• Anonym (vill ej)

Ska man ha sex för "husfridens" skull??

Jag är egentligen helt emot att ha sex utan att man har lust, men ofta läser man här på fl att "jag hade sex för husfridens skull" - det verkar ganska vanligt tycker jag.

Imorse ville min man ha sex och inte jag. Jag sa nej och han blev sur, vände ryggen till och somnade om. Senare på dagen var han fortfarande sur och ville inte följa med in till stan och gjorde klart för mig att han mådde dåligt av att vi har för lite sex och att han därför ville stanna hemma...SUCK...Så var denna dagen förstörd.

Vad gör man? Ska man verkligen "ställa upp" mot sin vilja?
    Det är ju inte direkt som att "ställa upp och hjälpa till med disken" eller så!! det känns ju som att man skulle bli våldtagen om man bara lät det ske utan lust..eller?

Eller måste man gå varandra till mötes ibland och inte se det som en så stor sak?

Hur gör ni?

Och vad gör era män om ni inte vill? Blir dom också sura och kan förstöra en hel dag?? Och vad gör ni då?

• Svar på tråden Ska man ha sex för "husfridens" skull??
  • Anonym (vill ej)
    FIame skrev 2009-05-24 16:33:31 följande:
    Anonym (vill ej) skrev 2009-05-24 16:24:20 följande:
    Jag vet inte, men att du känner dig äcklad är ett stort problem och det är enbart ditt som du i så fall måste rannsaka och jobba med dig själv.Själv har jag ställt upp många gånger när jag inte haft lust, trots att jag har stor sexualitet. I en relation ofta några gånger per dag, men det händer att jag inte har lust precis som alla andra. Och jag har ändå ställt upp. Lite tröttsamt att komma igång men det går. Is there a will is there a way.Kontentan är att alla inte inte blir äcklade av att ha sex utan lust. Mycket handlar om synsättet. Att vara äcklad av sin partner är definitivt inte bra och då finns där allvarligare fel tycker jag. Sista meningen du skrev förstod jag inte helt. I alla fall hoppas jag ni löser det till bägges förnöjsamhet. Lycka till.
    Nja, jag tror inte riktigt du förstår. Jag blir inte äcklad i vanliga fall av min partner. Jag blir äcklad av sex dagarna innan mens. Det tycker jag inte jag ska behöva rannsaka mig själv för.

Med min sista mening menade jag att det lät som att du själv aldrig hade saknat lust - om man själv aldrig varit i situationen brukar det ju vara lättare att ge andra rådet att "bjud till lite bara". Men nu skriver du ju att du visst ställt upp utan lust, så jag kan bara säga att vi är olika..Men visst, det är intressant att höra hur andra gör, det var därför jag startade ts.
  • The Man
    Polly S skrev 2009-05-24 16:42:18 följande:
    för min del är snarare den reaktionen TS skriver om, "han blev sur, vände ryggen till och somnade om" att likställa med att börja gråta.jag antar att du tycker att TS har rätt till sina känslor även om du inte skrivit det?
    Givetvis ska även TS ha rätt till sina känslor och de eventuella, svårkontrollerade, handlingar som blir följden därav.
  • Polly S

vad menar du nu?

The Man skrev 2009-05-24 16:44:26 följande:
    Givetvis ska även TS ha rätt till sina känslor och de eventuella, svårkontrollerade, handlingar som blir följden därav.
  • Anonym (jenny)

Anonym (jenny) skrev 2009-05-24 16:33:51 följande:

tycker definitivt man kan ställa upp fast man inte alltid är sugen...det är ju så tråkigt om man vill och inte får nåt. Jag menar naturligtvis att detta gäller båda parter...man kan ställa upp ibland. Om man aldrig vill..ja då är det ju förstås ett problem men jag tycker faktiskt inte det är så stor sak. dessutom blir man ju oftast på och jag tycker att ibland när jag "ställt upp" så blir det supersex Jag menar bara för att man inte hade lust när man började så kan det bli hur bra som helst! Tycker inte det är nåt att älta
    har läst lite mera i tråden och måste förtydliga,,, jag tycker inte man ska ställa upp om man har en barnrumpa till man som inte kan ta ett nej...eller om man mår dåligt av det. JAG "ställer upp" för att jag vet att det blir skönt och för att jag vet att efteråt är jag glad, nöjd o tillfredsställd. Vi har ett normalt förhållande, älskar varandra och därför "ställer jag upp"... dessutom vet jag att min kropp funkar så att om jag inte haft sex på ca en vecka blir jag irriterad och vi börjar gå varandra på nerverna...efter att vi haft sex mår vi båda bättre och är mera harmoniska det är liksom en spänning som släpper. en orgasm bortar mycket
  • The Man
    Polly S skrev 2009-05-24 16:45:01 följande:
    vad menar du nu?
    Menar bra precis vad jag skrev .
  • Anonym (sexologen)

