• Anonym (vill ej)

Ska man ha sex för "husfridens" skull??

Jag är egentligen helt emot att ha sex utan att man har lust, men ofta läser man här på fl att "jag hade sex för husfridens skull" - det verkar ganska vanligt tycker jag.

Imorse ville min man ha sex och inte jag. Jag sa nej och han blev sur, vände ryggen till och somnade om. Senare på dagen var han fortfarande sur och ville inte följa med in till stan och gjorde klart för mig att han mådde dåligt av att vi har för lite sex och att han därför ville stanna hemma...SUCK...Så var denna dagen förstörd.

Vad gör man? Ska man verkligen "ställa upp" mot sin vilja?
    Det är ju inte direkt som att "ställa upp och hjälpa till med disken" eller så!! det känns ju som att man skulle bli våldtagen om man bara lät det ske utan lust..eller?

Eller måste man gå varandra till mötes ibland och inte se det som en så stor sak?

Hur gör ni?

Och vad gör era män om ni inte vill? Blir dom också sura och kan förstöra en hel dag?? Och vad gör ni då?

• Svar på tråden Ska man ha sex för "husfridens" skull??
  • FIame

Relationen är givande och tagande. Jag tycker inte din man ska ställa upp på några rundor till stan om han inte har lust till det. För det är väl lika dant. Personer som inte bjuder till i en relation på flera plan, även sexuella, är grymt avtändande och jag hade inte velat ha relation med sådana. Men alla är olika.

• Anonym

Jag gör det eftersom jag är helt asexuell och tycker sex är äckligt, det blir ju synd om min sambo om han aldrig skulle få sex så därför ställer jag upp mot min vilja då och då

• Anonym (vill ej)

Det klart att han inte ska följa med till stan mot sin vilja, men nu ville han inte FÖR ATT han inte fick sex. En ren hämd alltså. Hur moget är det??

För mig handlar det inte om minskad lust i allmänhet utan att min lust varierar väldigt mycket under en månad. Veckan innan mens har jag INGEN lust. Jag får panik när min man rör vid mig - kanske ett pms-symtom och detta är ju knappast något jag valt. Jag lider också av detta..Därför tycker jag faktiskt att man man kan visa förståelse istället för att hämnas..

• Miss Lau

Personligen är jag en sån som aldrig "ställer upp", och för mig låter det helt horribelt att suga av någon man inte vill ha sex med (det är väl också att ha sex?).

Fast hos oss är det inget problem eftersom ingen av oss tänder på idén att ha sex med en person som inte vill!

TS- Om din man inte vill följa på stan är det väl helt okej, men att skylla på att han får för lite sex låter oerhört omoget.

• Ejin

klart du inte ska ställa upp om du inte vill.... speciellt inte om du anser att det nästan känns som våldtäckt..
    Men kanske ska ni försöka bena ut varför det har blivit som det har blivit och varför du inte vill... Att sex har blivit ett maktspel er imellan är ju inte direkt bra för förhållandet... Risken finns att det trappas upp hela tiden och slutar i katastrof.... Ni får väll helt enkelt försökan snacka om det och vad ni kan göra för att båda ska ha lust och inte bara den ena...

• zoftnezz
    Anonym skrev 2009-05-24 16:06:19 följande:
    Jag gör det eftersom jag är helt asexuell och tycker sex är äckligt, det blir ju synd om min sambo om han aldrig skulle få sex så därför ställer jag upp mot min vilja då och då
    Uj...? Ja det kan ju inte va lätt för han då... Hur kan man tycka det e såå äckligt då? Du kan ju inte må så bra heller om du ska göra det mot din vilja varje gång? Att ha sex e ju en basal instinkt o ett sätt att fortplanta sig,men lite nöje med det måste man väl ha oxå... Bara o hoppas att ni gosar mkt iaf så ni har nån typ av närkontakt. Annars finns det nog terapi...
  • Polly S

skrev TS det? det missade jag!
    varför tycker du det TS? vad gör han?

Ejin skrev 2009-05-24 16:13:09 följande:
    klart du inte ska ställa upp om du inte vill.... speciellt inte om du anser att det nästan känns som våldtäckt..
  • Ejin
    Polly S skrev 2009-05-24 16:15:03 följande:
    skrev TS det? det missade jag!varför tycker du det TS? vad gör han?
    de står så i ts iaf...
  • FIame

Men han kanske blev nedstämd efter att inte fått sex, eftersom han just idag vara så kåt. Och det kanske gjorde att han inte fick lust att åka in till stan? Behöver inte vara hämnd, utan snarare en konsekvens? Jag vet inte, men jag tror som sagt på att bjuda till lite.

• The Man

Varför skulle en partner, oavsett kön, som blir sur över att inte få sex när h*n är sugen vara "en barnrumpa" ?

Alla är vi olika och tar motgångar på olika sätt och olika "hårt". Somliga bryr sig inte alls utan rycker på axlarna medan anrda blir sura eller arga eller bara ledsna av en motgång!

Att säga att någon är en barnrumpa för att den personen individuellt reagerar på ett visst sätt när h*n får ett nej till något h*n gärna skulla vilja göra eller ha verkar inte särskilt genomtänkt!

Svar på tråden Ska man ha sex för "husfridens" skull??