• Anonym (vill ej)

Ska man ha sex för "husfridens" skull??

Jag är egentligen helt emot att ha sex utan att man har lust, men ofta läser man här på fl att "jag hade sex för husfridens skull" - det verkar ganska vanligt tycker jag.

Imorse ville min man ha sex och inte jag. Jag sa nej och han blev sur, vände ryggen till och somnade om. Senare på dagen var han fortfarande sur och ville inte följa med in till stan och gjorde klart för mig att han mådde dåligt av att vi har för lite sex och att han därför ville stanna hemma...SUCK...Så var denna dagen förstörd.

Vad gör man? Ska man verkligen "ställa upp" mot sin vilja?
    Det är ju inte direkt som att "ställa upp och hjälpa till med disken" eller så!! det känns ju som att man skulle bli våldtagen om man bara lät det ske utan lust..eller?

Eller måste man gå varandra till mötes ibland och inte se det som en så stor sak?

Hur gör ni?

Och vad gör era män om ni inte vill? Blir dom också sura och kan förstöra en hel dag?? Och vad gör ni då?

• Svar på tråden Ska man ha sex för "husfridens" skull??
  • AnnelieTyresö

Köp hem en lösfitta å lite roliga filmer åt hnm, så han kan få lite även om du inte är sugen.

• Anonym (Linda)

Jag tycker nog att man kan "ställa upp" kanske inte just för husfridens skull men för min mans skull.

• BlommyNess12

Nej, min karl blir inte sur och surar en hel dag om jag inte vill ligga med honom.
    Han säger "nehepp, då får jag väl fixa det själv då!"

Men oftast kan jag t.ex suga av honom, eller hjälpa honom på traven med händerna om han är sugen och jag inte är på humör.. Det skadar ju inte mig liksom..

• Isnogood

Vad andra gör är ju upp till dem...men jag skulle ALDRIG "ställa upp" bara för att, när jag inte vill...
    Av samma anledning så skulle jag ALDRIG vilja ha sex med någon som har det "bara för min skull" liksom...skulle kännas helfel...
    Hur kul är det...att ligga där och veta att personen inte vill men gör det endå....näe då är jag hellre utan.

• Anonym (Linda)
    BlommyNess12 skrev 2009-05-24 15:45:07 följande:
    Nej, min karl blir inte sur och surar en hel dag om jag inte vill ligga med honom.Han säger "nehepp, då får jag väl fixa det själv då!"Men oftast kan jag t.ex suga av honom, eller hjälpa honom på traven med händerna om han är sugen och jag inte är på humör.. Det skadar ju inte mig liksom..
    Nej, min blir inte heller sur om jag säger nej. Jag tycker bara att man kan ställa upp ibland även om man inte är sugen. Man blir ju oftast sugen när man väl har satt igång.
  • Isnogood
    Hästarobarn skrev 2009-05-24 15:46:00 följande:
    Vad andra gör är ju upp till dem...men jag skulle ALDRIG "ställa upp" bara för att, när jag inte vill...Av samma anledning så skulle jag ALDRIG vilja ha sex med någon som har det "bara för min skull" liksom...skulle kännas helfel...Hur kul är det...att ligga där och veta att personen inte vill men gör det endå....näe då är jag hellre utan.
    Fast....nu är jag ju en person som ALLTID vill....
  • Anonym (olust)

Jag är nästan aldrig speciellt sugen på sex nuförtiden av olika skäl, men jag "ställer upp för husfridens skull", ibland... Min sambo och jag har ett ganska dåligt förhållande i dagsläget och jag är ganska säker på att det skulle bli ännu sämre om vi inte hade sex. Ibland när vi väl har sex upptäcker jag att "ja, men det är ju faktiskt riktigt skönt", men ibland kan det också vara att jag känner mig nästanpå gråtfärdig och det känns ju inte speciellt bra. Jag tycker ju egentligen som du att man inte ska ställa upp på saker man inte själv vill, men det är inget lätt beslut alltid... De gånger jag säger nej blir det rätt dålig stämning och jag vet att han tänker att han inte är tillräckligt attraktiv för mig och känner sig ful och dålig och så sätts en ond cirkel igång. Svårt det här.

• Anonym

man ska ha sex när man själv har lust till det.
    Min sambo blir inte sur om jag inte vill ha sex. Han accepterar det och fortsätter att vara lika gosig, mysig, snäll o trevlig som innan.

• Polly S

hur ska jag formulera det här?
    nej, jag tycker inte man ska ställa upp på sex oavsett anledning, men jag tycker man kan bjuda till lite för att försöka få igång sin egen lust och blir det sex så blir det.
    sex & närhet ÄR en viktig del i relationen.

• JAG är BÄST

Men vilken barnrumpa till man du har TS..

Nä jag tycker inte man ska "ställa upp" bara för att.
    Man ska inte ha sex mot sin vilja.

Svar på tråden Ska man ha sex för "husfridens" skull??