Du behöver inte genomgå ett samlag med honom om du inte vill. Men du kan hjälpa honom att få njuta kanske? oralsex, smekningar osv.
    Jag kan varmt rekommendera ""miss softy" som är en en gångs, sexleksak för mannen. Det är som en "påse" han fyller med ljummet-vatten (37grader) på med lite glid och så är det bara att köra igång. Det känns som äkta vara. (detta är en leksak som jag varmt rekommenderar till alla män) perfekt om man är på affärsresa, ifall frugan strejkar osv...
    Man köper Miss softy på nätet och man kan köpa 10pack - 100pack =)

Så till alla män - Har du inte testat miss softy så gör det idag!!

• Anonym (vill ej)
    The Man skrev 2009-05-24 16:33:31 följande:
    I princip ja. Man gråter för att man är ledsen. Man stannar hemma från "stadsturen" för att ens sinnesstämning gör att man inte har lust/inte orkar mobilisera den kraft som krävs för att följa med.Ett exakt svar på denna fråga måste dock den aktuella personen i fråga svar själv på. Det är nämligen bara han som VET om han stannar ehmma som "hämnd" eller för att hans sinnesstämning till följd av "nejet till sex" gör att han inte kan "tvinga sig själv" att följa med till staden.Vi andra kan bara spekulera i saken...
    Visst, så kan det ju vara.
    Men om det skulle vara tvärtom då?
    Låt oss säga att han hatar att gå i klädaffärer och jag ber honom följa med på en mastodontshoppingtur i 4 timmar.
    Han säger nej.
    Jag gråter inte, men tar ut min frustration på kvällen då jag är alldeles för besviken och sårad och ledsen för att ha sex. .Jag säger alltså nej till sex för att jag blev så ledsen för att han inte följde med och shoppade.

Gäller fortfarande att man ska "bjuda till" när kvinnan frågar mannen om han ska med och shoppa hela dan eller??? Tror knappast det. Då skulle man bli kallad sadistfeminist och mannen skulle bli utskrattad om han gick med på kvinnans krav..

Hmm..hoppas nån fattade min poäng..
  • The Man

Anonym (vill ej) skrev 2009-05-24 16:55:00 följande:

Visst, så kan det ju vara.Men om det skulle vara tvärtom då?Låt oss säga att han hatar att gå i klädaffärer och jag ber honom följa med på en mastodontshoppingtur i 4 timmar.Han säger nej.Jag gråter inte, men tar ut min frustration på kvällen då jag är alldeles för besviken och sårad och ledsen för att ha sex. .Jag säger alltså nej till sex för att jag blev så ledsen för att han inte följde med och shoppade.Gäller fortfarande att man ska "bjuda till" när kvinnan frågar mannen om han ska med och shoppa hela dan eller??? Tror knappast det. Då skulle man bli kallad sadistfeminist och mannen skulle bli utskrattad om han gick med på kvinnans krav..Hmm..hoppas nån fattade min poäng..
    Tror för det första att risken för dig att bli kallad sadistfeminist på detta forum är extremt liten...

För det andra så tycker inte jag att det är att ställa särskilt stora krav på en make/sambo att följa med på en 4-timmars shoppingtur! Visst, det tar mer på hans krafter än på en kvinnas krafter att ställa upp på en snabbis i sängen, som kanske är över på 25-30 minuter....

För att ta ett exempel från mitt förhållande så följer jag i stort sett alltid med min hustru när hon ska shoppa! När vi var i Florida på en 10-dagars resa så följde jag med henne TVÅ DAGAR I RAD till ett jättestort shoppingcenter. Det var en timmas bilresa dit, enkel resa, så bara på att åka bil lade jag 4 timmar av "min tid" och hur många timmar vi totalt gick i det shoppingcentrat under två dagar minns jag inte ens.... men det var ett ANTAL TIMMAR!

Man ger o tar i ett förhållande och jag kan inte påstå att jag var supermotiverad att åka TVÅ DAGAR i rad till det shoppingcentrat, men frun ville...så då "ställde jag upp" och åkte med henne. Jag vet ju att en annan gång kan det vara JAG som vill något och då ställer hon med största sannolikhet (inom vissa gränser) upp för mig!
Svar på tråden Ska man ha sex för "husfridens" skull??