• Schnooglewookiemush

Irriterande, unga föräldrar.

Är jag den enda unga föräldern som faktiskt blir smått irriterad på många andra unga föräldrar?

Hur många gånger kliver man inte in på en 16-årings sida, full med skryt om att hon ska bli UNG mamma?
    "Mamma är ingen ålder!!!!", gud vad jag hatar det uttrycket.

Jag har svårt att förstå varför man är stolt över att man blivit med barn när man är ung, vad är det att vara stolt över?
    Nu menar jag inte att det är något fel med att vara en ung mamma, jag ses själv som en ung mamma.
    Men just det här med att vara stolt, varför?
    Jag är en stolt mamma, men inte tusan är det för att jag är ung. Jag är inte mer speciell än någon annan förälder.
    Orka starta en massa trådar om att det är så synd om mig för att alla tittar snett på mig när jag går med en barnvagn. Btw, ingen har någonsin gjort det.
    Alla mammor som är så otroligt stolta över sin unga ålder verkar ha väldigt dåliga erfarenheter av äldre föräldrar.
    ... Och det här med att det är bättre att vara en ung mamma (16 år) än att vara en gammal mamma (35 år), vad menas med det?
    Man är väl för tusan inte gammal om man är över 30! Varför skulle det vara bättre att inte ens ha gymnasieutbildning jämfört med att ha jobb (vilket många äldre har)?

*väntar på påhopp*

• Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.
  • Keshia

Ja, jag har fått höra ganska mycket och fått höra att jag är jävligt dum som skaffar barn i ung ålder. Ingenting som jag tagit åt mig av då jag vet att det är de bästa beslutet jag gjort i mitt liv. Ja, jag är en ung mamma och för det mesta är det inte jag som påpekar det utan andra.
    Tycker endå att det är en ganska fjantig sak att störa sig på, finns värre saker

• Schnooglewookiemush
    Keshia skrev 2009-05-18 22:54:05 följande:
    Ja, jag har fått höra ganska mycket och fått höra att jag är jävligt dum som skaffar barn i ung ålder. Ingenting som jag tagit åt mig av då jag vet att det är de bästa beslutet jag gjort i mitt liv. Ja, jag är en ung mamma och för det mesta är det inte jag som påpekar det utan andra. Tycker endå att det är en ganska fjantig sak att störa sig på, finns värre saker
    Finns värre saker när det gäller allt, det är väl ändå inte ett hållbart argument?

Jag ska fan inte gnälla om att jag är fattig, det finns barn som svälter.
  • Keshia
    AtroCious skrev 2009-05-18 22:56:18 följande:
    Finns värre saker när det gäller allt, det är väl ändå inte ett hållbart argument?Jag ska fan inte gnälla om att jag är fattig, det finns barn som svälter.
    Varför gnälla om saker som egentligen inte spelar någon roll? Att folk slutar vara "stola unga mammor" får de dig att må bättre på något sätt?
  • Loco Madre

Jag håller med TS, det är så oerhört irriterande med alla dessa unga föräldrar som gör sig själva till offer. Allt är så jobbigt för dessa stackare som har hela världen emot sig, eller så är de SÅ duktiga som faktiskt lyckas ta hand om sina barn utan pappor som ställer upp eller med dålig ekonomi osv. blablabliblablabla...

• sandraa21

Alla tycker ju olika saker är irreterande så enkelt är det..

Keshia skrev 2009-05-18 22:58:40 följande:
    Varför gnälla om saker som egentligen inte spelar någon roll? Att folk slutar vara "stola unga mammor" får de dig att må bättre på något sätt?
  • Keshia
    Majsan1986 skrev 2009-05-18 22:59:06 följande:
    Jag håller med TS, det är så oerhört irriterande med alla dessa unga föräldrar som gör sig själva till offer. Allt är så jobbigt för dessa stackare som har hela världen emot sig, eller så är de SÅ duktiga som faktiskt lyckas ta hand om sina barn utan pappor som ställer upp eller med dålig ekonomi osv. blablabliblablabla...
    Och varför kan man inte få ge sig själv beröm och tycka att de man gör är bra?
  • chilipeppar77
    Bonanza skrev 2009-05-18 22:11:09 följande:
    Äh, de som identifierar sig som unga mammor är ofta just det: väldigt unga. Och då menar jag att de är totalt omogna.
    Så kan det mycket väl vara.

I vissa fall tror jag att de känner ett behov av att hävda sig, säga att de gjorde rätt. Det beror nog lite på hur man upplever omgivningen.

Jag håller med TS, det är fånigt att vara stolt över att man är UNG mamma men det är inte fånigt att vara stolt över sin barn. Det är väl alla :)
  • Loco Madre
    Keshia skrev 2009-05-18 23:01:34 följande:
    Och varför kan man inte få ge sig själv beröm och tycka att de man gör är bra?
    Det får man tycka men bespara gärna omvärlden ifrån detta. Sen är det såhär att har man valt att skaffa barn vare sig man är 16 eller 35 så får man ta hand om sitt barn, sin ekonomi, sitt hem och skaffa ett jobb istället för att leva på soc, det är en skyldighet och inget som gör en till en "ung supermorsa"
  • Keshia
    Majsan1986 skrev 2009-05-18 23:04:22 följande:
    Det får man tycka men bespara gärna omvärlden ifrån detta. Sen är det såhär att har man valt att skaffa barn vare sig man är 16 eller 35 så får man ta hand om sitt barn, sin ekonomi, sitt hem och skaffa ett jobb istället för att leva på soc, det är en skyldighet och inget som gör en till en "ung supermorsa"
    Ja absolut är det så, det är ens skyldighet och de ska man tänka på från början. Men att bespara omvärlden från de? Då antar jag att du sytftar på folk som bloggar, de enklaste att göra då om man stör sig på det är att låta bli och läsa. Jag har iallafall aldrig träffat någon som gått omkring och sagt de till folk bara sådär.
  • Srandra
    Majsan1986 skrev 2009-05-18 23:04:22 följande:
    Är det bara om man är stolt för att man är ung mamma som man inte får säga det till ngn (alltså bespara omvärlden) eller gäller det allt man är stolt över? tycker det verkar konstigt att man inte kan få vara stolt över att man klarat vissa saker bättre än vad kanske folk har sagt att man ska göra bara för att inte andra runt omkring ska behöva höra detta hemska..

man kan väl vara stolt för saker även om man "är tvungen" att klara av dom?
Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.