• Polly S

Ska man ha sex för "husfridens" skull??

hur ska jag formulera det här?
    nej, jag tycker inte man ska ställa upp på sex oavsett anledning, men jag tycker man kan bjuda till lite för att försöka få igång sin egen lust och blir det sex så blir det.
    sex & närhet ÄR en viktig del i relationen.

• Polly S

han måste helt klart kunna ta ett nej.
    låter inte bra alls att det blivit ett maktspel, kan ni prata om det?

• Polly S

skrev TS det? det missade jag!
    varför tycker du det TS? vad gör han?

Ejin skrev 2009-05-24 16:13:09 följande:
    klart du inte ska ställa upp om du inte vill.... speciellt inte om du anser att det nästan känns som våldtäckt..
  • Polly S

helt klart.

Ejin skrev 2009-05-24 16:21:56 följande:
    The Man skrev 2009-05-24 16:19:02 följande: men att använda det nejet så att man kan spela ut de mot en annan person .... det är att bete sej som en barnrumpa...
    TS man har rätt att bli besviken precis som Ts har rätt att säga nej -att "hämnas" däremot är inte direkt moget och snarare kontraproduktivt. TS lär ju inte direkt få mer lust...
  • Polly S

ja, tankar & känslor är en sak, men här går det ju till handling. är det fortfarande OK?

The Man skrev 2009-05-24 16:25:40 följande:

Ja, kanske det...OM man verkligen medvetet använder det som ett utspel! Men det kanske bara är en naturlig reaktion som är svår att kontrollera. Blir man sur, arg,ledsen osv , så blir man. Eller hur! Det är var o ens obetvingliga rättighet att få uttrycka sina känslor. Ingen har rätt att försöka kontollera ens känslor i Sverige, vill man det får man flytta till Kina eller nåt annat likanade land.
  • Polly S

så du menar att gråta är ett val man har precis som att välja att inte följa med till stan?

The Man skrev 2009-05-24 16:29:08 följande:
    Att gråta när man blir ledsen är också en handling. Skulle då DET inte var ok????
  • Polly S

för min del är snarare den reaktionen TS skriver om, "han blev sur, vände ryggen till och somnade om" att likställa med att börja gråta.
    jag antar att du tycker att TS har rätt till sina känslor även om du inte skrivit det?

The Man skrev 2009-05-24 16:33:31 följande:
    I princip ja. Man gråter för att man är ledsen. Man stannar hemma från "stadsturen" för att ens sinnesstämning gör att man inte har lust/inte orkar mobilisera den kraft som krävs för att följa med. Ett exakt svar på denna fråga måste dock den aktuella personen i fråga svar själv på. Det är nämligen bara han som VET om han stannar ehmma som "hämnd" eller för att hans sinnesstämning till följd av "nejet till sex" gör att han inte kan "tvinga sig själv" att följa med till staden. Vi andra kan bara spekulera i saken...
  • Polly S

vad menar du nu?

The Man skrev 2009-05-24 16:44:26 följande:
    Givetvis ska även TS ha rätt till sina känslor och de eventuella, svårkontrollerade, handlingar som blir följden därav.
  • Polly S

det låter som om TS får skylla sig själv?

The Man skrev 2009-05-24 16:46:35 följande:
    Menar bra precis vad jag skrev .
  • Polly S

då frågar jag igen vad du menar med detta:

The Man skrev 2009-05-24 16:44:26 följande:
    Givetvis ska även TS ha rätt till sina känslor och de eventuella, svårkontrollerade, handlingar som blir följden därav.
    (uppenbarligen är du inteså tydlig som du tror)
Svar på tråden Ska man ha sex för "husfridens" skull??