• stfu

Irriterande, unga föräldrar.

håller med dig på många punkter..
    elr rättare sagt, ALLA PUNKTER.

• stfu

man varför ska stoltheten sitta i d faktum att man är ung?

en äldre kvinna uttrycker inte sin stolthet över att vara förälder pga sin ålder. men många unga gör ju det? "titta på mig jag, jag e så stolt över att jag klarar av att ta hand om ett barn trots min unga ålder"

föräldraskap som föräldraskap.
    jag fick min första unge månaden innan jag blev 17.
    o fastän jag var så ung så kan jag ändå ibland höja ögonbrynet åt vissa 16-17åringar som får barn.

• stfu

självklart e det svårare på många sätt att vara en ung förälder, självklart så kan ens ego få sig ett litet boost av att jonglera skola, kanske ngt jobb vid sidan om, vara förälder, få egen lägenhet o sköta den etc etc.

men det ÄR JU SÅ VERKLIGHETEN ser ut!!
    ekonomin måste skötas vare sig d e från egen ficka elr med hjälp av skattebetalarna, omständigheterna kan ju inte alltid vara den bästa. vem har sagt att bara för att man e 30+ o har fast anställning så komr d alltid vara så? speciellt nuförtiden när alla blir varslade hursomhelst.

men pengar måste rullas in, hem måste skötas, jobb/studier likaså, har man valt att få barn så har man en skyldighet/plikt gentemot det livet.

varför ska unga föräldrar som lyckats plugga få en klapp på axeln medans en kvinna 30+ som lyckas med jobb, man, hem osv ses bara som en stressad gammal hagga? (ursäkta uttrycket)

livet e ju så, d e tufft. att bli förälder e en sån enorm omställning, ett beslut som följer en hela sitt liv. självklart ska man vara stolt för att man gör ett bra jobb som förälder, att man ger barnet en trygg uppväxt, att man prioriterar sitt barn.

but this is life lixom. ngn som förstår vart jag vill komma utan att känna sig utpekade? för min tanke e inte att trycka ner ngn.

• stfu

haha..orkar inte läsa alla sidor jag missat..

lite sandlåde-varning över d lilla jag tagit igen. :D

• stfu

en sak jag kom o tänka på som oxå är smått irriterande.
    unga mammor som kallar sig för milf?

jag trodde d begreppet var till för mammor typ 35+?
    inte för unga mammor som tror sig vara milfar bara för att dom fått kroppen tillbaka efter graviditeten. elr att dom är just, unga mammor = unga = fortf heta o fräscha.

• stfu

paloma 84:

jo, det är killarna som ska använda uttrycket-har aldrig sagt ngt annat.

men jag sa vad som var irriterande = unga mammor som kallar sig själva för milf.

och åldern e ju en viktig del i själva begreppet.
    milf kommer väl ursprungligen från d här klassiska tonårs-grabbgäng där ngn är kåt på en väns morsa? om man nu går way back. :)

• stfu

hahaha. oh my lord.
    vissa är ju bara för mkt.

• stfu

åh det är alltid härligt med undertryckta aggressioner som ska mer än gärna härja fritt bland forum. härligt med folk som är fientligt inställda till allt o alla.

nästan skrämmande att läsa allt som koloratur (aka kola) vräkt ur sig, vilken inställning, vilken hetsig attityd. klass exempel på "idag-har-jag-haft-en-dålig-dag-ska-söka-upp-mig-en-tråd-o-leka-martyr-för-alla-hatar-mig"

lite hålla för öronen o skrika allt vad man kan för att ej höra vad den andre säger.
    blablabla, aldrig sett en människa skriva så mkt skit mitt från ingenstans. tummen upp för d! underhållning är det aldrig fel på, men fortf-skrämmande.

• stfu

va? händer det där just? alltså helt ärligt. skrev du verkligen allt som du skrev nyss?

..what?? haha. ja dra, gör så du. vore smidigast i nu läget. :)

Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.