• Schnooglewookiemush

Irriterande, unga föräldrar.

Är jag den enda unga föräldern som faktiskt blir smått irriterad på många andra unga föräldrar?

Hur många gånger kliver man inte in på en 16-årings sida, full med skryt om att hon ska bli UNG mamma?
    "Mamma är ingen ålder!!!!", gud vad jag hatar det uttrycket.

Jag har svårt att förstå varför man är stolt över att man blivit med barn när man är ung, vad är det att vara stolt över?
    Nu menar jag inte att det är något fel med att vara en ung mamma, jag ses själv som en ung mamma.
    Men just det här med att vara stolt, varför?
    Jag är en stolt mamma, men inte tusan är det för att jag är ung. Jag är inte mer speciell än någon annan förälder.
    Orka starta en massa trådar om att det är så synd om mig för att alla tittar snett på mig när jag går med en barnvagn. Btw, ingen har någonsin gjort det.
    Alla mammor som är så otroligt stolta över sin unga ålder verkar ha väldigt dåliga erfarenheter av äldre föräldrar.
    ... Och det här med att det är bättre att vara en ung mamma (16 år) än att vara en gammal mamma (35 år), vad menas med det?
    Man är väl för tusan inte gammal om man är över 30! Varför skulle det vara bättre att inte ens ha gymnasieutbildning jämfört med att ha jobb (vilket många äldre har)?

*väntar på påhopp*

• Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.
  • 3 barns mamma84

Tänk på henne som var 5år och blev MAMMA hur har folk tänkt då ???

• MammaTillNeoh

Jag var 17 när jag fick min son,, jag är jättestolt över mig själv som klarat allt så himla bra trots att jag inte gått ur skolan, inte har någon pojkvän utan har tagit hand om min son helt själv sedan dag ett, och heller inte har det speciellt bra ekonomiskt.

Jag är väldigt stolt att jag klarar det så bra trots min ålder, men jag går inte runt och säger att jag är UNG mamma, utan pratar jag med någon så säger jag att jag är mamma. För det är ju just det jag är.

Jag förstår dig i det du skriver, nästan alla mamma-bloggar jag varit inne på där mammorna är unga så står det antingen i rubriken eller i info texten att hon är "ung mamma".. Förstår inte riktigt varför man måste skriva det över allt,, en tjejs blogg jag var inne på för ett tag sedan avslutade alltid sina inlägg med "/ung mamma", det var riktigt irriterande.

Visst sjutton är det något att vara stolt över! Att klara något sådant stort när man är ung, men samma förutsättningar som man har när man är ung kan en del ha lika gärna när de är över 30,, så det är ju inte direkt något att skriva överallt.

Men, vill de så låt de. De verkar lite som att de måste bevisa något hela tiden, men jag tror det beror på just alla fördomar många får, inte alla, men många yngre föräldrar får faktiskt mycket prat omkring sig och många har fördomar,,, så jag tror helt enkelt att det beror mycket på det. Att de vill bevisa att ingen kan trycka ner dom, och att dom kan lika bra som alla andra och är stolta över sina barn..

Något sånt...

• maruttan
    3 barns mamma84 skrev 2009-05-18 21:53:43 följande:
    Jag vill inte vara 30år för att få mitt första barn detta är jag jag ville vara en ung mamma.. Visst min dotter var inte planerad men jag är så jävla överlycklig att jag har henne..
    Jag hade också planerat att bli en "ung" mamma, började försöka när jag var 24 men naturen ville inte samma sak som mig och jag fick mitt första barn när jag var 28 och mitt andra när jag var 31....hemska öde!
  • WhiteAngels
    Matillin skrev 2009-05-18 21:48:43 följande:
    Varför?Och om du hade försökt få barn men inte lyckats blivit gravid så skulle du slutat försöka bli gravid då dagen du fyllde 30??
    Ungefär ja..
  • 3 barns mamma84
    Jag hade också planerat att bli en "ung" mamma, började försöka när jag var 24 men naturen ville inte samma sak som mig och jag fick mitt första barn när jag var 28 och mitt andra när jag var 31....hemska öde!
    Nej då men jag är jag du är du
  • Matillin
    WhiteAngels skrev 2009-05-18 22:01:43 följande:
    Ungefär ja..
    Så då hade du helt plöstligt velat leva ett liv utan barn för att du fyllt 30 ?
  • Matillin
    3 barns mamma84 skrev 2009-05-18 21:58:13 följande:
    Tänk på henne som var 5år och blev MAMMA hur har folk tänkt då ???
    5 år, är det ens möjligt att ett barn överlever en förlossning då, eller för den delen blir gravid?
    Vart hände det?
  • Bonanza

Äh, de som identifierar sig som unga mammor är ofta just det: väldigt unga. Och då menar jag att de är totalt omogna.

• Matillin
    WhiteAngels skrev 2009-05-18 22:01:43 följande:
    Ungefär ja..
    Du svarade förresten inte på varför du inte skulle vilja ha barn efter du fyllt 30?
  • 3 barns mamma84
    5 år, är det ens möjligt att ett barn överlever en förlossning då, eller för den delen blir gravid?Vart hände det?
    Detta har jag läst på om man du söker på googel så hittar du skriv 5år och mamma.
    Hon fick sin mens när hon var 4år gammal.
    Ja detta har hänt på riktigt..hennes pappa våltog henne och det finns bild på henne och då hon var gravid
Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.