• The Man

Ska man ha sex för "husfridens" skull??

Varför skulle en partner, oavsett kön, som blir sur över att inte få sex när h*n är sugen vara "en barnrumpa" ?

Alla är vi olika och tar motgångar på olika sätt och olika "hårt". Somliga bryr sig inte alls utan rycker på axlarna medan anrda blir sura eller arga eller bara ledsna av en motgång!

Att säga att någon är en barnrumpa för att den personen individuellt reagerar på ett visst sätt när h*n får ett nej till något h*n gärna skulla vilja göra eller ha verkar inte särskilt genomtänkt!

• The Man
    Ejin skrev 2009-05-24 16:21:56 följande:
    men att använda det nejet så att man kan spela ut de mot en annan person .... det är att bete sej som en barnrumpa...
    Ja, kanske det...OM man verkligen medvetet använder det som ett utspel! Men det kanske bara är en naturlig reaktion som är svår att kontrollera. Blir man sur, arg,ledsen osv , så blir man. Eller hur! Det är var o ens obetvingliga rättighet att få uttrycka sina känslor. Ingen har rätt att försöka kontollera ens känslor i Sverige, vill man det får man flytta till Kina eller nåt annat likanade land.
  • The Man
    Polly S skrev 2009-05-24 16:27:53 följande:
    ja, tankar & känslor är en sak, men här går det ju till handling. är det fortfarande OK?
    Att gråta när man blir ledsen är också en handling. Skulle då DET inte var ok????
  • The Man
    Polly S skrev 2009-05-24 16:29:43 följande:
    så du menar att gråta är ett val man har precis som att välja att inte följa med till stan?
    I princip ja. Man gråter för att man är ledsen. Man stannar hemma från "stadsturen" för att ens sinnesstämning gör att man inte har lust/inte orkar mobilisera den kraft som krävs för att följa med.

Ett exakt svar på denna fråga måste dock den aktuella personen i fråga svar själv på. Det är nämligen bara han som VET om han stannar ehmma som "hämnd" eller för att hans sinnesstämning till följd av "nejet till sex" gör att han inte kan "tvinga sig själv" att följa med till staden.

Vi andra kan bara spekulera i saken...
  • The Man
    Polly S skrev 2009-05-24 16:42:18 följande:
    för min del är snarare den reaktionen TS skriver om, "han blev sur, vände ryggen till och somnade om" att likställa med att börja gråta.jag antar att du tycker att TS har rätt till sina känslor även om du inte skrivit det?
    Givetvis ska även TS ha rätt till sina känslor och de eventuella, svårkontrollerade, handlingar som blir följden därav.
  • The Man
    Polly S skrev 2009-05-24 16:45:01 följande:
    vad menar du nu?
    Menar bra precis vad jag skrev .
  • The Man

Anonym (vill ej) skrev 2009-05-24 16:55:00 följande:

Visst, så kan det ju vara.Men om det skulle vara tvärtom då?Låt oss säga att han hatar att gå i klädaffärer och jag ber honom följa med på en mastodontshoppingtur i 4 timmar.Han säger nej.Jag gråter inte, men tar ut min frustration på kvällen då jag är alldeles för besviken och sårad och ledsen för att ha sex. .Jag säger alltså nej till sex för att jag blev så ledsen för att han inte följde med och shoppade.Gäller fortfarande att man ska "bjuda till" när kvinnan frågar mannen om han ska med och shoppa hela dan eller??? Tror knappast det. Då skulle man bli kallad sadistfeminist och mannen skulle bli utskrattad om han gick med på kvinnans krav..Hmm..hoppas nån fattade min poäng..
    Tror för det första att risken för dig att bli kallad sadistfeminist på detta forum är extremt liten...

För det andra så tycker inte jag att det är att ställa särskilt stora krav på en make/sambo att följa med på en 4-timmars shoppingtur! Visst, det tar mer på hans krafter än på en kvinnas krafter att ställa upp på en snabbis i sängen, som kanske är över på 25-30 minuter....

För att ta ett exempel från mitt förhållande så följer jag i stort sett alltid med min hustru när hon ska shoppa! När vi var i Florida på en 10-dagars resa så följde jag med henne TVÅ DAGAR I RAD till ett jättestort shoppingcenter. Det var en timmas bilresa dit, enkel resa, så bara på att åka bil lade jag 4 timmar av "min tid" och hur många timmar vi totalt gick i det shoppingcentrat under två dagar minns jag inte ens.... men det var ett ANTAL TIMMAR!

Man ger o tar i ett förhållande och jag kan inte påstå att jag var supermotiverad att åka TVÅ DAGAR i rad till det shoppingcentrat, men frun ville...så då "ställde jag upp" och åkte med henne. Jag vet ju att en annan gång kan det vara JAG som vill något och då ställer hon med största sannolikhet (inom vissa gränser) upp för mig!
  • The Man
    Polly S skrev 2009-05-24 17:05:48 följande:
    det låter som om TS får skylla sig själv?
    JASÅ! Det var en udda tolkning.... nån mer som tolkat mig likadant???
  • The Man

Anonym (vill ej) skrev 2009-05-24 17:12:48 följande:

The man,ok,men jag kan säga att min man hade VÄGRAT detta. (Liksom en hel del andra män också, tror jag). Han hade inte "ställt upp" och "bjudit till" eftersom han helt enkelt inte hade velat. Men om du nu ställer upp så för din hustru, så är det ju toppen..
    Tackar! Ja hon verkar rätt nöjd...

Tråkigt för alla vars partners inte kan "ställa upp" på saker om än lite motvilligt... det har jag aldrig haft några problem med att göra.
  • The Man
    Polly S skrev 2009-05-24 17:36:44 följande:
    då frågar jag igen vad du menar med detta
    (uppenbarligen är du inteså tydlig som du tror)
    Fast det är uppenbarligen bara du som upfattat mig på detta sätt.

Men då får jag väl försöka förklara mig igen då.Så här skrev jag :

Givetvis ska även TS ha rätt till sina känslor och de eventuella, svårkontrollerade, handlingar som blir följden därav.

Ny lydelse:

Givetvis ska även TRÅDSTARTAREN ha rätt till sina känslor och de (alltså TRÅDSTARTARENS) eventuella, svårkontrollerade, handlingar som blir följden därav.

(Alltså om hon , Trådstartaren,till exempel blir arg och inte kan besinna sig utan känner att hon, fortfarande trådstartaren, måste slå SIN knytnäve i bordet av ilska, så har hon, trådstartaren igen, all rätt i världen att både bli arg och slå SIN knytnäve i bordet)

Hoppas jag varit tydlig nog.
Svar på tråden Ska man ha sex för "husfridens" skull??