• Anonym (vill ej)

Ska man ha sex för "husfridens" skull??

Jag är egentligen helt emot att ha sex utan att man har lust, men ofta läser man här på fl att "jag hade sex för husfridens skull" - det verkar ganska vanligt tycker jag.

Imorse ville min man ha sex och inte jag. Jag sa nej och han blev sur, vände ryggen till och somnade om. Senare på dagen var han fortfarande sur och ville inte följa med in till stan och gjorde klart för mig att han mådde dåligt av att vi har för lite sex och att han därför ville stanna hemma...SUCK...Så var denna dagen förstörd.

Vad gör man? Ska man verkligen "ställa upp" mot sin vilja?
    Det är ju inte direkt som att "ställa upp och hjälpa till med disken" eller så!! det känns ju som att man skulle bli våldtagen om man bara lät det ske utan lust..eller?

Eller måste man gå varandra till mötes ibland och inte se det som en så stor sak?

Hur gör ni?

Och vad gör era män om ni inte vill? Blir dom också sura och kan förstöra en hel dag?? Och vad gör ni då?

• Svar på tråden Ska man ha sex för "husfridens" skull??
  • Anonym (vill ej)
    Polly S skrev 2009-05-24 16:15:03 följande:
    skrev TS det? det missade jag!varför tycker du det TS? vad gör han?
    Nja, jag kanske utryckte mig lite oklart i ts..Jag brukar ju inte ställa upp om jag inte har lust, så jag menade att OM man gör det så borde det ju nästan kännas som våldtäkt..att ha sex helt mot sin vilja.
  • Ejin

The Man skrev 2009-05-24 16:19:02 följande:

Varför skulle en partner, oavsett kön, som blir sur över att inte få sex när h*n är sugen vara "en barnrumpa" ?Alla är vi olika och tar motgångar på olika sätt och olika "hårt". Somliga bryr sig inte alls utan rycker på axlarna medan anrda blir sura eller arga eller bara ledsna av en motgång!Att säga att någon är en barnrumpa för att den personen individuellt reagerar på ett visst sätt när h*n får ett nej till något h*n gärna skulla vilja göra eller ha verkar inte särskilt genomtänkt!
    men att använda det nejet så att man kan spela ut de mot en annan person .... det är att bete sej som en barnrumpa...
  • Isnogood
    Anonym skrev 2009-05-24 15:55:35 följande:
    När man har läst andra trådar om detta ämne så är svaren väldigt olika beroende på om det är en kille eller tjej som är TS.Är TS en tjej så svarar 99% att hon bara ska ha sex om hon vill och skita i vad killen vill/känner. Är TS däremot en kille så blir det mer blandade svar och många uppmanar till att ge det ett försök och försöka njuta /ställa upp eftersom det är ett stort problem om han inte vill.
    Mitt svar står jag för, vare sig TS är kille eller tjej...
  • JAG är BÄST
    Ejin skrev 2009-05-24 16:21:56 följande:
    The Man skrev 2009-05-24 16:19:02 följande:
    men att använda det nejet så att man kan spela ut de mot en annan person .... det är att bete sej som en barnrumpa...
    Exakt.
  • Anonym (vill ej)
    FIame skrev 2009-05-24 16:16:29 följande:
    Men han kanske blev nedstämd efter att inte fått sex, eftersom han just idag vara så kåt. Och det kanske gjorde att han inte fick lust att åka in till stan? Behöver inte vara hämnd, utan snarare en konsekvens? Jag vet inte, men jag tror som sagt på att bjuda till lite.
    Jo så känns det ju säkert för honom, för mig känns det dock som en hämd.

Tycker du alltså att jag ska ha sex trots att jag känner mig äcklad?

Så tror jag nog bara någon säger som själv inte känns olust någon gång..
  • JAG är BÄST

Å, hur kul är det att ha sex med en som inte känner för sex just då..Sätta på en som ligger som en böckling i sängen, hur kul är det att sex med en som inte vill???

• Polly S

helt klart.

The Man skrev 2009-05-24 16:19:02 följande: men att använda det nejet så att man kan spela ut de mot en annan person .... det är att bete sej som en barnrumpa...
    TS man har rätt att bli besviken precis som Ts har rätt att säga nej -att "hämnas" däremot är inte direkt moget och snarare kontraproduktivt. TS lär ju inte direkt få mer lust...
  • The Man
    Ja, kanske det...OM man verkligen medvetet använder det som ett utspel! Men det kanske bara är en naturlig reaktion som är svår att kontrollera. Blir man sur, arg,ledsen osv , så blir man. Eller hur! Det är var o ens obetvingliga rättighet att få uttrycka sina känslor. Ingen har rätt att försöka kontollera ens känslor i Sverige, vill man det får man flytta till Kina eller nåt annat likanade land.
  • BlommyNess12

JAG är BÄST skrev 2009-05-24 16:24:39 följande:

Å, hur kul är det att ha sex med en som inte känner för sex just då..Sätta på en som ligger som en böckling i sängen, hur kul är det att sex med en som inte vill???
    Jag tycker det är kul att min man ger mig en orgasm även om han inte är intresserad av det egentligen. Faktiskt, jo.
  • Polly S

ja, tankar & känslor är en sak, men här går det ju till handling. är det fortfarande OK?

The Man skrev 2009-05-24 16:25:40 följande:

Ja, kanske det...OM man verkligen medvetet använder det som ett utspel! Men det kanske bara är en naturlig reaktion som är svår att kontrollera. Blir man sur, arg,ledsen osv , så blir man. Eller hur! Det är var o ens obetvingliga rättighet att få uttrycka sina känslor. Ingen har rätt att försöka kontollera ens känslor i Sverige, vill man det får man flytta till Kina eller nåt annat likanade land.
Svar på tråden Ska man ha sex för "husfridens" skull??