• Schnooglewookiemush

Irriterande, unga föräldrar.

Är jag den enda unga föräldern som faktiskt blir smått irriterad på många andra unga föräldrar?

Hur många gånger kliver man inte in på en 16-årings sida, full med skryt om att hon ska bli UNG mamma?
    "Mamma är ingen ålder!!!!", gud vad jag hatar det uttrycket.

Jag har svårt att förstå varför man är stolt över att man blivit med barn när man är ung, vad är det att vara stolt över?
    Nu menar jag inte att det är något fel med att vara en ung mamma, jag ses själv som en ung mamma.
    Men just det här med att vara stolt, varför?
    Jag är en stolt mamma, men inte tusan är det för att jag är ung. Jag är inte mer speciell än någon annan förälder.
    Orka starta en massa trådar om att det är så synd om mig för att alla tittar snett på mig när jag går med en barnvagn. Btw, ingen har någonsin gjort det.
    Alla mammor som är så otroligt stolta över sin unga ålder verkar ha väldigt dåliga erfarenheter av äldre föräldrar.
    ... Och det här med att det är bättre att vara en ung mamma (16 år) än att vara en gammal mamma (35 år), vad menas med det?
    Man är väl för tusan inte gammal om man är över 30! Varför skulle det vara bättre att inte ens ha gymnasieutbildning jämfört med att ha jobb (vilket många äldre har)?

*väntar på påhopp*

• Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.
  • kaksmulan

Tyvärr får du inget påhopp av mig! Jag är ingen ung mamma (inte gammal heller) men håller fullständigt med dig i det du skriver!

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • BellaBecca

Håller oxå med dej!

• stfu

håller med dig på många punkter..
    elr rättare sagt, ALLA PUNKTER.

• Ninja05

Kan väl inte direkt hålla med.

Är ung mamma, men inte en sådan som "skryter" om det.

Men förstår inte varför man inte får vara stolt om man vill? Vad är det som är problemet med det? Man kan väl vara stolt för att vara ung mamma utan gymnasiteutbildning likagärna som man får vara stolt över att vara en 30 + mamma som har läkarexamen , villa , volvo och hund?

• Miss Lau

Håller med.

Och det lustiga är att det brukar vara de som skriker att "mamma är ingen ålder" högst som är mest fördömande mot personer som de tycker är äldre föräldrar.

• Schnooglewookiemush
    Miss Lau skrev 2009-05-18 13:18:01 följande:
    Håller med. Och det lustiga är att det brukar vara de som skriker att "mamma är ingen ålder" högst som är mest fördömande mot personer som de tycker är äldre föräldrar.
    Precis!
    Ninja05 skrev 2009-05-18 13:16:28 följande:
    Kan väl inte direkt hålla med. Är ung mamma, men inte en sådan som "skryter" om det. Men förstår inte varför man inte får vara stolt om man vill? Vad är det som är problemet med det? Man kan väl vara stolt för att vara ung mamma utan gymnasiteutbildning likagärna som man får vara stolt över att vara en 30 + mamma som har läkarexamen , villa , volvo och hund?
    Jag tror inte att du läst TS riktigt, eller så har du inte alls förstått det jag skrivit.
    Varför vara stolt över att man är ung mamma, varför inte vara stolt över att man är mamma?
  • stfu

man varför ska stoltheten sitta i d faktum att man är ung?

en äldre kvinna uttrycker inte sin stolthet över att vara förälder pga sin ålder. men många unga gör ju det? "titta på mig jag, jag e så stolt över att jag klarar av att ta hand om ett barn trots min unga ålder"

föräldraskap som föräldraskap.
    jag fick min första unge månaden innan jag blev 17.
    o fastän jag var så ung så kan jag ändå ibland höja ögonbrynet åt vissa 16-17åringar som får barn.

Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.