är du inteså tydlig som du tror)
    Fast det är uppenbarligen bara du som upfattat mig på detta sätt.

Men då får jag väl försöka förklara mig igen då.Så här skrev jag :

Givetvis ska även TS ha rätt till sina känslor och de eventuella, svårkontrollerade, handlingar som blir följden därav.

Ny lydelse:

Givetvis ska även TRÅDSTARTAREN ha rätt till sina känslor och de (alltså TRÅDSTARTARENS) eventuella, svårkontrollerade, handlingar som blir följden därav.

(Alltså om hon , Trådstartaren,till exempel blir arg och inte kan besinna sig utan känner att hon, fortfarande trådstartaren, måste slå SIN knytnäve i bordet av ilska, så har hon, trådstartaren igen, all rätt i världen att både bli arg och slå SIN knytnäve i bordet)

Hoppas jag varit tydlig nog.
Svar på tråden Ska man ha sex för "husfridens" skull??